World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
http://www.wowbash.com/image-3711.html

Finns riktigt sköna minsann..

Tycker fan det är helt rätt

Det är smått irriterande med alla de där macrona

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
[B]En fråga till angående warriorn; Stämmer det att en Fury-speccad warrior ska ha ett långsamt vapen även i off hand?

Orkar inte läsa igenom om du fick svar, men om jag minns rätt så får man ett ectra Flurryslag om båda vapnena är lika långsamma.

Går det ett köpa en WoW(tBC) nyckel via internet? Är sugen på att lira och orkar inte vänta på att man ska få hem det i lådan

Permalänk

Shatteredcrystal.com är bra för att köpa nycklar online,vet ingen svensk sida dock.

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Du har fortfarande offhand som gör vita attacks, tro mig, heroic strikes är bättre än spammar WW som kostar 25rage som gör normal dmg, heroic strike kostar mindre + xx extra dmg.

Såklart man kör WW+cleave om man har fler mobs på sig. Hej på dig btw, Hs187 från leveldesign här

Tjena tjena! =D

Förvisso, men sen får man också komma ihåg som en fotnot att hstrikes inte är så jävla uppskattat i grupper, eftersom den generar mer threat!

Men men, nog dillat - kör på vapnet som ger dig högst dps, och ha segaste i mainhand.
Kör på det till du själv blivit tillräckligt erfaren, samt har läst på tillräckligt mycket själv för att bilda din egen åsikt!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Orkar inte läsa igenom om du fick svar, men om jag minns rätt så får man ett ectra Flurryslag om båda vapnena är lika långsamma.

Går det ett köpa en WoW(tBC) nyckel via internet? Är sugen på att lira och orkar inte vänta på att man ska få hem det i lådan

Jag köpte mina nycklar ifrån Randyrun.com - tog ca 5 min att få dom.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ja men jag menade till snubben som var 40lvl som lvlar fortfarande, såklart man skall inte spammar heroic strikes på 5man/raid om du ska inte tanka, har en fury warrior main som cleared både bt/mh och man brukade vara nära MT'n på threat meters om man spammar heroic strikes.

Förresten man bör tillägg att om du kör med två slow vapen med exakt samma speed då du får en extra flurry charge pga sync bug, alltså du får 4x istället för 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag köpte mina nycklar ifrån Randyrun.com - tog ca 5 min att få dom.

Okej tack!

Hur är det i WotLK egentligen? Är det samma HP/DMG boost som Vanilla vs. TBC?

Kommer alla lvl 80's kuta runt med 60k HP och göra 12k Mortal Strikes?
Eller är det en mindre ökning jämfört med vad TBC kom med?
Lite nyfiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Okej tack!

Hur är det i WotLK egentligen? Är det samma HP/DMG boost som Vanilla vs. TBC?

Kommer alla lvl 80's kuta runt med 60k HP och göra 12k Mortal Strikes?
Eller är det en mindre ökning jämfört med vad TBC kom med?
Lite nyfiken

Tror de hade tänkt sig att hålla ökningen rätt linjärt, och det kan nog stämma, så det är nog så att det kommer öka med samma förhållande som tbc ökade från original. Och det är väl inte så farligt egentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag köpte mina nycklar ifrån Randyrun.com - tog ca 5 min att få dom.

Beställde min TBC-nyckel därifrån, tog ungefär 2 dagar, dvs. 47 timmar för mycket med tanke på att det stod 0-1 timme. Anar även att mitt lilla inskick fick fart på det hela.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa fler säckplatser i banken än dom 7? Har just nu 6 varav 4 har säckar med 16 slot, en har 12 och en har 10. Men det börjar bli fullt på banken, och köpa större säckar än 16, verkar så fruktansvärd dyrt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Kan man köpa fler säckplatser i banken än dom 7? Har just nu 6 varav 4 har säckar med 16 slot, en har 12 och en har 10. Men det börjar bli fullt på banken, och köpa större säckar än 16, verkar så fruktansvärd dyrt.

Skapa en lvl 1 alt som du har som bank karaktär, skicka saker till han...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Skapa en lvl 1 alt som du har som bank karaktär, skicka saker till han...

Jo, jag tänkte på det också. Annars har jag prästen också som jag inte spelar så mycket än. Det är just nu som det behövs så mycket i banken, tills jag börjar med bs. Men visst det kan ju vara en bra idé att skapa en bankman. Man ser ju väldigt mång lvl 1 i stormwind.

Har en lite jobbig figur på min server. Han hjälpt honom ett par gånger med några quest. Han är ca 10 lvl under mig, sist var han 35. Han viskar ofta att han behöver hjälp, och kör med allt pleeeaase osv. Sen har jag känslan att han försöker utnyttja en. För han ändrar alltid lootningen i gruppen till fri för alla, och så lootar han alla som jag dödar för honom. Visst kan man sätta ignore, men gör inte det så gärna, men blir lite jobbigt när han ber om hjälp hela tiden. Sist jag hjälpte honom så ville han ha 2 g, när jag sa att jag inte kan göra det, så frågar han varför. Jag sa att jag kan inte ge till alla och att jag inte har så mycket. Då säger han att han inte förstår mig.
Men när man är uppe i lvl 35 borde man väl ha 2 g, så mycket är det inte.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tror de hade tänkt sig att hålla ökningen rätt linjärt, och det kan nog stämma, så det är nog så att det kommer öka med samma förhållande som tbc ökade från original. Och det är väl inte så farligt egentligen?

Helt onödigt att öka bara för ökandets skull. Personligen tycker jag det skulle vara lita töntigt om det blev en sådan ökning. Om 2 expansioner till så gör man 15000 skada i vita slag

Hade tänkt mig göra en Prot Paladin, då jag ska spela PvE uteslutande denna gång. Läste lite och tydligen så ska palatanks inte vara "nog bra" för att klara av att tanka raidbossar etc. Och jättestora manaproblem som resulterar i en drastisk minskning i TPS efter några minuter. Det låter inte allt för lockande, och sedan att det förutspås att Holy Paladin kommer halka efter rejält i WotLK.

Lutar mer och mer mot en Druid så som det ser ut nu. Någon som kan komma med lite insiderinfo om hur palas är i Betan? Eller i ren endgame i tBC. Skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Jo, jag tänkte på det också. Annars har jag prästen också som jag inte spelar så mycket än. Det är just nu som det behövs så mycket i banken, tills jag börjar med bs. Men visst det kan ju vara en bra idé att skapa en bankman. Man ser ju väldigt mång lvl 1 i stormwind.

Har en lite jobbig figur på min server. Han hjälpt honom ett par gånger med några quest. Han är ca 10 lvl under mig, sist var han 35. Han viskar ofta att han behöver hjälp, och kör med allt pleeeaase osv. Sen har jag känslan att han försöker utnyttja en. För han ändrar alltid lootningen i gruppen till fri för alla, och så lootar han alla som jag dödar för honom. Visst kan man sätta ignore, men gör inte det så gärna, men blir lite jobbigt när han ber om hjälp hela tiden. Sist jag hjälpte honom så ville han ha 2 g, när jag sa att jag inte kan göra det, så frågar han varför. Jag sa att jag kan inte ge till alla och att jag inte har så mycket. Då säger han att han inte förstår mig.
Men när man är uppe i lvl 35 borde man väl ha 2 g, så mycket är det inte.

Som du sa /ignore , skit i den luffarn

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hej

Någon som vet hur man får tag på Apexis Crystals smidigt? Hittar aldrig någon som vill hjälpa mig! Det känns så surt att ha reppat med en fraction länge och sen inte kunna få rewardsen.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Jo, jag tänkte på det också. Annars har jag prästen också som jag inte spelar så mycket än. Det är just nu som det behövs så mycket i banken, tills jag börjar med bs. Men visst det kan ju vara en bra idé att skapa en bankman. Man ser ju väldigt mång lvl 1 i stormwind.

Har en lite jobbig figur på min server. Han hjälpt honom ett par gånger med några quest. Han är ca 10 lvl under mig, sist var han 35. Han viskar ofta att han behöver hjälp, och kör med allt pleeeaase osv. Sen har jag känslan att han försöker utnyttja en. För han ändrar alltid lootningen i gruppen till fri för alla, och så lootar han alla som jag dödar för honom. Visst kan man sätta ignore, men gör inte det så gärna, men blir lite jobbigt när han ber om hjälp hela tiden. Sist jag hjälpte honom så ville han ha 2 g, när jag sa att jag inte kan göra det, så frågar han varför. Jag sa att jag kan inte ge till alla och att jag inte har så mycket. Då säger han att han inte förstår mig.
Men när man är uppe i lvl 35 borde man väl ha 2 g, så mycket är det inte.

Ignore, direkt.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren angående hastigheten på en warriors vapen, orkar inte citera alla men jag förstår hur det funkar nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Har en lite jobbig figur på min server. Han hjälpt honom ett par gånger med några quest. Han är ca 10 lvl under mig, sist var han 35. Han viskar ofta att han behöver hjälp, och kör med allt pleeeaase osv. Sen har jag känslan att han försöker utnyttja en. För han ändrar alltid lootningen i gruppen till fri för alla, och så lootar han alla som jag dödar för honom. Visst kan man sätta ignore, men gör inte det så gärna, men blir lite jobbigt när han ber om hjälp hela tiden. Sist jag hjälpte honom så ville han ha 2 g, när jag sa att jag inte kan göra det, så frågar han varför. Jag sa att jag kan inte ge till alla och att jag inte har så mycket. Då säger han att han inte förstår mig.
Men när man är uppe i lvl 35 borde man väl ha 2 g, så mycket är det inte.

I wow är det precis som i verkliga livet; är man för snäll blir man utnyttjad. Jag har också råkat ut för såna där lata tiggare som bara vill ha boost och pengar hela tiden. Jag brukar istället tipsa dem om hur de kan tjäna sina egna pengar, en del har då slutat spela helt när de inser att de faktiskt måste lägga ner tid för att nå lvl70 och få bra grejer medans andra har kämpat på och stannat kvar i min friends list.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Vakna upp helt förstörd..
Så nu sitter jag och kolla WWI filmerna.
Måste säga att de är tråkigt att höra han prata om DK, de har tänkt alldeles för mycket på denna klassen att de känns som den har fått 10 ggr mer genomtänkande än någon annan klass.
Nu vet jag att de är en ny klass och då krävs det grymt mycket att tänka på, men ändå.

Wotlk = 4x DK och en Healer i 5-man

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Hej

Någon som vet hur man får tag på Apexis Crystals smidigt? Hittar aldrig någon som vill hjälpa mig! Det känns så surt att ha reppat med en fraction länge och sen inte kunna få rewardsen.

Bara döda mobsen i området, dom droppar, sen så får du ju när du klarar av quest. Så samla typ in Nether Ray etc så får du dom.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Vakna upp helt förstörd..
Så nu sitter jag och kolla WWI filmerna.
Måste säga att de är tråkigt att höra han prata om DK, de har tänkt alldeles för mycket på denna klassen att de känns som den har fått 10 ggr mer genomtänkande än någon annan klass.
Nu vet jag att de är en ny klass och då krävs det grymt mycket att tänka på, men ändå.

Wotlk = 4x DK och en Healer i 5-man

WWI filmer?:s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
WWI filmer?:s

Worldwide Invitational 2008 ( alltså inte World War 1 ^^)

http://eu.blizzard.com/wwi08/videos.xml

Väntar nu på när PvP filmen släpps där de snacka pvp och föhoppningsvis har en Q & A för Pvp

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Jo, jag tänkte på det också. Annars har jag prästen också som jag inte spelar så mycket än. Det är just nu som det behövs så mycket i banken, tills jag börjar med bs. Men visst det kan ju vara en bra idé att skapa en bankman. Man ser ju väldigt mång lvl 1 i stormwind.

Har en lite jobbig figur på min server. Han hjälpt honom ett par gånger med några quest. Han är ca 10 lvl under mig, sist var han 35. Han viskar ofta att han behöver hjälp, och kör med allt pleeeaase osv. Sen har jag känslan att han försöker utnyttja en. För han ändrar alltid lootningen i gruppen till fri för alla, och så lootar han alla som jag dödar för honom. Visst kan man sätta ignore, men gör inte det så gärna, men blir lite jobbigt när han ber om hjälp hela tiden. Sist jag hjälpte honom så ville han ha 2 g, när jag sa att jag inte kan göra det, så frågar han varför. Jag sa att jag kan inte ge till alla och att jag inte har så mycket. Då säger han att han inte förstår mig.
Men när man är uppe i lvl 35 borde man väl ha 2 g, så mycket är det inte.

Det är då du går in på IRC kanalen för din server, betalar en från horde/alliance 2g för att döda honom 3-4 gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Jo, jag tänkte på det också. Annars har jag prästen också som jag inte spelar så mycket än. Det är just nu som det behövs så mycket i banken, tills jag börjar med bs. Men visst det kan ju vara en bra idé att skapa en bankman. Man ser ju väldigt mång lvl 1 i stormwind.

