Permalänk
Medlem

Annars om man vill fly melee klasser, hoppa ner i vattnet och simma lånt ut så de inte kan skjuta dig med ranged, eftersom man inte kan slåss melee-style i vatten

Detta kan tillämpas mot casters också, hehe

Enity: Kan du posta några mer screens på din PoM tror du?
Gällande griefing så w/e..Orka bry sig, de skyddar sina kunder fan ska de göra?
Detta var ju förövrigt innan den "shielden" tillämpades. Då denna griefigen var rätt hemsk med tanke på att visa ej ladda lika fort som andra, men iaf skitsamma. GMen gjorde bara sitt jobb.

Mer screens, levlar min PoM atm så vill se några fler om du har tillgång till att posta?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Installerade precis spelet men nu när jag försöker starta det så fastnar det på "Downloading patch information". Något fel på min dator eller är servrarna nere?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/221884.html

Lite gameplay jag gjort, ja ja lite epenis varning. Riktigt bra sli prestanda är det iaf om folk tycker 75% är mycket.

Vad heter den klubban du har i början? Var får jag tag i den?
Om jag missade nånstans i filmen, vilken lvl är du?

Permalänk
Medlem

Det jag menade med screenshotsen var att man ju inte ska stoppas från att döda någon på en PvP-server. Det hör ju till spelet, liksom. Sen verkade det ju inte heller vara så att personen i fråga gjort mycket fel heller. Någon hade dödat lowbies från hans guild, och sedan hade han och hans kompisar gett tillbaka med samma mynt. Att en GM ska gå in och säga att en spelare inte får döda en annan är skandalöst, i mitt tycke. Dessutom borde ju någon som jobbar som GM kunna skriva lite bättre än sådär. Han använde ju inga punkter, ofta ingen stor bokstav och allra värst, ord som t.ex. lol.

Jag vill påpeka att jag inte har något som helst med dialogen i fråga att göra. Jag hittade den bara på ett forum tillhörande en multi-MMO guild och ville ta upp det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

aaaaight! För det första måste jag säga att jag var GRYMT besviken i början när jag spelade, jag kände mig inte riktigt fri tyckte det fanns lite för mycket mystiska väggar överallt osv, men nu förbi 20 så måste jag säga att intrycken blivit bättre

Spelet har verkligen vuxit för varje steg jag tagit och nu efter 2 timmars hårt pvp:ande i "noob" zonen i Cimmeria måste jag säga att jag är riktigt nöjd med spelet

hur som helst! nu till lite nybörjarfrågor. Vem pratar man med för att sätta sin "hem teleportal" eller vad man ska säga i en ny stad? Vart kan jag lagra föremål i form av en bank? Finns det nått sätt att byteshandla med andra spelare? Och huuuuur hittar jag nya "res locations"? Har mest ramlat över dem bara

tack på förhand!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det jag menade med screenshotsen var att man ju inte ska stoppas från att döda någon på en PvP-server. Det hör ju till spelet, liksom. Sen verkade det ju inte heller vara så att personen i fråga gjort mycket fel heller. Någon hade dödat lowbies från hans guild, och sedan hade han och hans kompisar gett tillbaka med samma mynt. Att en GM ska gå in och säga att en spelare inte får döda en annan är skandalöst, i mitt tycke. Dessutom borde ju någon som jobbar som GM kunna skriva lite bättre än sådär. Han använde ju inga punkter, ofta ingen stor bokstav och allra värst, ord som t.ex. lol.

Jag vill påpeka att jag inte har något som helst med dialogen i fråga att göra. Jag hittade den bara på ett forum tillhörande en multi-MMO guild och ville ta upp det.

Ska jag säga så uppskattar jag att de skriver så istället för Blizzards jävla förscriptade svar som ofta eller alltid inte ger dig svaret du vill utan du måste tvinga ur dem rätt svar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio

hur som helst! nu till lite nybörjarfrågor. Vem pratar man med för att sätta sin "hem teleportal" eller vad man ska säga i en ny stad? Vart kan jag lagra föremål i form av en bank? Finns det nått sätt att byteshandla med andra spelare? Och huuuuur hittar jag nya "res locations"? Har mest ramlat över dem bara

tack på förhand!

Wayfares är personer du ska till för att sätta sin "hem teleportal". Finns lite överallt, gäller att hitta de. (Rund prick på kartan).

Att lagra föremål i form av bank gör du hos traders samt kan du sälja saker där också. Att byteshandla med en annan spelare, klicka på honom så får du fram 2 knappar över combat/spells-menyn - där hittar du trade.

Du får fortsätta ramla in på nya res locations. Men oftast, om man håller sig på vägen så ser du de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ska jag säga så uppskattar jag att de skriver så istället för Blizzards jävla förscriptade svar som ofta eller alltid inte ger dig svaret du vill utan du måste tvinga ur dem rätt svar

Håller med litegrann. Blir mer personligt. "Cut the crap". Men visst, de ska ju fortfarande skriva på ett proffsigt sätt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa AoC.. Men vill gärna testa det innan. Någon som har en buddykey över som man skulle kunna få? Vore grymt grymt tacksam!

Skicka gärna via PM i sådana fall.

Tack på förhand
MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Enklaste saken att gör för att komma undan idioter (som dig ) är ju bara att byta till en annan instance.

Vill bara förtydliga att jag personligen corpse campar inte, (det är för tråkigt att vänta på att skölden ska försvinna.) jag springer runt och gör lowbies till mina apprentices och slår ihjäl folk istället.
Mycket roligare i brist på end game content.

Ett tips är Noble District, riktigt tight och härlig zon, speciellt innet.
Folk tror ofta att dom inte kan bli attackerade för att det ligger i Old Tarantia.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det jag menade med screenshotsen var att man ju inte ska stoppas från att döda någon på en PvP-server. Det hör ju till spelet, liksom. Sen verkade det ju inte heller vara så att personen i fråga gjort mycket fel heller. Någon hade dödat lowbies från hans guild, och sedan hade han och hans kompisar gett tillbaka med samma mynt. Att en GM ska gå in och säga att en spelare inte får döda en annan är skandalöst, i mitt tycke. Dessutom borde ju någon som jobbar som GM kunna skriva lite bättre än sådär. Han använde ju inga punkter, ofta ingen stor bokstav och allra värst, ord som t.ex. lol.

Jag vill påpeka att jag inte har något som helst med dialogen i fråga att göra. Jag hittade den bara på ett forum tillhörande en multi-MMO guild och ville ta upp det.

Visst, "campa" någon ute i det vilda gör ju inget. Men det är ju inte meningen att man ska stå vid ress point och 1shotta alla som spawna innan det ens har laddat klart på deras dator.

Om man däremot blir dödad mitt ute i någon zon så är det ju ens eget fel. Man kan ju välja om man vill gå dit

Sen det här med att han ska svara "proffsigt" seriöst. Det är ett spel där man hugger huvudet av folk och det springer runt topless demoner, orka att du begär samma service som om du skulle köpa ett hotell. Räcker det inte med att du förstår vad han vill säga?

Permalänk
Medlem

Just sånt där är anledningen till att jag aldrig kör pvp, spelet förstörs av att vissa slaktar lowlevels och jag betalar inte pengar för att vilja utsättas för det. Spelandet ska för mig vara underhållning, inte att jag ska springa runt och dö stup i kvarten för att det underhåller någon annan...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Min guild på wildsoul byggde vårt första fort igår, medans vi väntande gjorde vi detta.

http://www.youtube.com/watch?v=6ljWjN7Ratw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Just sånt där är anledningen till att jag aldrig kör pvp, spelet förstörs av att vissa slaktar lowlevels och jag betalar inte pengar för att vilja utsättas för det. Spelandet ska för mig vara underhållning, inte att jag ska springa runt och dö stup i kvarten för att det underhåller någon annan...

Ja

PvP server på AoC är totalt efterblivet. Jag är en "PvPare", men dessa "pvp" servers är ju bara dryga. Blir ju inge rolig PvP om alla dödar alla precis överallt.

Ser fram emot Grupp vs. Grupp PvP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ska jag säga så uppskattar jag att de skriver så istället för Blizzards jävla förscriptade svar som ofta eller alltid inte ger dig svaret du vill utan du måste tvinga ur dem rätt svar

Jag håller med... Blizzards GM's är nog lika dåliga. Fast man skulle ju nog förvänta sig att någon som jobbar med kundkontakt hela dagarna kunde skriva som folk. Dock gäller ju det där bara en enda GM och är antagligen inget som gäller i vanliga fall.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag håller med... Blizzards GM's är nog lika dåliga. Fast man skulle ju nog förvänta sig att någon som jobbar med kundkontakt hela dagarna kunde skriva som folk. Dock gäller ju det där bara en enda GM och är antagligen inget som gäller i vanliga fall.

Tror GM's uppför sig mer som spelare..Jag jobbar som kundtjänst på en av sveriges största internetbutiker och visst är de fel skrivet, kunde formuleras bättre, men men

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Min guild på wildsoul byggde vårt första fort igår, medans vi väntande gjorde vi detta.

http://www.youtube.com/watch?v=6ljWjN7Ratw

Haha, "This is how barbarians celebrate", så underbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Min guild på wildsoul byggde vårt första fort igår, medans vi väntande gjorde vi detta.
http://www.youtube.com/watch?v=6ljWjN7Ratw

Headbut figthing? Skämt eller fail på stavning

Permalänk
Medlem

Fler som tycker bloom snare blir en visuell nackdel? Marken (t.ex. sandstrand) blir bara ett ljusfärgat sudderi och man ser inte längre ytans struktur...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Fler som tycker bloom snare blir en visuell nackdel? Marken (t.ex. sandstrand) blir bara ett ljusfärgat sudderi och man ser inte längre ytans struktur...

Instämmer, bloom är helt värdelöst på alla sätt och vis.
Det är fult och det drar kraft å det grövsta.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Bloom gör ju att de är helt vitt på skärmen ibland med ju, speciellt i hamnen har jag märkt.

har även uppdaterat och fixat med guilden in-game nu så in me er på servern som skrivit upp er.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Åhh, spelet är ju fullkomligt omöjligt att få tag på....:(

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Stör mig på dessa kjolar eller "tunics" som man tvingas ha på sig! Jag vill ha byxor!!

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

Var inget

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Får spelet imorgon

Jag vill vara en meele gubbe som ändå kan göra bra magier.
Vilken gubbe passar då mig ?
Är rätt noob eftersom jag aldrig fastnat för wow.
Men karaktären ska likna Paladin i Diablo.

Tacksam för svar !

Permalänk
Medlem

Finns bara två alternativ: Bear shaman och herald of xotli.

Permalänk

Är inte Dark Templar den som kommer närmast en Paladin i WoW rent teoretiskt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Finns bara två alternativ: Bear shaman och herald of xotli.

Men bear shaman är ju priest :S

Hoxen ska jag inte vara det är min kompis

Vad tror du om Dark templar ?
Har även kollat på demologist, den verkar nice men den är nog för mycket sorceres för min stil

Permalänk
Medlem

ska nog börja lira sen om nåra månader när spelet vuxit till sig o patchats till o fått mer content ja

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Får spelet imorgon

Jag vill vara en meele gubbe som ändå kan göra bra magier.
Vilken gubbe passar då mig ?
Är rätt noob eftersom jag aldrig fastnat för wow.
Men karaktären ska likna Paladin i Diablo.

Tacksam för svar !

Dark Templar är väl mer av en soldat, men de har också rätt bra magier.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho