Permalänk
Medlem

finns det nån caster klass i AoC ? Typ mage liknande eller necromancer eller warlock. inte fått spelet ännu det är slutsålt överallt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
finns det nån caster klass i AoC ? Typ mage liknande eller necromancer eller warlock. inte fått spelet ännu det är slutsålt överallt.

Domonologist är så långt jag har förstått caster/mage. Necromancer är necro, alltså summoner.

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

mmm ok får bli en sån först då

Permalänk

Jag hade absolut ingen aning alls om vilka classer som gjorde vad när jag skapade min karraktär, jag valde en tempest of set för dom hade en cool story när man läste lite om dom och jag blev inte missnöjd alls, det har varit en rolig klass och jag hoppas på att det blir roligare...

Permalänk
Medlem

Lite tankar om spelet so far.

Är lvl 25. Mestadels har man spelat själv. Vilket är tråkigt. Men det beror på att spelet inte rikitgt uppmuntrat till PVE grupp spel. Ex. går man in i en Epic version så finns oftas inte en kotte inne på de instancer. Just för att man kan klara de själva på Normal och looten är densamma. Och avsaknaden på bra grupphantering brister. Och själv är det mest grupp PVE som lockar i den här typen av spel.

UI/Allmän info är inte den bästa jag upplevt heller. Lite orättvis är jag juh då jag har spelat WoW i 4 mån när det släpptes och drar lätt paralleller.

Saknaden av varation på utrustning är ett stort minus.

PVP:n har jag faktiskt inte riktigt fått grepp om ännu så jag ska inte uttrycka i den frågan.

Slutsats: Detta är absolut ingen WoW dödare. Jag hade mycket roligare med WoW när det släpptes än vad jag har med AoC. Hade inte varit för alla smågling i WoW som whinar/flamar hade jag nog inte slutat. Lite synd då AoC har potential, men den känns lång gången dessvärre.

Hur som kommer jag spela vidare och har fortfarande hopp om att det blir bättre när jag kommer upp lite i lvl...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
va dåligt, det går inte att läsa något om klasserna på http://www.ageofconan.com/

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=f...

Go for it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
va dåligt, det går inte att läsa något om klasserna på http://www.ageofconan.com/

Huh? http://community.ageofconan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=f...

Go for it.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Huh? http://community.ageofconan.com/

yeah jag hittade det innan ni skrev det firefox blockerade sidan så det visades inte först

Permalänk

Hur dyrt är mount i spelet? Jag menar är det dyrt så att det är svårt att skaffa? Annars kan jag tänka mig att lämna tillbaka min ej fungerande CE box och byta den mot en vanlig...

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om detta nämnts förut, men finns någon pingmätare i spelet? Kan för mitt liv inte hitta en referens till någon.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapzidi
Man blir ju lite kluven här.
De flesta verkar gilla spelet men vissa klagomål väger rätt tungt.
T ex ogillar jag tanken på att varje område är instance.
Det hade inte varit så farligt om det inte var så att varje område var _flera_ instancer, om man ser någon i friendslist som är i Blablabla vill man ju veta att man kan träffa honom där utan att fixa grupp och zona igen osv.
Att det finns få spells/skills är väl inte så farligt.
Det blir ändå oftast så att i spel där det finns många så använder man bara ett par, några måste ju vara bäst liksom.
Sen blir det ju lättare att balansera också.
Att det inte finns något end-game direkt är väl inte heller någon fara, som sagt så är det ju inte precis ovanligt att det läggs till efter ett tag när fler börjar bli maxlevel.
Men lite fler quests verkar det ju som att de kunde klämt in...
Eller, har jag missat nåt?

PS. Jag har alltså inte spelet och måste tjacka en ny dator för att kunna lira, därför jag velar och väger lite

Quests finns det ju mängder av. alla kanske inte ligger i samma by men jag har aldrig haft ont om quests hittils och jag är lvl 25.

Har hittat ett nytt nöje.
Stealtha med min ranger och lägga ut en snare vid folk som försöker springa ifrån mobs

Så kul för ingen förstår vad som händer. Så sitter jag där i min stealth och skrattar.

Pingmätaren hittar du i mitten, botten ungefär. Är ett litet grönt/rött sträck. Håll musen över den så ser du ping samt FPS

Permalänk

Någon annan än mig som bara inte kan logga in på mitt forum account eller få sin /claim att funka?

Och ja, jag har skapat ett forum account

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Någon annan än mig som bara inte kan logga in på mitt forum account eller få sin /claim att funka?

Och ja, jag har skapat ett forum account

Hadde problem med forumet innan med tills jag insåg att jag försökte logga in på amerikanska delen, så kolla att du försöker logga in på EU delen.

/claim funkar fint för mig men tydligen så har vissa problem och dom skall fixa det.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk

Nope, försöker inte logga in på US forumet.

Får väl slänga iväg ett mail till deras support.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Hm, skapat en ToS och är nu lvl 22, verkar ganska intressant.. Aja, inte direkt så att det är bråttom upp till 80, finns ju inte så mkt där än

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa detta spel, men har lite enkla frågor först

Kan man byta frisyr eller skägg senare i spelet?

Om jag skapar en karaktar på tex server 1 kan jag då senare logga in på server 2 med samma karaktär?

Finns det några "noob" guider till spelet än?

Tack för svar.
Mvh

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Avstängd

Tror inte du kan byta utseende på din karaktär.

Om du skapar en karaktör på server 1, så finns den på server 1, precis som i t.ex. WoW

Noob guide behövs knappt, lvl1-20 är en enda stor tutorial

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manturr
Tänkte köpa detta spel, men har lite enkla frågor först

Kan man byta frisyr eller skägg senare i spelet?

Om jag skapar en karaktar på tex server 1 kan jag då senare logga in på server 2 med samma karaktär?

Finns det några "noob" guider till spelet än?

Tack för svar.
Mvh

Nej du kan inte byta skägg/frisyr, kanske kommer att gå senare man vet aldrig...
Karaktärerna är server bundna. Kanske kommer en server transfer tjänst senare.
Det finns guider 1-20 för de flesta klasser på TenTonHammer

http://www.tentonhammer.com/aoc

Permalänk
Medlem

Ok, tack svaret bleet och hirden. Nu ska jag iväg och köpa spelet!

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur mycket bättre spelet körs på ett 8800gts 512 mb än ett 8800gts 640 mb?

Försöker välja vad för burk man ska köpa till sommaren. Antingen 7k på en e8400 med 8800gts 512 mb. Eller 5.7k för e6750 med 8800gts 640 mb

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

8800GT är väl ändå bättre än GTS? Eller?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
8800GT är väl ändå bättre än GTS? Eller?

GTS är en starkare version än GT

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Åfan.. då har jag blandat ihop lite. Nåja...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Köp en E8400 och ett 4870X2 eller ett GTX 280. Då har du kraft framöver.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Åfan.. då har jag blandat ihop lite. Nåja...

Nja du är på rätt spår.

GT är snabbare än GTS 640/320mb medans GTS 512/1024mb är snabbare än båda.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cequence
Nja du är på rätt spår.

GT är snabbare än GTS 640/320mb medans GTS 512/1024mb är snabbare än båda.

Precis. Dock finns ju en billig färdigbyggd burk för 5700 kr på Dustinhome just nu. Dock E6750 i den och ett 8800gts 640 MB. Känns ju dock lite meningslöst att köpa "gammal" hårdvara. När man för knappt tusenlappen mer får nyare och bättre Tänkte ifall någon med ett 640 mb kort och någon med ett 512 mb kort kan säga hur bra det kör?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Efter att kollat och läst mycket om spelet har jag blivit grymt sugen, Någon som vet var man kan få tag i det runt varbergs trakten, Pm'a gärna!

Permalänk
Medlem

Sådär då var man äntligen lvl80.

Anariah Priest of Mitra på Wildsoul.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Precis. Dock finns ju en billig färdigbyggd burk för 5700 kr på Dustinhome just nu. Dock E6750 i den och ett 8800gts 640 MB. Känns ju dock lite meningslöst att köpa "gammal" hårdvara. När man för knappt tusenlappen mer får nyare och bättre Tänkte ifall någon med ett 640 mb kort och någon med ett 512 mb kort kan säga hur bra det kör?

Kör i 1920x1200 o med allt på max 4xAA 8xAF och bara ett GT 512 då det andra sitter i en dator vars graffe paja, och datorn är som i sign.
Flyter oftast i stabila 35fps kan få nå dropp i de stora städerna.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Tror ni man klarar spela spelet på en Zepto 6324 ?