Har en lite jobbig figur på min server. Han hjälpt honom ett par gånger med några quest. Han är ca 10 lvl under mig, sist var han 35. Han viskar ofta att han behöver hjälp, och kör med allt pleeeaase osv. Sen har jag känslan att han försöker utnyttja en. För han ändrar alltid lootningen i gruppen till fri för alla, och så lootar han alla som jag dödar för honom. Visst kan man sätta ignore, men gör inte det så gärna, men blir lite jobbigt när han ber om hjälp hela tiden. Sist jag hjälpte honom så ville han ha 2 g, när jag sa att jag inte kan göra det, så frågar han varför. Jag sa att jag kan inte ge till alla och att jag inte har så mycket. Då säger han att han inte förstår mig.
Men när man är uppe i lvl 35 borde man väl ha 2 g, så mycket är det inte.

Nästa gång han frågar om hjälp, säg att du har gått minus så mycket på att hjälpa honom med tanke på repaircosts och att han fått pengar (om han nu fått det), och att du kan hjälpa han mot en symbolisk summa på typ 15-20g.
Blir han sur kan du sätta han på ignore, blir han inte det kan du ta pengarna och hjälpa han lite fort och sen sätta han på ignore

Summa sumarum - sätt han på ignore, det finns ingen anledning till att lägga tid på rövhål när det faktiskt finns trevliga människor i spelet

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Nästa gång han frågar om hjälp, säg att du har gått minus så mycket på att hjälpa honom med tanke på repaircosts och att han fått pengar (om han nu fått det), och att du kan hjälpa han mot en symbolisk summa på typ 15-20g.
Blir han sur kan du sätta han på ignore, blir han inte det kan du ta pengarna och hjälpa han lite fort och sen sätta han på ignore

Summa sumarum - sätt han på ignore, det finns ingen anledning till att lägga tid på rövhål när det faktiskt finns trevliga människor i spelet

Några pengar har han inte fått, ibland när han viskar, så låtsas jag att jag inte ser det. En gång när jag var i en annan grupp och hjälpte, viskade han att han behövde hjälp, jag sa att jag är i en annan grupp, då ville han att jag skulle 'invite' honom, sa att jag inte var gruppledaren (fast jag var det), då ville han att jag skulle be gruppledaren 'invite' min vän. Sa bara att gruppledaren vägrar göra det.
Nu har jag inte hört från honom på ett tag.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Några pengar har han inte fått, ibland när han viskar, så låtsas jag att jag inte ser det. En gång när jag var i en annan grupp och hjälpte, viskade han att han behövde hjälp, jag sa att jag är i en annan grupp, då ville han att jag skulle 'invite' honom, sa att jag inte var gruppledaren (fast jag var det), då ville han att jag skulle be gruppledaren 'invite' min vän. Sa bara att gruppledaren vägrar göra det.
Nu har jag inte hört från honom på ett tag.

ingorera skiten bara.

såna stötter man på en massa av i wow

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Några pengar har han inte fått, ibland när han viskar, så låtsas jag att jag inte ser det. En gång när jag var i en annan grupp och hjälpte, viskade han att han behövde hjälp, jag sa att jag är i en annan grupp, då ville han att jag skulle 'invite' honom, sa att jag inte var gruppledaren (fast jag var det), då ville han att jag skulle be gruppledaren 'invite' min vän. Sa bara att gruppledaren vägrar göra det.
Nu har jag inte hört från honom på ett tag.

Låter som om du har med en 10åring att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Låter som om du har med en 10åring att göra.

Mycket möjligt eftersom han kör överdrivet med please (med lite olika stavningar).

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

har dem förbättrat priest för shadow dmg med någon patch sedan Maj ? bestämde mig för att inte spela wow längre men... det finns inget annat att spela just nu !

p.s shadow priest är min favorit klass för raiding, de gjorde inte lika bra dmg som andra klasser men det är tamejfan roligare och trycka på 5 knappar än 1 knapp under fighterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
har dem förbättrat priest för shadow dmg med någon patch sedan Maj ? bestämde mig för att inte spela wow längre men... det finns inget annat att spela just nu !

p.s shadow priest är min favorit klass för raiding, de gjorde inte lika bra dmg som andra klasser men det är tamejfan roligare och trycka på 5 knappar än 1 knapp under fighterna

Så vitt jag vet så är deras dmg fortfarande inte direkt på topp, men om du vill ha många knappar att trycka på kan jag varmt rekommendera prot warrior.
Där har du att göra, kan jag lova

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Så vitt jag vet så är deras dmg fortfarande inte direkt på topp, men om du vill ha många knappar att trycka på kan jag varmt rekommendera prot warrior.
Där har du att göra, kan jag lova

Hehe

Ne, Shadowpriests gör inte direkt mer dmg än förru tyvärr. Wotlk verkar de försöka göra sPriest med viabel i Arena iaf.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow