Blåskärm efter felinstallerat program - Hjälp!

Permalänk
Medlem

Blåskärm efter felinstallerat program - Hjälp!

Hallå

Jag gjorde misstaget av att försöka installera Alcohol 120% på Windows Vista. Jag misstänker att problemet är att det är en gammal verion av Alcohol som släpptes innan Vista kom.

Hur som helst, så efter jag installerade programmet kom en blåskärm upp, datorn startades om och i BIOS får man välja om man ska starta datorn i felsäkert läge, eller normalt.
Väljer man normalt läge kan man logga in utan problem, och sedan efter ca 10 sekunder kommer det upp en ikon vid klockan där det står "Installing device", skärmen blinkar till, och sedan blir det blåskärm igen.

Här är den

Det står ju "If a driver is identified in the Stop message, disable the driver"

Är det "installding device"-popupen vid klockan som menas?
Jag har försökt stoppat installationen, men det går inte

Om jag startar i felsäkert läge blir det blåskärm innan man ens hunnit se skrivbordet.

Någon som vet vad man ska göra?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

logga in i felsäkert läge och kör en systemåterställning från innan du la in A 120

har gjort samma tabbe själv så vet att det funkar

det är "drivrutinen" till imageenheten som inte funkar i vista i gammla versioner

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
logga in i felsäkert läge och kör en systemåterställning från innan du la in A 120

har gjort samma tabbe själv så vet att det funkar

det är "drivrutinen" till imageenheten som inte funkar i vista i gammla versioner

Hade gjort det om det gick, men som jag skrev;
"Om jag startar i felsäkert läge blir det blåskärm innan man ens hunnit se skrivbordet."

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

har du testat vista skivan med ??

boota upp skivan välj språk och sen längst ner i vänstra hörnet ska finnas "Repair" så ska gå att återställa därifrån med.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
har du testat vista skivan med ??

boota upp skivan välj språk och sen längst ner i vänstra hörnet ska finnas "Repair" så ska gå att återställa därifrån med.

Nae, det har jag inte testat. Men funkar inte reparera, bara när någon windowsfil har blivit skadad/borttagen? Jag kan ju trots allt starta datorn utan problem, men sedan när "Installing device" kommer blir det blåskärm

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

det finns ett särskilt repair läge när du bootar från vista-skivan där man kan välja lite olika saker, bla annat kan man nå tidigare restore points, förhoppningsvis så finns det nån från precis innan installationen av alcohol. Dvs du behöver inte göra någon ominstallation av alla Vista filer.
Se här för instruktioner:
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial142.html