Kan inte se C:\ eller D:\ i "Den här datorn"

Permalänk
Medlem

Kan inte se C:\ eller D:\ i "Den här datorn"

Så som rubriken säger så kan jag inte se antingen C-hårddisken eller D-hårddisken, när jag öppnar "Den här datorn".
Detta problemet fick jag efter att ett spyware "cpa" med min dator, dock jag lyckades ta bort spywar:et med hjälp av Spybot Search and destroy och datorn är helt spyware-fri nu, dock består de inställningar som spyware:et ställde in.
(När spyware:et va på datorn tog den bort lite ikoner på startmenyn och inaktiverade aktivitetshanteraren, men detta lyckade jag fixa genom att googla och söka här.)
Men men, som sagt, eftersom att jag inte kan se hårddiskarna i "Den här datorn" så skulle det vara bra om någon visste hur man ändrade tillbaka dessa inställningar, så att jag kan se hårddiskarna igen. Sedan så är det en text jämte klockan i "meddelandefältet", som stör mig, skulle även vara bra om någon visste hur man tog bort denna text.

Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design Define XL || EVGA BQ 650W || ASUS PRIME X370-PRO ||AMD Ryzen 5 1600 + Noctua U12P ||Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || RX470 8 GB ||

Permalänk
Inaktiv

Vad för text?

Permalänk
Medlem

Kolla i Adminstatör verktyg, sen Datorhanterning och tills slut Diskhantering.
Skriv vad som står där om diskarna.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kör du ditt operativsystem på nån av dessa? Om inte så kan (tro´t eller ej) så kan sladdarna mellan moderkortet och HDD'na ha lossnat/ ev. kontaktfel. Har hänt mig... Dock inte p.g.a. virus utan för att det var spänning i kablashen. Öppna lådan och vicka lite på kablarna vet já!

I desperata lägen är alla metoder tillåtna!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag var du skulle jag spara det ajg ville ha kvar och sedan rensa hårddisken med format vid installation av OS:et

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Asså, båda hårddiskarna funkar perfekt, kan komma in i dom om jag exempelvis , öppnar "Mina dokument" för att komma in i C-hdd:n.
Jag kör mitt XP på C-hårddisken, har diverse filer på D-hhd:n (som förövrigt är extern)
Bara det att det är extremt störande att jag inte kan komma in i hårddiskarna direkt genom "Den här datorn", och texten ovanför klockan stör mig bara.

Så här ser det ut i den här datorn, och meddelande fältet är uppgflyttat för att göra bilden mindre bara
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Den%20h%E4r%20datorn%20och%...

Visa signatur

Fractal Design Define XL || EVGA BQ 650W || ASUS PRIME X370-PRO ||AMD Ryzen 5 1600 + Noctua U12P ||Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || RX470 8 GB ||

Permalänk
Hedersmedlem

Gå in i diskhantering och kolla om du behöver sätta enhetsbeteckningar på de hdd:erna

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isidor
och texten ovanför klockan stör mig bara.

Så här ser det ut i den här datorn, och meddelande fältet är uppgflyttat för att göra bilden mindre bara
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Den%20h%E4r%20datorn%20och%...

Du ska nog kolla efter virus på datorn också. Klicka på ikonerna (vet inte om det är vänster eller höger mus knapp som gäller) och fixa till det. Kolla alla tre ikonerna. Börja förslagsvis med antivirus ikonen.

Är det där MSN ikonen som larmar för virus?
Eller är det antivirus programmet som säger att du fått något via MSN?

Permalänk

Har du testat att höger kicka i den här datorn?

Gör du rätt, kan du välja uppdatera - om inget händer - klicka på egenskaper. Då kommer du in i Systemegenskaper, där kan du välja Systemåterställning i en flik. Där ser du ALLA tillgängliga engeter i den här datorn. Dom ska alla under "status" Övervakas. Tryck på knappen till höger "inställningar" alla HDD's som du kan se borde stå på Högst. Om någon står på lägst kan jag tänka mig att "den här datorn" skippar att visa den.

= Glöm ej (för utseendets skull) att välja ordna ikoner efter typ! =

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, men mitt XP krashade igår så det är helt åt h-----e. Men jag köpte en till HDD och installerade XP på den så att jag kan rädda de filer jag hade på orginal HDD:n.

Visa signatur

Fractal Design Define XL || EVGA BQ 650W || ASUS PRIME X370-PRO ||AMD Ryzen 5 1600 + Noctua U12P ||Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || RX470 8 GB ||