Permalänk
Medlem

Internet bryts ENDAST på nätter

Tjo!
JO som topic mitt internet bryts ungefär vart 3 minute om inte oftare på nätter _ENDAST_ på nätter mellan klockan 18.00 - 01:00.
Någon som vet vad felet kan vara?

Tror Jag har ringt till telia minst 20 gånger, såklart skyller dom på att det är jag som felkopplat min router eller något annat är så jävla förbannad på dom så det är sjukt.

Jag har iaf ett modem som går till en router Netgears Rp614v4.

Har uppdaterat firmwire för routern men inte fan funkade det,,,

Kan till lägga att internet aldrig brytts mitt på dagen kan sitte flera timmar utan avbrott sjukt störigt eftersom jag spelar mest på nätterna.

Någon som har haft liknande problem eller som vet vad felet kan vara?

MVH Ricki

Obs dyslexi stavar så gått jag kan )

Permalänk

Ingenting schemalagt i routern då? Eller möjligtvis inte kopplat i första jacket?
Prova och kör datorn direkt till modemet.

mvh Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tror jag har samma problem. DSL lampan på modemet slutar lysa.

Hände först för ett par dagar sedan och då kvittade det om jag startade om modemet eller vad jag gjorde. Sen i morse när jag vaknade lös lampan inte men då hjälpte det att starta om modemet (vilket kan vara jobbigt då det verkar vara något glapp så det startar när det vill).

Hände senast precis nu men det varade bara en kort stund och gick igång av sig självt igen.

Mycket irriterande!

Permalänk
Medlem

Har haft liknande problem att DSL lampan slutar lysa. Ringer Telia och de säger att man förlorat kontakten till stationen x-antal gånger och man ska kolla modemet, uttagen osv. Efter att ha bytt Modem, Router och kollat uttagen och inte hittat felet så felanmälde jag. Nästa dag får jag veta att de hittat fukt skador på ledningen vilket de fixat, blev bättre men inte perfekt, felanmälde igen och då blev det mycket bättre, händer typ aldrig att jag förlorar kontakten med stationen längre, dock har det inte regnat så mycket sen dess men jag hoppas jag slipper ha med Telia och göra igen, lagom drypande att gå igenom hela deras röststyrda telefonsystem och sen stå i kö.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Koppla modem-dator och kolla en kväll så kan du utesluta routern. För 18-01 är kväll.

Permalänk
Medlem

Modemet

Har testat med endast modemet nu och samma problem, antagligen så är det Felias ledningar eller något vilket dom inte vågar stå för.

Har ringt ditt minst 20 gånger och det är fan på gränsen att man skytter sig själv varje gång.