Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Usch vilka brusiga bilder. Men så blir det ju med för många pixlar på en för liten sensor.

det kommer bli bättre sen när de fixat till mjukvaran

Permalänk
Medlem

Jag funderar faktiskt på att köpa c902 sedan köpa c905 när den kommer liksom

Permalänk

Ja man hoppas att dom lyckas att få bra bilder med kamera i C905 trots(?) att sensorn kommer att vara klen(om dom nu inte stoppar i en lite vassare sensor? Läste nånstans att det skulle nog bli en lite bättre sensor än den i K850.
Men som sagt, med tanke på dom tidiga bilder vi har sett så tycker jag att det ser lovande ut!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
det kommer bli bättre sen när de fixat till mjukvaran

Javisst. Använda mjukvara för att hjälpligt och taffligt reparera det undermåliga resultatet från oduglig hårdvara. Men många megapixlar är det, och det är uppenbarligen det som är det viktiga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Javisst. Använda mjukvara för att hjälpligt och taffligt reparera det undermåliga resultatet från oduglig hårdvara. Men många megapixlar är det, och det är uppenbarligen det som är det viktiga.

Jo men vi vet ju inte än vad dom kommer att pilla in för sensor. Förhoppningsvis så är detn bättre än K850:s sensor, även om det kanske inte räcker riktigt hela vägen...och där får väl mjukvaran gå in och fuska/fixa till resten

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Javisst. Använda mjukvara för att hjälpligt och taffligt reparera det undermåliga resultatet från oduglig hårdvara. Men många megapixlar är det, och det är uppenbarligen det som är det viktiga.

Bara så du vet krävs det någon form av mjukvara för att tolka informationen från sensorn och spara den på minneskortet. Nu är antagligen telefonen testbilderna är tagna med i utvecklingsstadiet och har ofärdig mjukvara.
Men jag håller med om att det är onödigt många megapixlar och en lika bra bild kan säkert tas med en bra 3 megapixelkamera.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Absolut, men en 3.2mpix-kamera säljer nog inte lika bra till gemene man som en 8.1mpix gör.
Dessutom har väl de flesta kameramoduler en firmware som ständigt uppdateras, så på en tidig prototyp behöver den ju inte heller vara den slutgiltiga.

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Precis en "normal" person som inte är direkt intresserad kollar bara megapixlarna och drar därav slutsatsen om vilken modell som har bäst kamera.

Permalänk

Mja men jag tror att gemene man mer och mer börjar lära sej att det hänger på mer än antal pixlar. Det kommer inte att gå länge till att tjöta om antal pixlar som säljargument. Dessutom så är dom ju redan uppe i 8-10 megapixlar i mobilkamerorna vid det här laget.
Såg att C905 ska ha en CMOS-sensor.
Vilken färg väljer ni? Jag tänkte först ta den svarta men den som är "coppergold" är nog rätt läcker och lite annorlunda

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Bara så du vet krävs det någon form av mjukvara för att tolka informationen från sensorn och spara den på minneskortet.

Det vet jag mycket väl. Det är därför jag föredrar raw-format när jag fotograferar med mina riktiga kameror.

Att påstå att "de fixar det med mjukvara" är tramsigt. Varför ska man i telefonen ödsla processorkraft, ström och tid på att försöka lappa ihop något som är trasigt och bortom all räddning redan från början?

Permalänk

Edit:
Taget från en intervju med en höjdare inom SE:
"C905 has a larger camera sensor than what we've seen in previous models, but apart from that we're working on advanced features such as face detection and smart focus, which in different ways is what consumers of compact cameras and mobile phone cameras want."

Låter lovande om nu detta stämmer alltså.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Avstängd

Nu är mjukvaran i mobilen inte ens klar så bilderna KOMMER bli bättre ju mer man får optimerat den.

Här är lite bilder tagna med C905:

Helt klart bra bilder för att vara en mobiltelefonkamera.

Fler bilder finner ni via denna länk:
http://www.planete-nokia.com/phpBB2/index.php?showtopic=4328&...

Edit: Ser att forumet trycker ihop bilderna något. Kopiera länken för att se exakt bildstorlek utan komp.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Som sagt: Ser väldigt bra ut för att vara i utvecklingsstadiet! Spännande! Man kommer att toklängta till i vinter!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag undrar lite över hur skärmen står sig i jämförelse med N95 när det gäller filmtittande. C905 har 262k färger och N95 har 16 miljoner. Jag brukar se på film/serie när jag åker buss till och från jobbet. C905 är ju ett givet köp om jag kan fortsätta döda busstiden med film.

Jag saknar 2 saker på C905. Widescreen skärm och optisk zoom. Man kan ju inte få allt.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk

Synd att den inte är en smartphone. får väl vänta till N83.

Permalänk
Medlem

När släpps den? funderar soms agt på köpa c902 sedan sälja den när c905 kommer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
När släpps den? funderar soms agt på köpa c902 sedan sälja den när c905 kommer

Den släpps i det fjärde kvartalet. Nån´sa att den släpps i september, vilket jag starkt betvivilar. Som allra allra tidigast skulle jag gissa på i slutet på oktober. Men mer troligt skulle nog november vara gissar jag. Vi får se.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
När släpps den? funderar soms agt på köpa c902 sedan sälja den när c905 kommer

Med tanke på att det är Sonyericsson kan det ta ett bra tag... Skulle inte förvåna mig om den kom först nästa år...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk

Nope. Det är inte troligt. Har dom sagt 4:e kvartalet så har dom numera så pass mycket erfarenhet att dom kan levera inom den tidsramen.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Aja vi får väl se faktiskt när den släpps tar väl och köper mobilen på onsdag kanske löning då typ

Permalänk
Medlem

Vad kommer den att kosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggo
Vad kommer den att kosta?

1337:-

Jättesvårt att säga nu.. måste du väl själv förstå.

Men det kommer bli en highend telefon och sådna brukar man få betala 4000-5000:- för.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
1337:-

Jättesvårt att säga nu.. måste du väl själv förstå.

Men det kommer bli en highend telefon och sådna brukar man få betala 4000-5000:- för.

Jo, tänkte mest på ett cirkapris.

Tack iallafall.

Permalänk
Medlem

Hur tror ni kameran kommer stå sig imot kameran i andra modeller ute på marknaden? Är den värd att vänta på? Kommer jag köpa den så kommer jag ha den i några år.

Permalänk
Medlem

det enda ca priset jag sett är runt 5000:- kan väl kännas ganska tänkbart, kanske 4000 på nätet och 4800 eller likande i fysisk butik.

Permalänk

Jahupp då har man förbokat en styck C905 på Katshing då.
Pris 4590. Preliminärt leveransdatum ej utsatt.
Jag skulle vilja ha den guldfärgade varianten men man får väl se vad dom får in. Hmm undras om den kan dyka upp redan nästa månad...
Tillägas kan göras att en engelsk sida där man kunda beställa telefonen, gjorde gällande att telefonen släpps 24 oktober. Vi får väl se.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar

Posta gärna nya rykten/fakta om luren! Nån´som vet om den kommer att ha walkmanspelare? Operativsystem blir väl knappast SE:s smartphone´s?

Den har Walkmanspelare, precis som K850 har trots att det är en Cyber-shot. Operativet är samma som i "vanliga" SE mobiler, dvs. inte smartphone.

Jag väntar med spänning... det blir självklart en svart!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rolig film

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita