Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Jag startar min dator genom att gå ut i köket.. sätta på vattenkokaren vilket i sin tur fuktar ett papper som är fastspikat, vid fuktning släpper det spikarna och i sin tur faller det ner på ett ljus och släcker detta, vars rök stiger upp och sätter igång ett brandvarnarrelä som gör att det spolar ute på dass. Av oljudet väcks hunden i sovrummet och reser sig då självklart för att gå ut och titta vad som försegår vilket på vägen resulterar i att han även blir hungrig och skall gå och dricka vatten ur sin vattenskål som är gjort av rostfritt stål. I sin tur är skålen kagnetiskt och även hundens halsband så när dessa kombineras sätts tv´n igång, vilket i sin tur resulterar i att kärringen bara MÅSTE sätta sig och se vad det är. När hon sätter sig i soffan på en tryckkänslig kudde aktiveras ett billarm via fjärrstyrning ute på parkeringen vilket i sin tur gör att grannen ringer polisen. När polisen anländer på plats kör även DOM över en tryckkänslig kabel för trafikmätning vilket slår på gatbelysningens skymningsrelä varav jag kopplat en solcell precis under en gatlampa får energi och skickar tillräckligt med elektrisitet som gör att en lysdiod strax utanför akvariet börjar lysa, vilket självklart gör fiskarna intresserade av vad som försigår och dom måste titta. På den sida av akvariet där fiskarna då dras till är öppningen i glaset ovanför abnormt mycket större efter en modifikation, vilket gör att min katt ser rörelser och kan med lätthet kunna TA fisken med en av tassarna vilket den också gör. I rädsla för att bli påkommen efter att kärringen reser sig från soffan och skall säga till springer katten iväg och ut genom dörrluckan som självklart är kopplad via magnet och när magneten släpper bryts strömmen till de bromsklaffar ute i hisschaktet vilket gör att i väntan på att grannen i sedvanlig ordning skall ut på rökpaus kliver in i hissen brakar hela skitet till marken och nödanrop och signal utgår från hissen till räddningcentralen vilket grannen i sin självklarhet berättar vad som hänt. Ungarna som precis varit i affären anländer till platsen och får se det hela vilket gör att dom ringer på deras mobil upp till lägenheten för att berätta att hissen i fråga är trasig och de behöver hjälp med att bära upp kassarna, men har då varit fiffig så att NÄR telefonen ringer (på den hederliga gammla ringautavheltvetemedbjällrortelefonen) slår en av "bjällerklaffarna" på en gammal hederlig termometer med kvicksilver vilket självklart resulterar i att den går sönder. Kvicksilvret i sin tur rinner ner i en ränna och ut på en färdig-lödd experiment platta där On/off:ens kablar till datorn är anslutna vilket i gör då att kvicksilvret sluter strömmen och datorn startar...

Min fråga är dock.. Hur kommer det sig att datorjeflen stänger av sig själv efter 4 sekunder? är det bara för att kvicksilvret sluter strömmen hela tiden?

Haha!! att du orka! Ja läste hela ,, hahaha!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

hahaaha jag läste också hela.. riktigt svårt

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Jag startar min dator genom att gå ut i köket.. sätta på vattenkokaren vilket i sin tur fuktar ett papper som är fastspikat, vid fuktning släpper det spikarna och i sin tur faller det ner på ett ljus och släcker detta, vars rök stiger upp och sätter igång ett brandvarnarrelä som gör att det spolar ute på dass. Av oljudet väcks hunden i sovrummet och reser sig då självklart för att gå ut och titta vad som försegår vilket på vägen resulterar i att han även blir hungrig och skall gå och dricka vatten ur sin vattenskål som är gjort av rostfritt stål. I sin tur är skålen kagnetiskt och även hundens halsband så när dessa kombineras sätts tv´n igång, vilket i sin tur resulterar i att kärringen bara MÅSTE sätta sig och se vad det är. När hon sätter sig i soffan på en tryckkänslig kudde aktiveras ett billarm via fjärrstyrning ute på parkeringen vilket i sin tur gör att grannen ringer polisen. När polisen anländer på plats kör även DOM över en tryckkänslig kabel för trafikmätning vilket slår på gatbelysningens skymningsrelä varav jag kopplat en solcell precis under en gatlampa får energi och skickar tillräckligt med elektrisitet som gör att en lysdiod strax utanför akvariet börjar lysa, vilket självklart gör fiskarna intresserade av vad som försigår och dom måste titta. På den sida av akvariet där fiskarna då dras till är öppningen i glaset ovanför abnormt mycket större efter en modifikation, vilket gör att min katt ser rörelser och kan med lätthet kunna TA fisken med en av tassarna vilket den också gör. I rädsla för att bli påkommen efter att kärringen reser sig från soffan och skall säga till springer katten iväg och ut genom dörrluckan som självklart är kopplad via magnet och när magneten släpper bryts strömmen till de bromsklaffar ute i hisschaktet vilket gör att i väntan på att grannen i sedvanlig ordning skall ut på rökpaus kliver in i hissen brakar hela skitet till marken och nödanrop och signal utgår från hissen till räddningcentralen vilket grannen i sin självklarhet berättar vad som hänt. Ungarna som precis varit i affären anländer till platsen och får se det hela vilket gör att dom ringer på deras mobil upp till lägenheten för att berätta att hissen i fråga är trasig och de behöver hjälp med att bära upp kassarna, men har då varit fiffig så att NÄR telefonen ringer (på den hederliga gammla ringautavheltvetemedbjällrortelefonen) slår en av "bjällerklaffarna" på en gammal hederlig termometer med kvicksilver vilket självklart resulterar i att den går sönder. Kvicksilvret i sin tur rinner ner i en ränna och ut på en färdig-lödd experiment platta där On/off:ens kablar till datorn är anslutna vilket i gör då att kvicksilvret sluter strömmen och datorn startar...

Min fråga är dock.. Hur kommer det sig att datorjeflen stänger av sig själv efter 4 sekunder? är det bara för att kvicksilvret sluter strömmen hela tiden?

Trodde jag var den enda!

Ont: Trycker på en knapp.

Permalänk

Ja, men har en relativt normal procedur själv. Jag rullar ner skyddsluckan, trycker in knappen. Efter att fläktarna värmts upp så sätter jag en 5.25"-lucka där det stora hålet är (har HDD där) för att strypa luften lite.

När man stängt av datorn är det bara att ta bort luckan och dra upp skyddsluckan igen så att katten inte revirpissar in på moderkortet.

EDIT: Decepticon, du kan ju se ifall datorn håller igång sig längre stund ifall du monterar sprängämnen under labbplattan som utlöses efter 3.8 sekunder från det att kvicksilvret lyckats triumfera sin väg över de båda ledarna. I sin tur kommer de flygande labbkortsvrakdelarna att på något vis skapa ett maskhål i tid & rymd som gör att den skickas in på garantiservice 3 månader innan du startat datorn och sedan postas tillbaka hem till dig med något underligt segt privat postbud som gärna hälsar på klockan 23 på kvällen, lagom i tid för att montera det fina kretskortet inför morgondagen.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Många innovativa sätt finns det. Jag har satt fast en Belkin Surgemaster under skrivbordsskivan och med Belkinknappen startar jag datorn eftersom biosinställningen gör så att datorn startar när den får tillbaka strömmen.

Permalänk

Trycker på knappen.

Permalänk
Medlem

När jag kommer innanför dörren känner servern av min mobiltelefon, därefter startat den upp min arbetstation (om det är någorlunda vettig tid på dygnet jag kommer hem). Samt tänder belysningen i lägenheten om det är mörkt ute.

Permalänk

Trycker på knappen, därefter startar jag om mellan 2 och 20 gånger på grund av att något inte är som det ska.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Trycker på knappen, väntar.. datorn hänger sig. Stänger av, kopplar ur alla Sata(ns) kablar, kopplar in dom igen. startar. Väntar och hoppas att den funkar.

Ny dator på ingång

Permalänk
Medlem

nån som vet var man kan köper en fingerprint grej? för det finns väl externa sådana? och en fråga till, kan man starta datorn med tagentbordet när man har trådlöst tagenbord?

Visa signatur

Riktiga män luktar diesel

Permalänk
Medlem

jag måste trycka på min powerknapp 2 gånger för att starta datorn (kanske är en corsair grejj, eller är mitt agg cp?)

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Med "G" tangenten

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

the G spot my friend.....

tja, jag själv trycker tyvär bara på startknappen alltså powerknappen på både laptopen och min stationära

newblood :
tja du kan ju pröva med ditt trådlösa tgtbord ??

hm fingerprint readers ??

Permalänk
Medlem

kanske inte datorer, men så här startar denna kille sin tv!

http://www.youtube.com/watch?v=g5YKmrO30lc&feature=related

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd

Stänger inte av den!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

auto boot up kl 08.00.00

Permalänk
Medlem

Trycker på power knappen efter det att jag har gett datorn och resten av min hörna ström:)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
auto boot up kl 08.00.00

Auto boot kl 04.00.00. För att jag ska tanka lite under natten medan jag sover. Men inte ha datan på när jag somnar.

Permalänk
Medlem

Jag stängde av den när jag fick vattenläckage annars har den stått igång sen i vintras med några enstaka omstarter.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Fett coolt att ha en dator-nyckel, som att starta bilen... =P

Permalänk

Hur jag startar datorn.

Först öppnar jag en lucka där bak på datorn för att få så mycket luft som möjligt att passera datorn som äger ett ATi Radeon 9200 som är överklockat och behöver den extra kylningen. Sedan trycker jag på knappen där fram på datorn och slutligen kilar jag fast knappen till skärmen med en tandpetare.

Visa signatur

Arch Linux - Simplicity, code-elegance and minimalism.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfIIeld
Först öppnar jag en lucka där bak på datorn för att få så mycket luft som möjligt att passera datorn som äger ett ATi Radeon 9200 som är överklockat och behöver den extra kylningen. Sedan trycker jag på knappen där fram på datorn och slutligen kilar jag fast knappen till skärmen med en tandpetare.

Haha! Respect

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

På min gamla dell hade jag en ganska skojig startmetod. Jag slaktade en dörrlarmsensorsak (magnetkontakt) och kopplade sensorn till piggarna på moderkortet. Sedan var det bara att svepa en magnet framför fronten så startade den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
På min gamla dell hade jag en ganska skojig startmetod. Jag slaktade en dörrlarmsensorsak (magnetkontakt) och kopplade sensorn till piggarna på moderkortet. Sedan var det bara att svepa en magnet framför fronten så startade den

Det är hårt !

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Enter

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 3.1GHZ XFX 9800GX2 XXX Antec Nine Hundred Corsair Dominator 4GB 1066MHZ 300GB Raptor

Permalänk

fjärrkontroll..

(hade nyckel till A1200'an en gång i tiden)

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en nyckelstartare för ett par år sen.
Man använde en skyddad "spak" för att sen dra igång med nyckelt. Det var kul dom första fem gångerna. Nu är det knappen,t-bord eller fjärris som gäller.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk

Skriver "vakna"

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlsmustang
Skriver "vakna"

Recpect

Edit:
Jag startar min med kanppen, inte startknappen på fronten utan en lös som hänger utanför :D. Alternativt med skruvmejsel.

Visa signatur

Destop: P5ND2 SE | P4 3.06 Ghz @ 3.8Ghz | TRUE | 2x1 Gb Kingston 667 | Gigabyte Radeon HD4850 512mb | Corsair 450W | 1x320 Gb Samsung
Server: Asrock N68-S | Sempron 2.2 Ghz | AC Alpine 64 Pro | 1 Gb Kingston 667 | Lian Li EX-23A | 3x250 Gb Samsung RAID0 | 1x40 Gb 2.5" Seagate

Permalänk
Medlem

Valfri tangent eller göra körtis i kablaget!

Visa signatur