Permalänk
Medlem

Bra Spel Till Wii?

Tjena alla swecare

Jag har nyligen inför skaffat mig ett Wii och jag undrar vilka spel ni rekommenderar att köpa?

jag redan No More Heroes, Super Smash Bros Brawl, Sonic and the Secret Rings och Prince of persia Rival Swords.

Så att vilka spel tycker ni är värda att lägga sina pengar på?.

Resident Evil 4 Till Wii är det samma spel som till Gamecube?

Är det någon skillnad?

Ot: hur många wii Points kostar en DownLoad till Virtual Console.

Permalänk
Medlem

Mario Kart är ett måste!

Nes-spelen kostar 500 tror jag, så ca 50kr styck!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Resident evil 4 är guld på wii.. och ja det är samma spel som till gamecuben men med redigt mycket roligare kontroller.

Metroid Prime.. enda spelet jag önskar jag spelade igenom innan jag sålde min wii.

Zelda så klart

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Super Mario Galaxy. Allt annat kan vänta.

Permalänk
Medlem

Zelda, Guitar Hero.

Permalänk
Medlem

många bra med många tips!

Någon som lirat Alone in the dark till Wii?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfgeek
många bra med många tips!

Någon som lirat Alone in the dark till Wii?

Nej men av att dömma från recensioner så ska det vara riiiiktigt skräp till wii... och redigt dåligt till resten av konsollerna.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

säger åxå metroid prime coruption . det bästa spelet som finns slår lätt crysis

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Har du inte testat Zelda så skaffa det. Ett annat helt underbart spel med schyssta miljöer och en story som i alla fall jag fick gåshud av på vissa ställen är okami.

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok
Super Mario Galaxy. Allt annat kan vänta.

Håller med, är nog det bästa spelet för tillfället.

Mario Kart däremot blev jag riktigt besviken på, tyvärr lika dåligt som dom tidigare spelen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Mario Kart Wii tycker jag är nåt att skaffa in, speciellt om du brukar lira med några andra. Gött partyspel.

Annars får jag hålla med resten med Metroid, sjukt bra spel

Permalänk

Zelda är givet givetvis. Lite föråldrat tekniskt vid det här laget, men det är ett fruktansvärt bra spel. Dessutom oerhört vackert på sina ställen.

Permalänk
Medlem

Tales of Symphonia 2 kommer ganska snart, klart bra spel - speciellt om du spelat ettan till gc/ps2. Klarade ut det för två veckor sen och var helt tagen under hela upplevelsen ^_^x

Permalänk
Medlem

Mario Strikers Charged Football är riktigt skojj om man gillar snabb arkadaction i fotbollsform med tillhörande fult spel, föremål att attackera motståndarlaget med ála Mario Kart samt ett gäng svordomar åt den dryga sista lagkaptenen på svåraste cupen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Mario Strikers Charged Football är riktigt skojj om man gillar snabb arkadaction i fotbollsform med tillhörande fult spel, föremål att attackera motståndarlaget med ála Mario Kart samt ett gäng svordomar åt den dryga sista lagkaptenen på svåraste cupen.

Där håller jag med ! , stog ett gäng på Dreamhack nu i sommar och spela det.
Roligaste fotboll spelet ja har spelat iallafall som man skrattar åt.

Permalänk
Medlem

äger (har ägt) Zelda, Mp3, RE 4 Wii ed, No more heroes, SSX blur och M Galaxy.

Zelda, RE4 och SSX blur är lätt dem bästa spelen. Visst galaxy var rätt ok (inte min typ av spel), No More Heroes var rätt sjysst, förutom "free-roaming" delen (vilket sög).

SSX blur skulle jag nog säga är bästa Wii spelet för mig hittils, följd av RE4 och Zelda. Många som klagar på att kontrollen för SSX blur är för svår etcetc, vilket är ren bs (ubertricken är lätta att utföra, även dem som kräver båda kontrollerna). Känslan i SSX blur är nice (speciellt då man "svänger" genom att tilta nunchucken).

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Måste också säga att Metroid Prime 3: Corruption är jävligt kul, har väldigt svårt att slita mig från det

Annars så har jag inte hunnit testa så mycket spel då jag ganska nyligen införskaffade mitt Wii och Metriod tar upp all min speltid.

Sambon uppskattar Super Paper Mario iaf och Mario Kart tycker vi båda är kul

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"

Permalänk
Medlem

Japp, MP3 är riktigt najs om man nu gillade de andra också. 3:an är iofs lite mer mainstream än de andra, så vem som helst kan säkert sätta sig in i det och gilla det.
Och Super Mario Galaxy såklart. Har du ett Wii men inte SMG så är du konstig

Har nån sagt Excite Truck förresten? Det är riktigt ball ibland, skön känsla som fan. Fast endast singleplayer. Multiplayer lämnar en hel del att önska.
Men man kan ju köra ett race var i singleplayer med sina kompisar. Det brukar jag göra och vi kan spela i timmar ibland.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
det bästa spelet som finns slår lätt crysis

Ja, det säger väl sig självt att det bästa spelet som finns slår Crysis. Det bästa spelet som finns slår ju per definition alla andra spel i hela världen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ja, det säger väl sig självt att det bästa spelet som finns slår Crysis. Det bästa spelet som finns slår ju per definition alla andra spel i hela världen.

du kanske skulle ha lagt till resterande av min text mannen annars blir det fel (detta är det jag skrev)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
säger åxå metroid prime coruption . det bästa spelet som finns slår lätt crysis

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

mp3.. så

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Mario Kart däremot blev jag riktigt besviken på, tyvärr lika dåligt som dom tidigare spelen.

Mario Kart DS var väl bra? Lite synd bara att det finns så många fuskare på Nintendo WFC.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
äger (har ägt) Zelda, Mp3, RE 4 Wii ed, No more heroes, SSX blur och M Galaxy.

Zelda, RE4 och SSX blur är lätt dem bästa spelen. Visst galaxy var rätt ok (inte min typ av spel), No More Heroes var rätt sjysst, förutom "free-roaming" delen (vilket sög).

SSX blur skulle jag nog säga är bästa Wii spelet för mig hittils, följd av RE4 och Zelda. Många som klagar på att kontrollen för SSX blur är för svår etcetc, vilket är ren bs (ubertricken är lätta att utföra, även dem som kräver båda kontrollerna). Känslan i SSX blur är nice (speciellt då man "svänger" genom att tilta nunchucken).

Håller med om SSX, riktigt bra spel! Förstår inte att folk klagar på kontrollerna, både jag och flickvännen klarar ubertricks hur lätt som helst

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag nästan Bully är lustigt att spela, visst "uppdragen" är inte de roligaste men det är lite kul att slå ner andra mobbare, putta runt de samt plocka ner dom och göra lite ground and pound

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
du kanske skulle ha lagt till resterande av min text mannen annars blir det fel (detta är det jag skrev)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
säger åxå metroid prime coruption . det bästa spelet som finns slår lätt crysis

Det var ju precis det han sa, vad yrar du om?

Du säger "det bästa spelet som finns slår lätt crysis" i en ny mening, alltså konstaterar du bara att det bästa spelet som finns är bättre än ett spel som inte är det bästa som finns. Ganska så imponerande slutsats