Permalänk
Medlem

i stort behov av hjälp!!!

Halloj!!!

Nu har ja precis fått hem mina nya komponenter till min dator.. så jag satte ihop allt å följde instruktionerna till punkt å pricka....

jag startar datorn... går in i bios och sitter den på optimalt läge....
men sen när jag avslutar bios så är skärmen bara svart med den lilla blinkande pricken längst upp i höret.. stoppade i xp skivan men samma resultat....

stoppade i en hdd med xp redan installerat, men då startade den om eter ca halva uppstarten....

finns det någon som har en lösning på deta problem e jag tacksam...

Permalänk

Vad har du för grejer då? åtminstonde moderkortet vill man ju ha reda på vad det är för något.

låter som om Optimalt läge inte är så optimalt. Vad har du för mera alternativ där?

Visa signatur

AMD64 Athlon 3000+, MSI K8T Neo-Fis, POV GeForce 6800GS, 2 *Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB,
Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA2 + Maxtor 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Det brukar stå en varning när man försöker ställa in optimalt läge. Du skulle inte ha struntat i den varningen.

Nollställ bios (Står i manualen) och gå sedan in i bios ställ in själv i stället och spara om. Under vik överklockning nästa gång tills du vet att allt funkar.

Permalänk
Medlem

Om Du har bytt flera komponenter så måste Du installera om windows (om Du kan göra detta).