Permalänk
Medlem

W760i

SonyEricsson har kommit med en ny walkman mobil, W760i!

-2,2" skärm
-240x320 pixlar (262 000 färger)
-Inbyggd GPS (wayfinder)
-Medföljer 1gb minneskort
-3,2 mpix kamera (utan autofokus)
-Taltid 4h.
-Passningstid 350h.
-3G
-TrackID

Se bilder här
http://www.engadget.com/photos/hands-on-with-sony-ericssons-w...

Permalänk
Medlem

Den ser fin ut...men den ser ut och har samma funktioner som vilken SE mobil som helst ;/

SonyEricsson borde anställa nya designers.

Permalänk
Medlem

GPS och GPS-taggning på alla foton man tar om man vill är ju i och för sig relativt nytt för en SE.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Med tanke på att den har, precis som Genome nämnde, GPS och GPS-tagging är den relativt unik. Den enda SonyEricsson-telefonen med inbyggd gps är Z750i och den säljs inte på den europeiska marknaden.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Med tanke på att den har, precis som Genome nämnde, GPS och GPS-tagging är den relativt unik. Den enda SonyEricsson-telefonen med inbyggd gps är Z750i och den säljs inte på den europeiska marknaden.

När släpper SE walkman mobiler med 5mpx och k-modeller med mer än 5mpx? Intressant att veta.

Kan citera en kommentar på esato.com om denna mobil:
"It's like a W580i on steroids."

Kan väl bara hålla med, dom har väl bara öppnat w580i .psdn och låtit någon p22 leka med smudge tool (:

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

Kamera utan autofokus.
GPS som man måste betala varje månad för.

Design som är meh.
Mest skit på CET inom mobiler

Permalänk
Medlem

Jag är inte jätteexalterad över denna telefon heller, tycker det är en "konstig" modell. Dessutom är den inte snygg alls. Jag kan bara inte förstå varför inte SE släpper en uppdaterad modell av P1i med inbyggd GPS - det hade varit något!

Tycker att GPS gör sig bättre i en smartphone, med möjlighet att installera fler varianter av GPS-mjukvara, plus att skärmen i regel är större på smartphones.

Däremot så köper jag inte gnället om att "GPS kostar hit och dit"`, GPS i sig är helt gratis, men naturligtvis vill de som suttit och gjort kartor och applikationer ha betalt, antingen via en månadsavgift, eller så får man slanta upp en engångsavgift för programvaran. Varför förväntar sig folk att just GPS-programvara ska vara gratis?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Liten review för er som inte orkat tuuba:
http://youtube.com/watch?v=_4opl_YjLKM

Inte snygg alltså..Men lite coolt med "spel" egenskaperna faktiskt

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut,beroende på vad den kommer att kosta,Sen var det lite synd att dom sparat in på autofocus på den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Jag är inte jätteexalterad över denna telefon heller, tycker det är en "konstig" modell. Dessutom är den inte snygg alls. Jag kan bara inte förstå varför inte SE släpper en uppdaterad modell av P1i med inbyggd GPS - det hade varit något!

Tycker att GPS gör sig bättre i en smartphone, med möjlighet att installera fler varianter av GPS-mjukvara, plus att skärmen i regel är större på smartphones.

Däremot så köper jag inte gnället om att "GPS kostar hit och dit"`, GPS i sig är helt gratis, men naturligtvis vill de som suttit och gjort kartor och applikationer ha betalt, antingen via en månadsavgift, eller så får man slanta upp en engångsavgift för programvaran. Varför förväntar sig folk att just GPS-programvara ska vara gratis?

Tja 6110 navigator är helt gratis inkl röster.
Så varför inte.

Och köper man en riktig gps är det samma där.
Att sälja ex som N95 gps som är gratis, sen "oj ni måste betala för rösterna" är bara löjligt.
Samma gäller detta, medioker GPS som man ska betala för?
Onödigt.

Permalänk
Medlem

Kvalitets problem för sonyericsson?
C702 som jag hade för ett tag sen hade 1 död pixel,har nu köpt w760i och direkt när jag kommer hem så ser jag samma skit på denna,åker tillbaka till phonehouse och jag testar 4telefoner där med samma fel.1 av dom hade dessutom 4döda pixlar och den som jag har nu har 1 död också,så det verkar som man får leva med denna brist nu..

Men det är säkerligen inte många som ser detta och enligt försäljaren så får men acceptera detta enligt SE.

Skamligt då jag alltid varit mer på SE mobiler då jag tyckt om deras telefoner,men efter detta så vettefan..

PS:Tror ni att telefonerna som jag testade och såg felet på skickades på rep? Nepp..in i skåpet igen bara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Kvalitets problem för sonyericsson?

Köpte en w760i för 2 veckor sen och musiken hackar lite då och då, dessutom stänger telefonen av sig ibland oxå. Helt otroligt att man får
något som är helt värdelöst för 3000 spänn. Aldrig mer än sonyericsson!!!

Permalänk

Hm, hade kanske tänkt köpa en W760i men när man läser det här blir man fundersam...

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

*Ämnesraden redigerad* - Det finns inga "officiella" trådar i forumet. (Om vi mot förmodan skulle skapa en officiell tråd i något ämne så kommer den skapas av en moderator.)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tycker nog det är bra att även mittensegmentet får lite mer avancerade funktioner. Men kan hålla med om att SE senare formspråk känns lite utdaterat, förhoppningsvis är denna lur ett första steg i kraftfullare mittensegmentstelefoner och inget annat.

Permalänk
Medlem

w760i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalboy
Köpte en w760i för 2 veckor sen och musiken hackar lite då och då, dessutom stänger telefonen av sig ibland oxå. Helt otroligt att man får
något som är helt värdelöst för 3000 spänn. Aldrig mer än sonyericsson!!!

jag köpte också en w760i för ca 2 veckor sedan och har samma
problem dvs att mp3:or hackar ibland samt att mobilen har stängt
av sig själv vid något tillfälle.
Kan detta avhjälpas med nedladdning av ny programvara,
har SE någon förteckning över åtgärdade buggar för resp. modell?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade nog tur med min W760i då. Jag har aldrig hört något lagg med Mp3 och den har aldrig stängt av sig själv.
Däremot upptäckte jag en bug idag. Om man har en "note" med "view in standby" och redigerar den så försvinner den från att visas i standby, trots att det fortfarande är valt. Man får då stänga av och slå på "view in standby" igen. Men den buggen är ju lätt avhjälpt med en ny firmware. Tänkte jag skulle maila SE om saken så dom kanske fixar till det.

Permalänk

Re: w760i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde1994
jag köpte också en w760i för ca 2 veckor sedan och har samma
problem dvs att mp3:or hackar ibland samt att mobilen har stängt
av sig själv vid något tillfälle.
Kan detta avhjälpas med nedladdning av ny programvara,
har SE någon förteckning över åtgärdade buggar för resp. modell?

Jag lyckades fixa mina buggar, tack och lov, så nu funkar den perfekt och jag känner mig riktigt nöjd med telefonen.
Vad jag gjorde var att jag uppdaterade min telefon via "seus" programmet med "original" firmware, eftersom det inte släppts någon uppdatering, och all problemen försvann, helt otroligt!
Måste samtidigt ge en känga till Katshing som sa att dom inte hört från några andra om liknande problem på andra w760 telefoner, efter mycket googlande så hittade jag massor med folk som har "samma" problem, inte bara med w760, utan även andra telefoner i samma serie, typ k850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Jag hade nog tur med min W760i då. Jag har aldrig hört något lagg med Mp3 och den har aldrig stängt av sig själv.
Däremot upptäckte jag en bug idag. Om man har en "note" med "view in standby" och redigerar den så försvinner den från att visas i standby, trots att det fortfarande är valt. Man får då stänga av och slå på "view in standby" igen. Men den buggen är ju lätt avhjälpt med en ny firmware. Tänkte jag skulle maila SE om saken så dom kanske fixar till det.

