Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad det optimala (för PVP och bossar) är för en Necro lvl80 i feat-treet?

Tänkte traina om mig, är lvl75.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Sååå, vem är sugen på att ge mig en buddy key så vi får se om detta spelet är köp-värt? ^^

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

Har väntat på att buddykeys ska bli tillgängliga sedan maj.
Måste verkligen få testa detta innan jag vågar köpa det då det vart så skillda omdömen på spelet..
Finns det någon vänlig själ som har en key över?
PM:a gärna, "and i would forever be in your debt"

Permalänk
Medlem

Spelar ni på soulstorm PVP och är rougeklass. Så behöver vi lite fler folk till guilden "A ToS and his Power rangers". Det som gäller för oss är att bara ha kul hela tiden och tjöta på vent.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Skulle också uppskatta om någon har en buddy key till mig, pm om vad ni behöver för info.

Permalänk
Medlem

Skulle inte CE ha 5 st buddy-keys och den vanliga 1st? Har den vanliga men kan inte bjuda in nån polare.

Förresten äntligen fixade de minnesläckorna! Det var dessa som gjorde att man tappade prestanda ju mer man spelade samt all hackande. Tack och lov! Nog inte 100%-ig fix men mycket bättre än innan! Tog de bara över en månad att fixa detta sedan de första problemen kom.

Nu återstår att fixa den försvinnande kartan och att högupplösta texturer inte laddas. Iaf när det gäller prestanda samt grafik.

Kan också meddela att spelet älskar högklockade cpu:s :). Byte upp mig från C2D E4300@3000MHz 337FSB till E8400@4000MHz 444FSb och det flyter rätt mycket bättre med GX2:an. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor men kan ju också vara tack vare patchen som fixade minnesläckorna.

Permalänk
Medlem

Hur går det med spelet? Det var nog 3 veckor sedan jag lade upp spelet på hyllan för att låta det "mogna"

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Skulle inte CE ha 5 st buddy-keys och den vanliga 1st? Har den vanliga men kan inte bjuda in nån polare.

Förresten äntligen fixade de minnesläckorna! Det var dessa som gjorde att man tappade prestanda ju mer man spelade samt all hackande. Tack och lov! Nog inte 100%-ig fix men mycket bättre än innan! Tog de bara över en månad att fixa detta sedan de första problemen kom.

Nu återstår att fixa den försvinnande kartan och att högupplösta texturer inte laddas. Iaf när det gäller prestanda samt grafik.

Kan också meddela att spelet älskar högklockade cpu:s :). Byte upp mig från C2D E4300@3000MHz 337FSB till E8400@4000MHz 444FSb och det flyter rätt mycket bättre med GX2:an. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor men kan ju också vara tack vare patchen som fixade minnesläckorna.

Yes du har rätt, dock om man läser deras nyhet så säger dem att bara CE's keys har blivit aktiva, vanliga retail får vänta till senare av någon anledning.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Kan också meddela att spelet älskar högklockade cpu:s :). Byte upp mig från C2D E4300@3000MHz 337FSB till E8400@4000MHz 444FSb och det flyter rätt mycket bättre med GX2:an. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor men kan ju också vara tack vare patchen som fixade minnesläckorna.

Antar det är kombinationen cpu och grafikkort. Med ett GX2 slog nog din förra cpu i taket. Själv har jag en c2d som kör i 3 ghz just nu och den ligger aldrig på maximal belastning i AoC ihop med mitt 8800gt, så i mitt fall skulle nog byte av enbart cpu inte påverka gissar jag.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Har nu spelat i snart en vecka, och gillar känslan otroligt mycket. Fantastiska miljöer och grym stämning i questandet.

Dock känner jag att jag inte riktigt har full koll på vad jag bör satsa på, jag lirar conq och är nu lvl 26. Då jag varit en aning ambivalent i min fördelning av poäng i feats skulle jag behöva respeca (vart, hur?), och ha någon form av tanke bakom fördelningen.

Några tips på vad man bör satsa på?

edit: stavning och grammatik.

Permalänk
Medlem

någon som har en ce key över att ge mig ?

Permalänk
Medlem

Jumi, för att göra om Feats så behöver man bara leta rätt på en Trainer, finns bla. i Old T. För att hitta en build som passar dig så bör du nog söka runt lite på nätet. Det finns massor med olika förslag på builds.

Permalänk
Medlem

Och att inte riktigt veta ifrån början vad man ska satsa på på är ju lite av det roliga med sådana här spel enligt min åsikt. Om alla optimerar sina karaktärer enligt förangivna mallar försvinner delvis rollspelsaspekten att man själv utifrån egen vilja bygger upp sin karaktär.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Ja, läsa på forum och testa själv är ju en del av charmen på något sätt.
Här finns dock en del feats upplagda med kommentar- och röstningsfunktion; http://www.conanarmory.com/

Permalänk
Medlem

Jaha då är AOC uppsagt hoppas att det fixar sig så småning om. Det får bli Vanguard ett tag nu ett spel som har ganska stor potential, floppade rejält när det kom men har börjat växa i spelar antal igen. Inte lika snyggt som AOC och ingen PvP. Men PvP känns inte bra i AOC heller och Vanguard har ett betydligt bredare inehåll. Kan man sen hitta spelet för 99 spänn så är det ju bara att slå till. Jag tror AOC måste mogna ett år kanske, Frågan är bara hur många som orkar vänta med tanke på att Warhamer och expansionen till WOW kommer snart.

Permalänk
Medlem

Massor som verkar ge upp om AoC, men har någon en gästnyckel kvar så skulle det uppskattas om man kan få den och få sig en uppfattning av liret.
Kan skickas till patrick.arremyr@gmail.com om någon känner sig snäll

Puss

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Massor som verkar ge upp om AoC, men har någon en gästnyckel kvar så skulle det uppskattas om man kan få den och få sig en uppfattning av liret.
Kan skickas till patrick.arremyr@gmail.com om någon känner sig snäll

Puss

Inviteat.

Citat:

We recommend that you lend your install DVDs to your buddy to get him or her ready to play as fast as possible. Alternatively your buddy will be offered a $2,99/€2,99 client download with 3 additional days of playtime to cover the download time.

Är dom seriösa? Hahahaha, värsta jag sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Inviteat.

Är dom seriösa? Hahahaha, värsta jag sett.

Det känns som Funcom är mera sugna på att suga ut vad dom kan av de som vill testa, än att behålla dom som redan spelar. Men som sagt om ett år så kan det vara värt att hoppa in igen.

Permalänk
Avstängd

Någon som är sugen på invites bara att skicka pm

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Samma här, om någon har en buddy key över så skicka gärna till confused_boy@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Inviteat.

Är dom seriösa? Hahahaha, värsta jag sett.

Tackar tackar.
Har lånat skivorna av brorsan, som inte har CE, så ja tänker inte sponsra deras buddy-system

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tycker att Funcom sköter AoC lite dåligt, kändes bra i början men händer liksom inge och det känns som dom är skitkassa mot kunder angående frågor etc. Jag kommer dock avvakta ett tag till innan jag hoppar in i spelet igen, ifall dom fixar så att det blir bra/spelbart.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Funcom...vad har de gjort innan AoC? Arkadspel? Street Fighter? Pinsamt att de fick göra ett MMORPG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Funcom...vad har de gjort innan AoC? Arkadspel? Street Fighter? Pinsamt att de fick göra ett MMORPG.

Det mest nämnvärda som de gjort är väl The Longest Journey, Dreamfall och MMORPG:et Anarchy Online(2001).
Anarchy Online är ett relativt djupt MMO, med 4 expansioner under bältet.

Permalänk
Avstängd

Har lite buddy keys kvar om någon är sugen att lira på fury pvp!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Funcom...vad har de gjort innan AoC? Arkadspel? Street Fighter? Pinsamt att de fick göra ett MMORPG.

Tycker att de har lyckats väldigt mycket bättre än de flesta. Att kunna göra det, med den tidigare erfarenheten som du syftar på, är väl knappast pinsamt.

Sen att de ju också har AO som bakom sig är inte någonting dåligt. Ett spel som så vitt jag vet hade mycket folk som spelade iaf fram till något år sedan.

Att mmorpg'er behöver mogna är ett känt faktum. Det man kan göra är att antingen njuta av att vara med och se hur det utvecklas och kanske t.o.m. kunna hjälpa till (med positiv kritik), eller helt enkelt vänta ett par månader/ett år för att sen sätta sig och spela.

Personligen tycker jag att det är ett väldigt pinsamt påstående du kommer med.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Sitter och funderar över att köpa spelet, men de officiella forumen ger en ganska dyster bild. Har många gett upp på spelet ? Är det verkligen så illa som det verkar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nescio
Hmm.. Sitter och funderar över att köpa spelet, men de officiella forumen ger en ganska dyster bild. Har många gett upp på spelet ? Är det verkligen så illa som det verkar ?

Ja, ungefär.

Permalänk
Medlem

Det gäller ju nu för Funcom att verkligen ligga i med spelet, så att folk kommer tillbaka och att dom får nya spelare. Droppar ju enormt mycket folk nu på kort tid. Jag själv har slutat spela för stunden, orkade inte med allt strul.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG