Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Har också köpt en och jag är riktigt missnöjd so far!

-Alarmet vibrerar endast vid ljudlöst läge. Hur tänkte SE här?

-Profiler saknas, eller jag har inte hittat dom iaf, så jag kan inte välja att snabbt växla mellan helt ljudlöst läge utan vibrator och normalt. Att inte ta med profiler, något som SE haft sedan länge tillbaka, låter inte så smart. Smartphone, jojo!

-Irriterar mig på den inbyggda webläsaren att när jag väljer tillbakaknappen på mobilen går den helt ur, visst, vanesak att man ska trycka på skärmen där det står tillbaka men ändå. I Opera Mini fungerar det finfint att trycka på bakåtknappen.

-Att knapplåset går på direkt, även när jag är inne i en meny, lägger mobilen åt sidan en halv minut och vips är knapplåset igång igen!

Vibration vid alarm kan du ju enkelt ställa om i inställningar

Profiler kan man ju undra när de orkar implementera även till smartphones, här förlorar nog SE många kunder till Nokia

Ännu fler skulle antagligen vara missnöjda om knappen som alltid stänger alla andra fönster inte stänger även webläsaren! och hur skulle du då stänga webläsaren? Men till viss mån håller jag med dig, G700 har ju två extra knappar där en funkar som back i webläsaren, helst skulle jag ha en G700 men med WLAN!

Du har haft en viktelefon innan som inte behöver kanpplås va? Jag tror 30 sekunder är ganska standard på de flesta telefoner.

Visa signatur

[C2D E6400] [Asus P5B] [3Gb Corsair TWIN2X 6400] [7600GS Passive] [NorthQ 500W] [Scythe Ninja] [NSK6000] [SpinPoints 300+320+400+3x500+WD750] [Acer 19" TFT] [Amoi 42"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Har också köpt en och jag är riktigt missnöjd so far!

-Alarmet vibrerar endast vid ljudlöst läge. Hur tänkte SE här?

-Profiler saknas, eller jag har inte hittat dom iaf, så jag kan inte välja att snabbt växla mellan helt ljudlöst läge utan vibrator och normalt. Att inte ta med profiler, något som SE haft sedan länge tillbaka, låter inte så smart. Smartphone, jojo!

-Irriterar mig på den inbyggda webläsaren att när jag väljer tillbakaknappen på mobilen går den helt ur, visst, vanesak att man ska trycka på skärmen där det står tillbaka men ändå. I Opera Mini fungerar det finfint att trycka på bakåtknappen.

-Att knapplåset går på direkt, även när jag är inne i en meny, lägger mobilen åt sidan en halv minut och vips är knapplåset igång igen!

Att knapplåset går på automatiskt brukar man kunna ändra, iaf kan man det på min K750i. Man kan välja om det ska gå på automatiskt eller om man ska sätta på det manuellt. Borde ju finnas i inställningarna även på denna telefon. Eller kanske inte. Kolla iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necksnapper
Vibration vid alarm kan du ju enkelt ställa om i inställningar

Profiler kan man ju undra när de orkar implementera även till smartphones, här förlorar nog SE många kunder till Nokia

Ännu fler skulle antagligen vara missnöjda om knappen som alltid stänger alla andra fönster inte stänger även webläsaren! och hur skulle du då stänga webläsaren? Men till viss mån håller jag med dig, G700 har ju två extra knappar där en funkar som back i webläsaren, helst skulle jag ha en G700 men med WLAN!

Du har haft en viktelefon innan som inte behöver kanpplås va? Jag tror 30 sekunder är ganska standard på de flesta telefoner.

Slängde iväg ett mail till SE för att se vad de hade att säga angående larm och profiler och fick detta genisvaret:

If you set the G900 or another smartphone to silent mode you will not get any sound from the alarm. They also don't have profiles.

Låter inte så smart i mina öron för att vara en smartphone... Vibration har jag iaf men jag vill gärna ha ljud på alarmet också när ljudet är avstängt för ringsignalerna.

Angående webläsaren så om jag jämför med min K810 så bakknappen gick man bakåt med i webläsaren när man tryckte inne, höll man den inne så gick man helt ur webläsaren.

Sen knapplåset går aldrig igång på vanliga mobiler när man är inne i menyer, oavsett om det är viktelefon eller inte. Eller förutom på smartphones då...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacke89
Att knapplåset går på automatiskt brukar man kunna ändra, iaf kan man det på min K750i. Man kan välja om det ska gå på automatiskt eller om man ska sätta på det manuellt. Borde ju finnas i inställningarna även på denna telefon. Eller kanske inte. Kolla iaf.

Vad jag kan hitta så går det endast att antingen stänga av knapplåset eller ha det på som det är nu.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

att knapplåset går att sätta på i menyer tycker jag är skitsmidigt. sitter man och surfar och måste göra nåt annat så är det bara att slänga på knapplåset och ner med telefonen i fickan. sen är det bara att fortsätta igen när man gjort det där andra.

att knapplåset går igång snabbare skulle jag tro är för att det är pekskärm på den och att det då är väldigt mycket enklare att "råka" trycka på mobilen när den ligger i fickan. även därför det går igång även när program och menyer är igång. gillar även knapplåsknappen stenhårt

Permalänk

Fast hela dealen med mobilen är ju att man kan gå ut till startmenyn och så återuppta där man var enkelt mha aktivitetshanteraren så därför känns det onödigt att knapplåset går på efter ca 15 sek.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

vad klarar den inbyggda mediaspelaren att spela upp för format? Vilken alternativ mediaspelare rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
vad klarar den inbyggda mediaspelaren att spela upp för format? Vilken alternativ mediaspelare rekommenderar ni?

Enligt manualen så klarar den av MP3, WMA, WAV, AAC, AAC+ och eAAC+ till musik, och MPEG-4, H.263, H.264, WMV9 samt Real Video till video.

För den intresserade så kan man konvertera AVI-filer till MP4-filer lämpliga att spela upp på G900 med ffmpeg:

ffmpeg -i video_in.avi -vcodec libx264 -r 15 -b 192 -s 320x240 -acodec libfaac -ac 2 -ab 64 -ar 32000 -threads 4 video_ut.mp4

Den skalar ner videon till 320x240 och ändrar fps till 15. Är fps inte 15 så verkar det som att video hackar väldigt mycket. Notera också att den kör med 4 trådar, för att det ska gå snabbare på flerkärniga processorer. Det är bara att ändra på siffran efter threads om man vill.

Lite andra intressanta program och länkar jag hittat:
Opera Mini Mycket bättre än den inbyggda webbläsaren i mitt tycke.
ScummVM Day of the Tentacle på mobilen! Och flera andra spel går också att köra med ScummVM.
Google Maps Google maps till mobilen. Den kan använda 3G för att ta reda på var man är även fast man inte har GPS, men det verkar väl fungera sådär. Fast behöver man inte bättre nogrannhet än ca. 5 km så är det helt ok
Speedboost for UIQ3 Genom att installera två paket för Symbian så blir telefonen snabbare. Jag gjorde det, och jag tycker verkligen att det går snabbare att öppna t.ex. inkorgen. Innan så har jag för mig att det tog ett litet tag, men nu öppnas inkorgen direkt. Jag vet inte hur mycket det gör egentligen, men det verkar inte skada i alla fall. Men installation sker på egen risk, och jag tar inget som helst ansvar för ifall telefonen går sönder, självantänder eller blir uppäten.

Permalänk

Någon som har telenor som får det att fungera med MMS?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Fick min Igår och..ja i början känndes det lite segt men efteråt blev det snabbare, och ja ibland hänger programen sig och det blir jobbigt, dessutom slukade batteriet på en gång efter några timmars musik och Web sufrande..men men jag gillar mobilen skarpt, kameran blev jag ganska chockad över hur dåliga bilder den egentligen tar, även om det är en 5 megapixel, men ute bilder blir ganska bra om man lär sig vilka inställningar man ska ha. men inom hus bilderna blir ganska crap. Men nånting som gör mig galen är att det går inte att kolla på youtube filmer, den står och ansluter i några min sen blir det mörkt. nån som vet varför? sen blev jag sur över att jag inte kunde spela upp MPEG filmer och att jag inte kan installera andra tredjeparts program som klarar av att spela upp såna filer, har inte hittat någon sådana program nån som kan tipsa? eller kan man ens installera sånt i telefonen.

huvudsakligen är det en ganska shysst telefon och för min del är jag nöjd.

Permalänk

Går det att använda HID profiler med G900? Dvs fjärrstyra datorn via Bluetooth likt en mus?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Hittade ett bra verktyg för att encoda filmer i: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falafeltomten
Fick min Igår och..ja i början känndes det lite segt men efteråt blev det snabbare, och ja ibland hänger programen sig och det blir jobbigt, dessutom slukade batteriet på en gång efter några timmars musik och Web sufrande..men men jag gillar mobilen skarpt, kameran blev jag ganska chockad över hur dåliga bilder den egentligen tar, även om det är en 5 megapixel, men ute bilder blir ganska bra om man lär sig vilka inställningar man ska ha. men inom hus bilderna blir ganska crap. Men nånting som gör mig galen är att det går inte att kolla på youtube filmer, den står och ansluter i några min sen blir det mörkt. nån som vet varför? sen blev jag sur över att jag inte kunde spela upp MPEG filmer och att jag inte kan installera andra tredjeparts program som klarar av att spela upp såna filer, har inte hittat någon sådana program nån som kan tipsa? eller kan man ens installera sånt i telefonen.

huvudsakligen är det en ganska shysst telefon och för min del är jag nöjd.

värför tycker du det blir dåliga bilder.. på skärmen eller datorn?

Och visst kan man kolla på youtube filmer.. DEt är ju en egen mobilsite för sånt.. Kanske det är din opertör det är problem med. PÅ den fulla sidan funkar det inte än då telefonen inte stödjer Flash......... än.

Permalänk

Någon som vet hur pass bra kameran är i en C902? Är det värt det högre priset jämfört med en K850i? Länka gärna till en sida där de har tagit bilder med C902.

Tackar

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Tjo, undrar ifall man kan ta bort "kontakt historiken" (där en massa namn sparas) när man skapar sms och ska välja numer. På en g900

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denali69
värför tycker du det blir dåliga bilder.. på skärmen eller datorn?

Och visst kan man kolla på youtube filmer.. DEt är ju en egen mobilsite för sånt.. Kanske det är din opertör det är problem med. PÅ den fulla sidan funkar det inte än då telefonen inte stödjer Flash......... än.

Bilderna blir inte så skarpa inomhus fast utomhus blir det bra skarpt..för att saken är att lampan är väldigt svagt, min K750i har starkare lampa.

Alltså Min operatör...vad spelar det för roll om man har kontatkort? jag har comviq och kör via GSM nätet när jag surfar med WLAN...måste funka på något sätt.

Permalänk
Medlem

det är väl just över wlan som youtube inte vill fungera? Funkar över 3g för mig men inte över wlan.

Permalänk
Medlem

jaha, några till som upptäckt att Mpixel inte ä allt näre gäller bilder

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
det är väl just över wlan som youtube inte vill fungera? Funkar över 3g för mig men inte över wlan.

Jodå, youtube fungerar hur bra som helst över wlan, i alla fall med Opera Mini. Har inte testat med den inbyggda webbläsaren.

Edit: Inga problem med youtube med den vanliga webbläsaren heller.

Permalänk
Medlem

Vibrering finns i en annan meny. Vibratorsignaler, där man kan ställa in för alla signaler.

För helt ljudlöst är bara att hålla in #

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Har också köpt en och jag är riktigt missnöjd so far!

-Alarmet vibrerar endast vid ljudlöst läge. Hur tänkte SE här?

-Profiler saknas, eller jag har inte hittat dom iaf, så jag kan inte välja att snabbt växla mellan helt ljudlöst läge utan vibrator och normalt. Att inte ta med profiler, något som SE haft sedan länge tillbaka, låter inte så smart. Smartphone, jojo!

-Irriterar mig på den inbyggda webläsaren att när jag väljer tillbakaknappen på mobilen går den helt ur, visst, vanesak att man ska trycka på skärmen där det står tillbaka men ändå. I Opera Mini fungerar det finfint att trycka på bakåtknappen.

-Att knapplåset går på direkt, även när jag är inne i en meny, lägger mobilen åt sidan en halv minut och vips är knapplåset igång igen!

Permalänk

Vill inte vara tjatig, men jag är i desperat behov av en kamera. Eftersom jag är ingen fotoexpert näjer jag mig med en mobiltelefon med hyffsad kamera. Så min fråga är: Är C902:s inbyggda kamera betydligt bättre än K850i:s? Eller vilken av de nya SE:s mobiler rekommenderar ni?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c902-review-223p3.php

där har du bilder tagna med c902! duger helt klart åt mig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjarne1
Vibrering finns i en annan meny. Vibratorsignaler, där man kan ställa in för alla signaler.

För helt ljudlöst är bara att hålla in #

Var otydlig i mitt inlägg innan, det jag menade var att när mobilen är satt i ljudlöst läge låter inte alarmet utan det enda som händer är att den vibrerar, är ljudet på så både vibrerar den och låter. Det är det som jag tycker är kass att mobilen inte larmar när den är satt på ljudlös, varenda annan mobil på marknade gör detta men tydligen inte SEs smartphones.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Angående kamera telefon är nog k810i fortfarande den bästa. 5mpixel är egentligen ett nerköp. Varje pixel kräver ljus och med fler pixlar på samma yta så får varje pixel mindre ljus, vilket gör att ljus känsligheten minskar och bruset ökar.

Annars så har k850i en bra kamera och bra blixt.(ca 1.7m räckvid)
Ganska tjock men det gör att optiken får bra med plats vilket ger bättre linser.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

G900 samt C902 är ett svårt val, gillar C902 lite mer pga av blixt dock ogillar jag att skärmen är så liten.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necksnapper
Jag får alternativet E-post tillsammans med MMS, Bluetooth och blogg när jag väljer skicka som på en bild i Filhanteraren efter att jag lade till E-post konto. I vilken meny försökte du välja att skicka ifrån?

Och jag hade inga problem att lägga till bilden som attachment i ett E-mail heller. Sen går det ju även att skicka ett MMS till en emailadress om allt annat fortfarande inte funkar, även om detta bör ses som en desperat sista utväg!

Edit:
Och vad gäller T9 för att söka kontakter visste jag inte ens att det gick på icke-smartphonesen, men jag hittar inga inställningar för det Själv så använder jag enhangsfattning och kladdar in bokstäverna via handwriting med tummen när jag söker där, det funkar faktiskt! inte så smidigt med SMS dock, då åker pekpennan fram.

Nu får även jag fram E-post tillsammans med MMS, Blåtand och blogg. Det krävdes en omstart av telefonen innan det kom in.

Det enda som jag är lite irriterad på nu är att ifall man roterat en bild eller lagt till en effekt på den går det inte att ha som kontaktbild

Nog för att det är en liten skitsak men ändå

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Var otydlig i mitt inlägg innan, det jag menade var att när mobilen är satt i ljudlöst läge låter inte alarmet utan det enda som händer är att den vibrerar, är ljudet på så både vibrerar den och låter. Det är det som jag tycker är kass att mobilen inte larmar när den är satt på ljudlös, varenda annan mobil på marknade gör detta men tydligen inte SEs smartphones.

Samma sak med min p1i
tycker dock att det är ganska smidigt att alarmet inte ringer när man vill ha en tyst mobil. (på minn förra mobil hände det att alarmet ringde opassande när man trodde mobilen var tyst)

om du vill att larmet skall höras men inte vill bli störd av inkommande samtal finns den (radikala) metoden att sätta den i flygläge varvid alla samtal stoppas men alarm och sånt fungerar som vanligt)

på p1i shiftar man till flygläge genom att trycka på ikonen som visar nätstyrkan.

Permalänk

Jag Fick skicka tillbaka min G900 för att den hade stora problem, visst vi alla vet nu att den har samma symbian som P1 och W960i osv, så man bör veta att det är en smått seg telefon, men nånting var CP knäpp med min, den hakade upp sig hela tiden, skulle gå in på Wlan samtidigt som jag lyssnade på radio, mobilen släcks av sig själv bara så där, sen 2 ggr har jag behövt att ta ur batteriet för att den ska startas om, osv osv osv...Och en till irriterande sak, jag märkte kanske 2 dagen jag hade mobilen att, när man skakar på den så hör man nånting löst vid kamera delen, det var som att skaka en kulpåse, kändes som en plastig leksaks mobiltelefon

men men, får se om de säger att det är en skadad teöefon, men jag valde inte att byta ut den, jag ville ha en ny PGA att...mja anlednignen är att jag redan köpt en 8 gb minneskort och alla mobiler har inte M2 slots i mobilen.

Men en sak om videokvallen, jag omkonverterade en film klipp till 3gp och..det vart faktiskt bra kvalitet! om någon undrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Var otydlig i mitt inlägg innan, det jag menade var att när mobilen är satt i ljudlöst läge låter inte alarmet utan det enda som händer är att den vibrerar, är ljudet på så både vibrerar den och låter. Det är det som jag tycker är kass att mobilen inte larmar när den är satt på ljudlös, varenda annan mobil på marknade gör detta men tydligen inte SEs smartphones.

Du klagar alltså på att mobilen är ljudlös när du ställt in den på ljudlös...

Ett tips som kanske kan lösa dina problem: Använd flightmode istället för ljudlös så blir du inte störd av telefonsamtal och sms men hlör fortfarande dina alarm och påminnelser

Visa signatur

[C2D E6400] [Asus P5B] [3Gb Corsair TWIN2X 6400] [7600GS Passive] [NorthQ 500W] [Scythe Ninja] [NSK6000] [SpinPoints 300+320+400+3x500+WD750] [Acer 19" TFT] [Amoi 42"]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necksnapper
Du klagar alltså på att mobilen är ljudlös när du ställt in den på ljudlös...

Ett tips som kanske kan lösa dina problem: Använd flightmode istället för ljudlös så blir du inte störd av telefonsamtal och sms men hlör fortfarande dina alarm och påminnelser

Jag klagar på att mobilen inte uppför sig så som jag är van att en mobil ska vara, dvs larm ska låta när resten är tyst. Precis som att jag anser att det är totalt skit att den inte har profiler. Hur svårt ska det vara?

I vilket fall som helst så har jag fått det tipset om att ställa den i flightmode för ett tag sen (som jag för övrigt har skrivit tidigare) men tack ändå.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Jag klagar på att mobilen inte uppför sig så som jag är van att en mobil ska vara, dvs larm ska låta när resten är tyst. Precis som att jag anser att det är totalt skit att den inte har profiler. Hur svårt ska det vara?

I vilket fall som helst så har jag fått det tipset om att ställa den i flightmode för ett tag sen (som jag för övrigt har skrivit tidigare) men tack ändå.

släng in en ringsignal som inte låter någonting och byt till den när du vill ha ljudlös på ditt sätt!