Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk

Hej!Vill hitta en skräck film(kommer dock inte ihåg vad den heter)Kan förklara hur omslagete såg ut.Det är en tjej på framsidan med ryggen emot,hon har ett linne på sig och är blodig och håller en kniv eller något annat ett hus är det också på omslaget. Den är förbjuden i Bla:Kanada,Finland,Nya Zeeland,Australien och några till.

MVH//Tobias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
Någon som vet vad låten i slutet av denna filmen kan tänkas heta?
http://www.boxer.se/pub/4012/Robert%2045s.wmv

Preddyboy- Dancy time

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Den första handlar om att någon tvingar några att ta på sig en hjälm med en mask i, som kryper in i örat och ger smärta om den ej lyder en visst person. Flera män fick sådana maskar i huvudet och vissa/någon dog när den ej lydde. Jag minns filmen riktigt vagt och tyckte den var mycket hemsk då.

Låter väldigt mycket som början av Star Trek II, Wrath of Khan.

Permalänk
Medlem

Gah, måste hitta denna låten!

Är väl någon gammal 80/90-tals låt, lyricsen vad jag vet är typ, "i say doobie doobie doobie, aaah wogi wogi wogi" osv. vet inte riktigt vad de säger, så svårt att googla på lyrics osv.

ediT: Modern Talking - Brother Louie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonduke
Låter väldigt mycket som början av Star Trek II, Wrath of Khan.

ok, jag ska kolla upp detta när jag kommer åt filmen. Tackar så hemsk mycket för informationen.
-Att det kan ha varit en gammal star trek film jag hade sett, hade jag aldrig tänkt på. För på den tiden visste jag inte vad star trek var vilket gjorde att jag såg den som en "vanlig film".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

du syftar nog på return of the living dead filmerna, finns 3 st!

http://www.imdb.com/title/tt0089907/ första!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en låt som jag hörde igår på radio. Det är en sån där 90-tals klassiker ni vet.
Refrängen var skitsvår att höra, men jag tror den gick ungefär "I live in a world under love" eller så kanske det var "I live in a world under law"

Jag vet, inte mycket info. Vet inte vad mer jag ska säga om den...

EDIT: Jag hittade låten, det var Men At Work - Down Under

http://uk.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew

Fan vad bra låt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Söker bandet som har gjort "Rolling on the river". Tror den heter något sådant

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Japp, precis den! Tack

Varsågod.

Credence Clearwater Revival - rollin on a river

Tackar och bockar!

Permalänk
Medlem

Söker efter en låt som är med i filmen 21 i slutet nångång, kommer inte ihåg sammanhanget exakt.

Låten är (kvinno)kör-ig, ev. så övergår den i nåt modernare, eller så är det bara ihopmixat, kunde inte avgöra.

Tror även jag har hört låten i något avsnitt av House. Någon som vet vad jag svamlar om?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

vad heter låten? http://www.freeride.se/video/living-large-productions-the-clu...

EDIt: Pendulum + freestylers - fasten your seatbelt

Permalänk
Medlem

Hej! Jag söker en film som jag har glömt vad den heter. Det var en film som jag såg när jag var liten, och den handlade om ett silvrigt rymdskäpp och en pojke som typ crusar runt i usa och käkar snickers. Jag minns att låten I get around av beach boys är med i filmen. Skulle gissa på att den är gjord tidigt 80 tal...

Tror också att där är en rolig robbot ombord på rymdskäppet som heter Max

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glennart
Hej! Jag söker en film som jag har glömt vad den heter. Det var en film som jag såg när jag var liten, och den handlade om ett silvrigt rymdskäpp och en pojke som typ crusar runt i usa och käkar snickers. Jag minns att låten I get around av beach boys är med i filmen. Skulle gissa på att den är gjord tidigt 80 tal...

Tror också att där är en rolig robbot ombord på rymdskäppet som heter Max

Jag har sett en film som handlade om en familj som var med i ett projekt som gick ut på att hitta en ny planet där mänskligheten kan leva(jordens resurser håller på att ta slut). Där var det med en liten smart kille som hette Max och som mot slutet kontrollerade en robot. Dom stötte på utomjordingar och fält som skickade dom fram och tillbaka i tiden och en massa, kommer inte ihåg allt. Vetif*n om det är samma film, kom bara att tänkta på den...

Permalänk
Medlem

Jag hittade den! sökte på låten och hittade i vilka filmer den har varit med. Filmen heter : Flight of the Navigator. Det är en Disny film från 86. Kan rekomendera den om ni vill ha en patetsik stund rymd romantik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Jag har sett en film som handlade om en familj som var med i ett projekt som gick ut på att hitta en ny planet där mänskligheten kan leva(jordens resurser håller på att ta slut). Där var det med en liten smart kille som hette Max och som mot slutet kontrollerade en robot. Dom stötte på utomjordingar och fält som skickade dom fram och tillbaka i tiden och en massa, kommer inte ihåg allt. Vetif*n om det är samma film, kom bara att tänkta på den...

Jag tror du menar Lost in Space

http://www.imdb.com/title/tt0120738/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
Vilken låt spelas när det blir mål i fotbolls em?

Vilken är det dom nynnar på läktarna ibland? Tror det är nån gammal rock slagdänga. Nynnas typ så här:
"MMMmmm m m m mmmm mmmmmmmmhhhhh" om och om igen

EDIT: White stripes - Seven nation army

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem

Söker gammal tv serie som vi som är födda under mitten av 80-talet såg under sommarlovsmorgon under de sköna sommrarna...
Det handlar om en pojke som i början hamnar i koma och då drömmer om en fantasivärld som styrs av barn... Tror pojken hette jay eller jamie... Samt har jag något svagt minne av att han i sin dröm jagar sin fader som jag har för mig var försvunnen, men inte en susning direkt... Vet bara att jag aldrig vet hur serien slutade.. Har googlat lite men hittar inget så nu vänder jag mig till er...

Tusen taxar på förhand

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk

Jag söker en film...
Den är svensk...

Det jag minns är att man fick se olika flashbacks, i svartvitt...
I samanhanget att polisen hade hittat en avhugget finger.
Hade för mig att det var en äldre Beck, men jag är inte så säker...

Filmen är rätt så gammal, tror jag...
Genre Kriminal / Thriller skulle jag gissa.
Jag kommer fan inte ihåg vad den heter.

Någon som känner igen den?
Eller någon svensk film där det finns med ett avhugget finger?

Vill gärna få tag i den filmen!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad låten heter i Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay när dom ska vända för dom mörkhyade som spelar basket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svampen
Söker gammal tv serie som vi som är födda under mitten av 80-talet såg under sommarlovsmorgon under de sköna sommrarna...
Det handlar om en pojke som i början hamnar i koma och då drömmer om en fantasivärld som styrs av barn... Tror pojken hette jay eller jamie... Samt har jag något svagt minne av att han i sin dröm jagar sin fader som jag har för mig var försvunnen, men inte en susning direkt... Vet bara att jag aldrig vet hur serien slutade.. Har googlat lite men hittar inget så nu vänder jag mig till er...

Tusen taxar på förhand

på engelska heter den "The odyssey"
är en kanadensisk serie.
men vad den heter på svenska minns jag inte
nåting med barn i titeln.

Permalänk
Medlem

Nu får ni inte mycket att gå på O_o
Jag var på fest i helgen och hörde en låt, tyvär var jag lite för full för att lägga texten på minnet (spelades en gång)
Under text biten jag ska skriva snart spelades det lugnt
Den gick typ ''you you you you'' Och sedan drog dom på rätt bra och jaa :/ det är allt jag kan ge er Det verkade vara en rätt nylåt då kvalitén och spelsättet känndes fräsht... help me

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Macke
Nu får ni inte mycket att gå på O_o
Jag var på fest i helgen och hörde en låt, tyvär var jag lite för full för att lägga texten på minnet (spelades en gång)
Under text biten jag ska skriva snart spelades det lugnt
Den gick typ ''you you you you'' Och sedan drog dom på rätt bra och jaa :/ det är allt jag kan ge er Det verkade vara en rätt nylåt då kvalitén och spelsättet känndes fräsht... help me

Chris Brown - You?
annars kan det vara Ruff Endz - Someone To Love You

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Chris Brown - You?
annars kan det vara Ruff Endz - Someone To Love You

Tyvär =/ glömde nämna att den var rätt rockig hård på det sättet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
Tackar och bockar!

Proud Mary heter den väll ändå?

Permalänk
Medlem

Vad är det för låt som spelas när sluttexten börjar rulla i Narnia 2 filmen?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Letar fortfarande efter en gammal film.

Tror den är gjord på 80-90talet... inte före 2000 är jag helt 100på.

Ibörjan av filmen som utspelar sig i USA så körs en bil in i 1-3 bulldossrar och exploderar ute på en ökenväg. det är massa med poliser och folksammlingar.
Det berättas att personen i bilen kom undan explosionen och flydde bland allt folket.

Sedan backas tiden någon vecka om man får reda på vem personen var och hur han hamnade i den situationen.
Han har en fruga i andra änden av landet och ska ta sig hem då hon väntar barn (tror jag) han bryter dock mot lagen och får mer och emr poliser efter sig mm. han har större delen av folket på sin sida men polisen jagar han ändå. jag tror han har som jobb att levererabilar från A till B.

Har fått ett gäng förslag på denna film innan men inget av svaren har varit rätt..

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Letar fortfarande efter en gammal film.

Tror den är gjord på 80-90talet... inte före 2000 är jag helt 100på.

Ibörjan av filmen som utspelar sig i USA så körs en bil in i 1-3 bulldossrar och exploderar ute på en ökenväg. det är massa med poliser och folksammlingar.
Det berättas att personen i bilen kom undan explosionen och flydde bland allt folket.

Sedan backas tiden någon vecka om man får reda på vem personen var och hur han hamnade i den situationen.
Han har en fruga i andra änden av landet och ska ta sig hem då hon väntar barn (tror jag) han bryter dock mot lagen och får mer och emr poliser efter sig mm. han har större delen av folket på sin sida men polisen jagar han ändå. jag tror han har som jobb att levererabilar från A till B.

Har fått ett gäng förslag på denna film innan men inget av svaren har varit rätt..

//Martin

Kan inte vara någon annan film än klassikern Vanishing Point (1971)

Edit: Fanns visst en nyinspelning av den med.. Vanishing Point (1997)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Hej, jag försöker hitta en dokumentärfilm som handlar om att bromsa åldringen.
Det är en känd kines med, fast jag kommer inte riktigt ihåg vad han heter, han är endast med i dokumentärfilmer som handlar om vetenskap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe_metallica
Hej!Vill hitta en skräck film(kommer dock inte ihåg vad den heter)Kan förklara hur omslagete såg ut.Det är en tjej på framsidan med ryggen emot,hon har ett linne på sig och är blodig och håller en kniv eller något annat ett hus är det också på omslaget. Den är förbjuden i Bla:Kanada,Finland,Nya Zeeland,Australien och några till.

MVH//Tobias

Lite mer info skulle inte skada, men en IMDb sökning gör att jag tippar på denna:

"Day of the Woman" (1978) aka "I Spit on Your Grave"
http://www.imdb.com/title/tt0077713/

Om inte.. kolla bannade filmer på IMDb.
Australia:(Banned)
Canada:(Banned)
osv.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Söker efter en serie, har bara vaga minnen om den men vill hitta den då jag kommer ihåg att intromusiken gav nån slags dejavu känsla för mig

Serien centrerade kring en kyrka och dom som jobbade där.
Lite likt 6 feet under fast ingen begravningbyrå dårå.

Kommer inte så mycket mer..