Permalänk
Medlem

Windows XP

Jag har under senare tid fått felmedelande om att en modul saknas. jag har googlat som en dåre, men inga vettiga svar. Även kontaktat XP, som ville att jag skulle prova något som jag visste inte skulle fungera.

Jag vet att man kan gå till en återställningspunkt, men då jag inte vet när detta först började inträffa tänkte jag fråga om det finns ett smidigt sätt att reparera XP utan att förlora data.

Om man tex, flyttar allt från den partitionen till en annan, och installerar om XP, vad händer?

Finns det andra lösningar som inte involverar att jag behöver flytta något? Eller är det ett måste?

Filen som saknas är drvvof.dll ( om jag inte minns fel, haft datorn igång ett bra tag nu och vill inte starta om )

Och om jag tvingas använda XP's reparering, vad ska jag tänka på?

// Denwil

Permalänk
Hedersmedlem

Den där modulen gör den datorn obrukbar?
det skulle varit bra om du hade det riktiga namnet på den dll filen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Har du Zone Alarm?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nope, har bara mitt antivirus aktiverat, och det har tagit bort filen istället för att rensa / karantän.

Har kollat PChelper redan, det är inte samma problem. Dem har att göra med att återställa modulerna, medans jag inte ens har den.

Jag vet heller inte om den gör datorn obrukbar, men den har viss påverkan i registret. Försökt att hitta mer specifikt vad den gör, men ingen lycka.

Just därför frågar jag om man på ett enklet sätt kan reparera XP utan att förlora någon som helt information. Och nej, inte återställningspunkter