Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Fyfan, 70-80 är i princip bara grind.
Tack för det funcom, alla ni som inte kommit till 55 har något att se fram emot för från 55 får man i princip grinda konstant till 80.

Edit: Början av spelet var jag mycket nöjd med och tyckte att det var ett av de bästa mmos jag spelat men nu känner jag bara en enda stor besvikelse, ni som klagar på att spelet skulle ha buggar eller liknande kommer med något som är en jävla petitess i jämförelse med att typ 80% av spelet saknas i slutet.

Funcom kommer att tappa många många spelare när folk kommer upp i levels det tror ju jag det.
Lär inte bli många som förnyar sin subscription när gratismånaden är slut.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Fyfan, 70-80 är i princip bara grind.
Tack för det funcom, alla ni som inte kommit till 55 har något att se fram emot för från 55 får man i princip grinda konstant till 80.

Edit: Början av spelet var jag mycket nöjd med och tyckte att det var ett av de bästa mmos jag spelat men nu känner jag bara en enda stor besvikelse, ni som klagar på att spelet skulle ha buggar eller liknande kommer med något som är en jävla petitess i jämförelse med att typ 80% av spelet saknas i slutet.

Funcom kommer att tappa många många spelare när folk kommer upp i levels det tror ju jag det.
Lär inte bli många som förnyar sin subscription när gratismånaden är slut.

Tror faktiskt inte Funcom trodde att man ska skulle nå LvL 55 eller 70-80 så fort.Det beror på hur livet ser ut för många,alla är inte Hardcore spelare.Många har liv utanför Hyboria.Jag menar spelet har bara hunnit vara ute några dagar och folk är redan så långt i lvl.

Tror inte prioteten är att fixa content till lvl 50+ rikitgt än,Funcom har lite annat och fixa innan.Snälla ge spelet lite tid

Men dom som sprungit och questat i värsta racer fart får nästan skylla sig själva att där inte är content för dom,funcom har bara inte hunnit fixa high levels content än.Det kommer komma om man bara tar och lugnar sig lite.

Njut av spelet istället för att rusha igenom det

Själv är man lvl 33 och jag har kört sen EA,men som sagt man måste umgås lite med sin familj också,sen har man jobb och fritids intressen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Tror faktiskt inte Funcom trodde att man ska skulle nå LvL 55 eller 70-80 så fort.Det beror på hur livet ser ut för många,alla är inte Hardcore spelare.Många har liv utanför Hyboria.Jag menar spelet har bara hunnit vara ute några dagar och folk är redan så långt i lvl.

Tror inte prioteten är att fixa content till lvl 50+ rikitgt än,Funcom har lite annat och fixa innan.Snälla ge spelet lite tid

Men dom som sprungit och questat i värsta racer fart får nästan skylla sig själva att där inte är content för dom,funcom har bara inte hunnit fixa high levels content än.Det kommer komma om man bara tar och lugnar sig lite.

Njut av spelet istället för att rusha igenom det

De borde ganska lätt kunnat räkna ut hur lång tid det skulle ta för folk att ta sig till level 80... Så det är ju lite deras egna fel om de gör det så lätt/snabbt att levla.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
De borde ganska lätt kunnat räkna ut hur lång tid det skulle ta för folk att ta sig till level 80... Så det är ju lite deras egna fel om de gör det så lätt/snabbt att levla.

Jag lovar dig att 80% att folket som spelar inte är hardcore spelare som når så hög lvl som 70-80 inom några dagar bara.Ok det är lätt att questa i AOC,men det gör inte att man ska stress spela sig igenom det.

Många har familj och jobb och fritids intressen.

Jag lovar dig att du kommer få lvl 70-80 content inom sinom tid.

Du får väl helt enkelt questa upp en alt sålänge så har du något och göra iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Jag lovar dig att 80% att folket som spelar inte är hardcore spelare som når så hög lvl som 70-80 inom några dagar bara.Ok det är lätt att questa i AOC,men det gör inte att man ska stress spela sig igenom det.

Många har familj och jobb och fritids intressen.

Jag lovar dig att du kommer få lvl 70-80 content inom sinom tid.

Du får väl helt enkelt questa upp en alt sålänge så har du något och göra iaf

80%? Snarare minst 95-97%...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Jag lovar dig att 80% att folket som spelar inte är hardcore spelare som når så hög lvl som 70-80 inom några dagar bara.Ok det är lätt att questa i AOC,men det gör inte att man ska stress spela sig igenom det.

Många har familj och jobb och fritids intressen.

Jag lovar dig att du kommer få lvl 70-80 content inom sinom tid.

Du får väl helt enkelt questa upp en alt sålänge så har du något och göra iaf

Om man kör ToS kan man ta sig till 80 på 4 dagars speltid, då kan man räkna ut själv att det inte tar allt för lång tid innan den stora massan når dom högre levlarna.
Du tar dig lätt till 50 på runt 2 dagars speltid.

Sen skulle jag aldrig i helvete göra en alt i detta spelet innan spelet är komplett inte en chans att jag sätter igång att grinda igen.

ChristofferC: Ville inte skrämma folk mer.
Skulle jag skrivit 95% skulle folk tro att jag ljuger.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Tror faktiskt inte Funcom trodde att man ska skulle nå LvL 55 eller 70-80 så fort.Det beror på hur livet ser ut för många,alla är inte Hardcore spelare.Många har liv utanför Hyboria.Jag menar spelet har bara hunnit vara ute några dagar och folk är redan så långt i lvl.

Tror inte prioteten är att fixa content till lvl 50+ rikitgt än,Funcom har lite annat och fixa innan.Snälla ge spelet lite tid

Men dom som sprungit och questat i värsta racer fart får nästan skylla sig själva att där inte är content för dom,funcom har bara inte hunnit fixa high levels content än.Det kommer komma om man bara tar och lugnar sig lite.

Njut av spelet istället för att rusha igenom det

Själv är man lvl 33 och jag har kört sen EA,men som sagt man måste umgås lite med sin familj också,sen har man jobb och fritids intressen.

Men vissa ÄR hardcore-spelare och har inte ett liv utanför Hyboria/Azeroth/vad-dom-nu-än-spelar och därför bör man ha även en viss mängd high level content redan från början.

Att säga att dom som "sprungit och questat i värsta racer fart" får "skylla sig själva" för att det inte finns något high-level content är ju helt galet. Vadå skylla sig själva? Alla spelar väl spelet på sitt sätt, vem är du att säga att ett sätt är fel och ett är rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
ChristofferC: Ville inte skrämma folk mer.
Skulle jag skrivit 95% skulle folk tro att jag ljuger.

Han citerade gidde.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Spelar man kanske max 3 timmar / dan och knappt varje dag så tar det ju tid att levla till lvl 80. Sen om man kör olika karaktärer i början för att se vilken man vill ha så tar det ju ännu längre tid. Men jag hoppas att det finns några uppdrag på högre levlar men kan lika gärna grinda faktiskt. Väntar ivrigt på att jag får mitt spel imorrn

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Han citerade gidde.

Jag var helt enkelt ouppmärksam, men det är inte helt orimligt att det skulle vara 95% som måste grindas xpmässigt från ca 55 till 80, även om det är högt räknat.

Jag har väl lagt halva min speltid på att grinda nu och det känns inte helt bra kan jag lova dig.
Speciellt inte eftersom jag kör PoM som blivit helt galet kass på hög level sen dom förstörde Purification of Mitra även om många låglevels bara tror att det är en fix.

NukeHenk: Jo det finns quests men inte många alls, du får tillräckligt med quests vid varje level up så du kanske kan ta två tre rutor på din level sen så är det bara att sätta igång och grinda.
Sen efter ett tag tar questsen helt slut.

Det blir bara värre och värre ju högre upp du kommer också, t.ex när jag blev lvl72 fick jag två quests, som gav kanske 100k xp allt som allt när man behöver 1,5 miljon för level.

Men upp till 54-55 kan man questa hela vägen utan att behöva grinda alls så det hela tyder bara på att dom inte "hunnit" lägga till content och vad det beror på bryr jag mig faktiskt inte om, jag tycker bara att det är jävligt dålig stil.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Vi som har spelat Funcoms tidiga MMO (Anarchy Online) kan bara säga: förberedd er för _ENORMT_ mycket grind, speciellt i högre levlar.

Jag hade inte varit förvånad ifall det är så i Age of Conan också, jag har inte kommit så långt än, men jag är förberedd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Vi som har spelat Funcoms tidiga MMO (Anarchy Online) kan bara säga: förberedd er för _ENORMT_ mycket grind, speciellt i högre levlar.

Jag hade inte varit förvånad ifall det är så i Age of Conan också, jag har inte kommit så långt än, men jag är förberedd...

Finns ju de som redan nått cap efter 4 dygn total speltid, det är absolut ingen XP grind alls.

utöver det så allt man gör i MMO's åär grind, varavida man xp'ar, gör quest, samlar resurser o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen
Men vissa ÄR hardcore-spelare och har inte ett liv utanför Hyboria/Azeroth/vad-dom-nu-än-spelar och därför bör man ha även en viss mängd high level content redan från början.

Att säga att dom som "sprungit och questat i värsta racer fart" får "skylla sig själva" för att det inte finns något high-level content är ju helt galet. Vadå skylla sig själva? Alla spelar väl spelet på sitt sätt, vem är du att säga att ett sätt är fel och ett är rätt?

Du får spela hur fan du vill,men jag säger bara att Funcom prioterar inte ni som är lvl 70-80 redan.Finns annat att fixa innan dom börjar jobba med high end content.

Fattar inte allt detta jäkla klagande,gå tillbaks till wow om ni nu tycker spelet är skit.

Fattar inte vad ni förväntar er efter att spelet varit live några dagar,får väl ändå ge det lite tid.

Dom har fan jobbat med spelet 5 år,ge dom en liten break.Spelet kommer bli hur bra som helts inom sinom tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Finns ju de som redan nått cap efter 4 dygn total speltid, det är absolut ingen XP grind alls.

utöver det så allt man gör i MMO's åär grind, varavida man xp'ar, gör quest, samlar resurser o.s.v.

Det är i princip bara grind från lvl55 och framåt, saken är den att dom har kört tempest of set som har idol of set som är buggad just nu.
Istället för att bara kunna ha en så kan dom ha runt 15st så dom slänger bara upp 15 idols i ett mob camp och tittar på när allt dör sen går dom till nästa och gör samma sak där.

Sen kan jag hålla med om att det går fort att levla för det gör det, saken är bara den att det är så förbannat jävla tråkigt att stå och hugga mobs timme ut och timme in.

Edit: önskar att jag spelade mer medans Priest of Mitra fortfarande hade "buggen" så kanske jag hade orkat spela hela vägen, men just nu känns det bara jävligt oinspirerande och dött.
Sen så är healsen i AoC förjävla tråkiga.
Alla tre prästklasserna har identiska heals och det är hela TRE stycken heals man har varav två aoe hots och en aoe burst heal med 1 minuts cooldown.

Lär ju bli väldigt intressanta raids med det.

Jag lär ta en paus nu iaf för jag orkar inte ta dom sista 7 levlarna för det känns bara så meningslöst just nu.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Verkar inte som att någon orkade svara på om Assassins är roliga eller så försvann min post mitt i en hetsig diskussion.

I vilket fall så har jag kollat lite på Necromancern nu, tyckte det var ganska kul i Diablo 2 och undrar lite hur de fungerar i Age of Conan, man kan återuppliva döda och ha som minions är vad jag vet på ett ungefär, och det är ju som Diablo 2 då.

Använder de sig av någon blandning mellan offensiva magier och minions?

Permalänk
Medlem

lite segt att komma in på fury ibland nu.
kommer inte ens in i kön :(.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

tänkte köpa AoC imorgon, måste man subscribe direkt när man loggar online eller får man också nån speltid inräknad ? då menar jag typ 2 veckor fri speltid eller något liknande ?

Permalänk
Medlem

man får 30 dagar

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hoppas folket kommer tillbaka till EQ2 snart, blev ju som sagt ganska tomt där när AoC släpptes.

Finns knappt någon pvp kvar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Edit: Början av spelet var jag mycket nöjd med och tyckte att det var ett av de bästa mmos jag spelat men nu känner jag bara en enda stor besvikelse, ni som klagar på att spelet skulle ha buggar eller liknande kommer med något som är en jävla petitess i jämförelse med att typ 80% av spelet saknas i slutet.

Quests lär det väl komma förr eller senare... det har saknas quests i andra spel också men de lagt till det i efterhand.

Även om jag inte kommit så långt (rerollade) så känns det inte alls lika bra som det gjorde i början tyvärr. Men jag ska levela upp en karaktär sen får vi se.
Det finns mycket jag stör mig på, dock så gillar jag striderna mycket, de har iaf fått till känslan där.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Blabla... man har hört samma visa varenda gång ett MMO släpps. oh no jag måste grinda. Tycker man inte om och grinda vare sig det är i party eller solo så kanske man ska spela något annat, ett RPG kanske. Fö så kan inte grinding bli mycket roligare i ett MMO än vad det är i AoC.

Klaga på laddningstiderna är så fruktansvärt löjligt. Du questar i en zon några timmar sen när du byter så tar det 2-4 sekunder att byta zon. Tillåt mig skratta.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Blabla... man har hört samma visa varenda gång ett MMO släpps. oh no jag måste grinda. Tycker man inte om och grinda vare sig det är i party eller solo så kanske man ska spela något annat, ett RPG kanske. Fö så kan inte grinding bli mycket roligare i ett MMO än vad det är i AoC.

Klaga på laddningstiderna är så fruktansvärt löjligt. Du questar i en zon några timmar sen när du byter så tar det 2-4 sekunder att byta zon. Tillåt mig skratta.

Jag har då fan inte klagat på några laddningstider, men så som du skriver så antar jag att du inte är 55+ för då borde du veta vad det handlar om.
Det finns knappt några quests ALLS.
Du får i princip grinda hela vägen till 80 från 55 och tro mig det blir frustrerande efter 20 levels.

Sen så är guildstäderna ett skämt, redan fått upp keep, temple, trade post och murarna.
Allt i detta spelet går skitfort.

Edit: Nu med apprenticeship buggen så kan lowlevels levla på som fan också.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Kan man claima The Drinking Cape, The Ring of Acheron och The War Mammoth på varje char eller bara en gång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag har då fan inte klagat på några laddningstider, men så som du skriver så antar jag att du inte är 55+ för då borde du veta vad det handlar om.
Det finns knappt några quests ALLS.
Du får i princip grinda hela vägen till 80 från 55 och tro mig det blir frustrerande efter 20 levels.

Sen så är guildstäderna ett skämt, redan fått upp keep, temple, trade post och murarna.
Allt i detta spelet går skitfort.

Edit: Nu med apprenticeship buggen så kan lowlevels levla på som fan också.

Ja men isåfall är det ju bara frustrerande i 5 levlar, och det klarar man nog..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thisisafakenick
Ja men isåfall är det ju bara frustrerande i 5 levlar, och det klarar man nog..

25 levlar.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Klart det är negativt att det inte finns questar från 55 till 80. Hoppas dom fixar det snart, är själv på 32 nu och när questarna tar slut tar nog mycket av mitt spelande slut med

Att "grinda" xp känns så gammalt, inget man ska behöver göra i ett MMO längre enligt mig. Ska finnas gott om questar hela vägen upp om jag ska va nöjd, om inte annat ska det finnas roliga dungeons man kan levla i.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Nådde 51 idag, märkte redan på 47 att det var ganksa questtomt. Istället för att grinda tänker jag dra upp ett par alts till de sätter in ny content, eller tills min kompis har blivit samma level så vi kan grinda tillsammans.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem

Det är väl självklart att det knappt finns något höglevelcontent i ett mmo som just släppts. De lägger all tid på att göra nybörjarupplevelsen så rolig som möjligt, annars fastnar inte folk. Höglevelgrejerna lägger de till efter hand. Det var samma sak med wow.

Senare i spelet kommer det förmodligen bli så att alla klagar på att spelet börjar vid 80 (eller vad högsta leveln nu är).

Ni som har levlat ifrån content levlar helt enkelt för fort.

Rulla en alt och ha lite skoj. Det finns ändå inget endgame.

Permalänk
Medlem

WoW hade iaf. quests och dungeons upp till level 60 när det kom, men Blizzard har ju lagt till jävligt mycket efter det ändå.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Mig kvittar det om man ska grinda, har spelat diablo 2 mycket tidigare och då är det ju BARA grind som gäller. Visserligen är ju det spelet hack 'n slash men ändå.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG