Permalänk
Medlem

Wippies Homebox specs

Hi,

We don't have the Wippies Homebox Black yet in Finland, but I'm egarly waiting for one.. Just wanted to ask how good is the signal in the Black version and what is "usb lan" -port? Does the port function as a normal usb port and/or what does the "lan" combined with usb stand for?

This information would be much appreciated.

Tommi

Permalänk
Medlem

Tyckte de skrev att WAN-LAN prestandan var 55mbit.
Jag tycker det är helt okey för att vara en vanlig router, då många andra inte har över 25mbit.
Så vidare man inte köper en för 1000:- och upp

maccari, sorry dont know what the usb lan is for.
The other 2 usb porst function as regular usb ports.

Maybe the usb-lan will function for 3g usb adapter in the future.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Thanks OTTO for your answer. I know that external hard drive works with the type A usb, but do you know if it is possible to use external hard drive with the type B usb?

Tommi

Permalänk
Medlem

Jag hörde att wippies ska släppa ett development kit för Homeboxen!
Är det någon som har en aning om när det kan bli av!

Jag gillar deras open source/mind!

Permalänk

Trevligt att routern har UPnP. Den forwardar mina portar som Transmission behöver automatiskt. Med torrentflux-b4rt fungerar det dock inte trots att klienten (bittornado) stödjer UPnP.

edit:

Svar på ovanstående post:

http://forum.wippies.com/index.php/topic,1031.0.html

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med min.

http://forum.wippies.com/index.php/topic,1065.0.html

Vettefan va det är.

Kan ju stoppa den bakom min linksys router men då falerar hela planen med delad nätverksskivare osv.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Min fungerade utmärkt bara att koppla in och köra!
Vad är det för problem du har stött på?

Permalänk
Medlem

Min funkar också, men titt som tätt så får jag upp att windows inte kan hitta certifikatet för det trådlösa.
Och den är fortfarande kopplad men man kan inte använda nätet.

Såg på deras forum att någon annan har fått de också.
Det är på 2 av mina laptops jag får de.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

WifiBox eller Homebox ?

Nu har jag inte lusläst hela tråden, men jag undrar lite smått vilken av dom två "boxer" man ska köra på om man sitter med en uppkoppling genom ett statsnät ?

EDIT:
Man skulle kanske ta och tänka efter lite grann innan man släger upp en fråga. Menar, jag sitter ju inte med någon ADSL2+ uppkoppling, så då finns det inte så mycket att välja på.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Var nära att nappa på det där, men vill fan inte lägga ut min adress på en karta som alla kan se... [/B]

Jaha.... men hitta.se då

Permalänk
Medlem

Re: WifiBox eller Homebox ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Nu har jag inte lusläst hela tråden, men jag undrar lite smått vilken av dom två "boxer" man ska köra på om man sitter med en uppkoppling genom ett statsnät ?

EDIT:
Man skulle kanske ta och tänka efter lite grann innan man släger upp en fråga. Menar, jag sitter ju inte med någon ADSL2+ uppkoppling, så då finns det inte så mycket att välja på.

Boxarna funkar med alla uppkopplingar, du kan ansluta dem på olika sätt!

Permalänk
Medlem

Detta låter för bra för mina öron. Kan ni berätta vad haken är?
Jag har inget emot att dela ut min ADSL koppling som reellt ligger på mellan 0,5 och 1 Mbit.
Vad kan den som sätter till riskkapitalet tjäna på här? Kanske är jag naiv ,cynisk och inte klarsynt (eller allt på samma gång), men jag ser inte hur man kan vinna något på att dela ut elektronikboxar. Och jag tror inte att man kan lossa kapital utan att locka den tidigre ägaren av pengarna med någon form av "Return Of Investment"

Så säg mig, vad är haken?

Mvh
Magnus

Permalänk
Medlem

Detta låter för bra för mina öron. Kan ni berätta vad haken är?
Jag har inget emot att dela ut min ADSL koppling som reellt ligger på mellan 0,5 och 1 Mbit.
Vad kan den som sätter till riskkapitalet tjäna på här? Kanske är jag naiv ,cynisk och inte klarsynt (eller allt på samma gång), men jag ser inte hur man kan vinna något på att dela ut elektronikboxar. Och jag tror inte att man kan lossa kapital utan att locka den tidigre ägaren av pengarna med någon form av "Return Of Investment"

Så säg mig, vad är haken?

Mvh
Magnus

Permalänk
Medlem

haken

Som jag förstår det, är Wippies affärsmodel att efterhand erbjuda en rad olika extra tjänster. Jag har för mig att jag läst att de tänkt att lansera en ny tjänst i månaden och att plockar ihop de tjänster man själv vill ha! Frågan är om det går att hålla ett sådant tempo?

Jag tycker affärsmodellen är smart! positionering och bredmassa, ju fler vi är ju billigare blir det!

Permalänk
Medlem

Jag måste medge att jag också gillar det offensiva upplägget. Hoppas att det går vägen...

Permalänk

Någon som kan skicka promotion code/invitation till fon?

Permalänk
Medlem

visst . PMa mig namn /epost så kan jag göra det

//UndCon

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

tack så mycket!