Permalänk
Medlem

2-4 skivor Gott och Gräddat med pålägg, ost eller skinka. Vanligtvis kaffe till det.

Permalänk

kaffe och en snus, man klarar sig till lunch

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

just nu har jag blivit beroende på lingongrovis med kalles randiga, gärna en kopp grönt te till det

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Fil, flingor och en halv matsked med honung alt. havregrynsgröt med mjölt och salt!! Till det så ska det vara två st fullkorns mackor med messmör på! Och sist men inte minst, ett glas juice!

EDIT: Efter det så tar man 1-2 koppar kaffe! Svart som natten ska de' va'!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Stor kopp svart kaffe och yoghurt med valnötter brukar jag köra på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

2 tuggummin... nä men det brukar bli käckebröd med smör och juice till det. Skittråkigt men det är smidigt att ha på jobbet när man kommer dit på morgonen. Orkar/hinner aldrig käka hemma och är i ärlighetens namn aldrig särskilt hungrig den första timmen.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

hmm.... mackor med ost eller skinka säkert 3-4 st. 3-4 glas apelsinjuice och avslutas med kaffe med mjölk i. ibland flingor. varierar lite. har mjölk i kaffet för att det skall kallna lite snabbare.

värt att notera är att jag älskar apelsinjuice den bästa dryck man kan dricka!

Permalänk
Medlem

Många säger att havregrynsgröt är bra och det är det säkerligen också. Det man hör om att "man står sig länge på havregrynsgröt" stämmer dock inte det minsta. Varje gång jag har vräkt i mig en rejäl portion gröt till frukost blir jag hungrig sjukt fort igen, varför vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Havregrynsgröt i micron... 2 dl vatten, 1 dl havegryn, nån tesked salt. Socker på det, mackor me paprika, 2 ägg me kaviar.. Det sistnämnda kan man hoppa om man tycker det är jobbigt att koka ägg.

GIIX, du måste ha nån myskoenzym i magen, jag kan stå mig till 3 på eftermiddagen efter en havregrynsgrötsfrukost...

I slutet av månaden så räcker det, som även sagts i tråden, med en kopp kaffe (dock mjölk i) och en cigg..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Havregrynsgröt + Socker + Sylt + Mjölk = Mätt
(OBS! Måste lagas på spis, annars tappar gröten sin magiska effekt)
ELLER en talrik fil/yoghurt + Flingor.

Till det dricker jag Te, Earl Grey (G)o[ft]ast.
Eller mjölk ibland, beror på hur jag känner mig i magen.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

En vardag: Oftast bröd med smör och ost, finns det skivat tomat eller annat så kastar jag på det också, annars nöjer jag mig med ett glas mjölk.

En helg eller lov och så: Beror på vad jag är sugen på, men oftast blir det bröd med smör och ost med alltningen tomat, gurka eller kokt ägg på. Och såklart ett glas mjölk.

Mvh
Silverwulf

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Drar i mig en shake, en kopp starkt kaffe och en cigg oftast

Permalänk
Medlem

Ett glas filmjölk innan jag sätter mig i bilen till jobbet för att sätta igång magen vid 6. Sen "frukost" vid 9 på jobbet och då blir det en Bärry och några tekakor eller liknande med skinka och nån räksallad eller kräftsallad på. Eller nåt annat pålägg som jag är sugen på den dagenö. Och nån juice till. Hur jag ändrar mina frukostvanor nu nä jag byter jobb återstår att se.

Bara jag som gillar att äta Mannagrynsgröt?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Vilka bra tips man fick

Köpte havregryn.. blir väldigt mätt faktiskt (tar 1 &1 /2 portion). Har inte provat att laga på spis för att se en skillnad som eas@tetris skrev men snart gör jag det.

Varma mackor (med ost) funkar bra också..

Permalänk

Polarkraft extrem med pepparsalami!

Så gott så den nästan äter sig själv.

Permalänk

Två skivor grovt bröd med magragin, gurka/paprika och vitlökssalt samt grönt/svart te sötat med honung.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Korsordsguru

Havregrynsgröt med osötad lingonsylt och mjölk. Ibland banan istället för lingonsylten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Havregrynsgröt ftw! Fast jag fattar inte de som vräker på med sylt, socker och annat krafs. Det känns som värsta dubbelmoralen att äta gröt för det är nyttigt och sen förstöra den med massa socker...

Jag brukar iaf ta en tallrik gröt, några skivor grovt fiberbröd med skinka och en frukt. Lagom att stå sig på fram till middag oftast.

Permalänk
Hedersmedlem

Brukar inte bli nåt alls. Kanske lite juice.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

funderar på att börja käka havregrynsgröt är gott efter att jag insett hur lätt det är att laga det. plus att man brukar inte få så jättegod mat i skolan då står man sig kanske längre på gröt?

Permalänk
Medlem

Om inte min morsa var så gammalmodig och inte vill ha mikro : P så pallar jag inte göra gröt. Så det blir mycket musli eller havrefras med mjölk. Sen dyrt,gott,löst grönt te.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Hedersmedlem

Havregrynsgröt!

Utan vettig frukost skulle jag antagligen börja tugga på blocket lagom till morgonmötet, alternativt andra mötesdeltagare.

Mitt recept sen ett halvår tillbaka:
1 dl havregryn
2,75dl vatten
en halv näve russin
en gnutta salt.

Koka upp havregryn och vatten, släng i russin och salt. Stäng av plattan/dra ner värmen och bre mackor under tiden. Glöm för h-e inte att hälla vatten i kastrullen efteråt.

Gröt i micron smakar inte alls likadant, mycket torrare och tråkigare konsistens eftersom den kokar hårdare och fortare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Gröt i micron smakar inte alls likadant, mycket torrare och tråkigare konsistens eftersom den kokar hårdare och fortare.

En till som förstår att Microgröt(!) är trist!

Fast jag tycker man ska röra om i gröten medans den kokar, det blir absolut inga klumpar i den då.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Havregrynsgröt ftw! Fast jag fattar inte de som vräker på med sylt, socker och annat krafs. Det känns som värsta dubbelmoralen att äta gröt för det är nyttigt och sen förstöra den med massa socker...

För att det skall vara dubbelmoral måste man dock som sagt äta den för att det är nyttigt. Om man inte har några högre mål än att bli mätt kan man med gott samvete hälla på hur mycket krafs man vill.

Permalänk

Rågbullar med hushållsost
Alternativt Valjes grova, dock svårt att få tag på ovanför östergötland.
K-special red berries.
Billys i nödfall.
Nu på sommarn har jag ätit mycket lunch till frukost...
Det var många tips

PS. Massor med mjölk

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

ett par skivor brö me random va ja har i kylskåpet på å en kopp kaffe

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Brukar oftast käka frukost kring 21.30-tiden på kvällen, när jag kommit hem från jobbet. Då är det ca 24 timmar sen jag åt någonting alls.

Känns nyttigt och bra

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Yoghurt och ett par mackor, fina fisken

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Starkt svart kaffe och cigg.

Efter den kombination har man fan sprängt holken.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Om man väl äter frukost ska man äta Cocopops + Kaffe.