Funkar fin-fint för mig på W760, med Tele2s senaste mjukvara...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalboy
Jag lyckades fixa mina buggar, tack och lov, så nu funkar den perfekt och jag känner mig riktigt nöjd med telefonen.
Vad jag gjorde var att jag uppdaterade min telefon via "seus" programmet med "original" firmware, eftersom det inte släppts någon uppdatering, och all problemen försvann, helt otroligt!
Måste samtidigt ge en känga till Katshing som sa att dom inte hört från några andra om liknande problem på andra w760 telefoner, efter mycket googlande så hittade jag massor med folk som har "samma" problem, inte bara med w760, utan även andra telefoner i samma serie, typ k850.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Funkar fin-fint för mig på W760, med Tele2s senaste mjukvara...

Har lite småstrul med min W760i med.. digitalboy, du uppdaterade firmware via "seus"`?? Kan du förklara vore jag tacksam

Och pandemon säger Tele2s senaste mjukvara? Menar du telefoninställningarna?

Permalänk

Är W760i ett bra köp eller inte?

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

kan man köra ett icke 3g kort i den telefonen?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AceAce
Har lite småstrul med min W760i med.. digitalboy, du uppdaterade firmware via "seus"`?? Kan du förklara vore jag tacksam

Och pandemon säger Tele2s senaste mjukvara? Menar du telefoninställningarna?

SEUS = Sony Ericsson Update Service.

I övrigt så har jag kört telefonen i ca 2 veckor nu med 3's mjukvara. Fungerar fint. Har däremot märkt att musiken hackar ibland som andra skriver här. Inte så sjukt jobbigt då det händer väldigt sällan. Kan dock vara på grund av att jag kör med blåtands headset och anslutningen störs.

Permalänk

En fråga bara, blir w760i seg av ett 8 GB m2 minne? skulle vara kul om man fick reda på detta. Får min w760i på fredag.

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av footwalker
En fråga bara, blir w760i seg av ett 8 GB m2 minne? skulle vara kul om man fick reda på detta. Får min w760i på fredag.

Ja, har har ett SanDisk 8Gb M2 kort i min W760, och den segar en del ja. Både i uppstart och i Walkman spelaren, men det får man ta...

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenceville
Ja, har har ett SanDisk 8Gb M2 kort i min W760, och den segar en del ja. Både i uppstart och i Walkman spelaren, men det får man ta...

Tack så mkt för svaret det tog bara 4 dagar tills jag fick reda på det ;D hehe men de gör inget.

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att kringgå betalningen för GPS-tjänsten för en W760? Hade gärna velat använda den men vill inte betala för tjänsten.

Permalänk

Jag köpte min W760i för nån månad sen!
Den var väldigt slö o musiken hakade sig ibland.
Jag blev dock väldigt glad efter att jag för nån vecka sen uppdaterade mjukvaran. Inga hack i musiken o den är avsevärt snabbare.
Dock har nu ett nytt problem uppstått!
Den startar om sig av sig själv ibland.
Någon som har samma problem?

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Jag köpte min W760i för nån månad sen!
Den var väldigt slö o musiken hakade sig ibland.
Jag blev dock väldigt glad efter att jag för nån vecka sen uppdaterade mjukvaran. Inga hack i musiken o den är avsevärt snabbare.
Dock har nu ett nytt problem uppstått!
Den startar om sig av sig själv ibland.
Någon som har samma problem?

Ja, har fortf. samma problem som du hade innan mjukvaru uppdateringen, fast jag senaste. Den är grymt slö osv. Men det hänger sig aldrig, och startar aldrig om sig.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenceville
Ja, har fortf. samma problem som du hade innan mjukvaru uppdateringen, fast jag senaste. Den är grymt slö osv. Men det hänger sig aldrig, och startar aldrig om sig.

Konstigt...

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"