Permalänk

Dell vostro 1510 utan operativ!

Tycker att jag fick till en riktikt bra dator för 4900:-. Eller vad sägs om detta inklusive frakt och utan operativ.

Dell vostro 1510

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo-processor T5870 (2,0 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)

OPERATIVSYSTEM Bortvalt (-500kr)

LCD-SKÄRM 15,4-tums WXGA-widescreenskärm (1 280 x 800)

INTEGRERAD WEBBKAMERA Glansigt svart med kamera på 1,3 MP redigera

MINNE 3 072 MB (1 x 2 048 + 1 x 1 024) 667 MHz DDR2-minne med dubbla kanaler

HÅRDDISK 160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk

GRAFIKKORT 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8400M GS-grafikkort (64-bitars)

OPTISK ENHET Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cellers/58 wattimmars litiumjonbatteri

1 års grundläggande garanti - nästa arbetsdag

Jag bytte 320 GB hårddisk 5200 v/m mot en snabbare 160GB 7200 v/m och fick då ett avdrag på 500kr.

Tror inte man kan hitta en bärbar någonstans med den prestandan till det priset! Eller? En positiv överaskning var att man kunde välja bort operativet och spara 500kr.

Jag har dock inte tryckt på köpknappen än. Funderar på en Dell studio också. Främst för att jag inte riktigt gillar designen på vostro och att grafikkorten verkar ha krånglat. Drar förmodligen mer batteri också med kraftigare grafik och snabbare hårddisk. Studio blir lite dyrare också 5300kr med studentrabatt.

Dell studio

PROCESSOR Inspiron 1535: Pentium Dual Core T2390 (1.86GHz,533,1M)

OPERATIVSYSTEM Bortvalt (-500kr)
SINNESRO 1 års grundläggande garanti

FÄRGER, MÖNSTER OCH KONSTNÄRLIGA UTFORMNINGAR Jet Black (svart) med matt finish

LCD-SKÄRM 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife™

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

HÅRDDISK 160GB (5400RPM) SATA Hard Drive

GRAFIKKORT 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450-grafikkort

OPTISK(A) ENHET(ER) Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

PRIMÄRT BATTERI 9-cellers litiumjonbatteri (87 wattimmar)

Camera Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar - CCFL

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometric Fingerprint Reader

Studion har lite sämre minne, lite sämre processor, lite sämre grafik och slöare hårddisk.

Å andra sidan har studion blank skärm, kraftigare batteri, bättre webkamera och snyggare design.

Jag har svårt att välja. Hur skulle ni ha gjort?

Permalänk
Medlem

Re: Dell vostro 1510 utan operativ!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_L_A_D_D
Tycker att jag fick till en riktikt bra dator för 4900:-. Eller vad sägs om detta inklusive frakt och utan operativ.

Dell vostro 1510

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo-processor T5870 (2,0 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)

OPERATIVSYSTEM Bortvalt (-500kr)

LCD-SKÄRM 15,4-tums WXGA-widescreenskärm (1 280 x 800)

INTEGRERAD WEBBKAMERA Glansigt svart med kamera på 1,3 MP redigera

MINNE 3 072 MB (1 x 2 048 + 1 x 1 024) 667 MHz DDR2-minne med dubbla kanaler

HÅRDDISK 160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk

GRAFIKKORT 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8400M GS-grafikkort (64-bitars)

OPTISK ENHET Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cellers/58 wattimmars litiumjonbatteri

1 års grundläggande garanti - nästa arbetsdag

Jag bytte 320 GB hårddisk 5200 v/m mot en snabbare 160GB 7200 v/m och fick då ett avdrag på 500kr.

Tror inte man kan hitta en bärbar någonstans med den prestandan till det priset! Eller? En positiv överaskning var att man kunde välja bort operativet och spara 500kr.

Jag har dock inte tryckt på köpknappen än. Funderar på en Dell studio också. Främst för att jag inte riktigt gillar designen på vostro och att grafikkorten verkar ha krånglat. Drar förmodligen mer batteri också med kraftigare grafik och snabbare hårddisk. Studio blir lite dyrare också 5300kr med studentrabatt.

Dell studio

PROCESSOR Inspiron 1535: Pentium Dual Core T2390 (1.86GHz,533,1M)

OPERATIVSYSTEM Bortvalt (-500kr)
SINNESRO 1 års grundläggande garanti

FÄRGER, MÖNSTER OCH KONSTNÄRLIGA UTFORMNINGAR Jet Black (svart) med matt finish

LCD-SKÄRM 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife™

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

HÅRDDISK 160GB (5400RPM) SATA Hard Drive

GRAFIKKORT 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450-grafikkort

OPTISK(A) ENHET(ER) Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

PRIMÄRT BATTERI 9-cellers litiumjonbatteri (87 wattimmar)

Camera Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar - CCFL

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometric Fingerprint Reader

Studion har lite sämre minne, lite sämre processor, lite sämre grafik och slöare hårddisk.

Å andra sidan har studion blank skärm, kraftigare batteri, bättre webkamera och snyggare design.

Jag har svårt att välja. Hur skulle ni ha gjort?

utan moms?

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte välja bort operativsystemet.

Permalänk

Priset är inkl moms och frakt!

För att välja bort operativet så måste du ringa en säljare på dell och lägga ordern manuellt. Då kommer det att funka bättre!

Permalänk
Medlem

4900 kr utan moms och frakt.......tror du får kolla detta igen.

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drx
4900 kr utan moms och frakt.......tror du får kolla detta igen.

1. Gå in och välj vostro 1510

2. Välj alternativet för 4490 kr exkl moms

3. Välj anpassa och lägg till web kamera (det enda som jag lade till i min spec)

4. Lägg till i varukorg. Priset blir då 6131 kr inklusive moms och frakt.

5. Ring dell och säg att du vill köpa datorn utan operativ och de drar bort 500 kr. Då är du nere på 5631 kr inkl moms.

6. Byt ut hårddisken mot en 160 GB (7200 v/m) vilket gav mig en rabatt på 650 kr (såg att jag skrev 500kr ovan. 650kr var det korrekta). Jag hade då en 320 GB (5200 v/m) i utgångsläget eftersom denna låg i 4490 paketet fram till i går. I dag ligger det bara en 250 GB i 4490 paketet, så du kanske inte får lika mycket rabatt, men 300kr borde väl vara rimligt

Mitt slutpris blev således 4981kr inkl moms och frakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_L_A_D_D

6. Byt ut hårddisken mot en 160 GB (7200 v/m) vilket gav mig en rabatt på 650 kr (såg att jag skrev 500kr ovan. 650kr var det korrekta). Jag hade då en 320 GB (5200 v/m) i utgångsläget eftersom denna låg i 4490 paketet fram till i går. I dag ligger det bara en 250 GB i 4490 paketet, så du kanske inte får lika mycket rabatt, men 300kr borde väl vara rimligt

Mitt slutpris blev således 4981kr inkl moms och frakt.

När man ringer de måste man även meddela till de att man ska ha en 160 GB hårddisk istället för en 250 GB hårddisk? För det verkar som att man kan inte välja det på deras hemsida, antingen är det 250 GB eller 320 GB hårddisk man kan välja.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 Ghz | 4 GB Corsair DHX XMS2 PC6400 DDR RAM | ASUS GeForce 7950GT 512 MB RAM | Gigabyte-GA-EP35-DS4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av john13th
När man ringer de måste man även meddela till de att man ska ha en 160 GB hårddisk istället för en 250 GB hårddisk? För det verkar som att man kan inte välja det på deras hemsida, antingen är det 250 GB eller 320 GB hårddisk man kan välja.

Du måste ringa om alla val som inte är möjliga att göra på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_L_A_D_D
1. Gå in och välj vostro 1510

2. Välj alternativet för 4490 kr exkl moms

3. Välj anpassa och lägg till web kamera (det enda som jag lade till i min spec)

4. Lägg till i varukorg. Priset blir då 6131 kr inklusive moms och frakt.

5. Ring dell och säg att du vill köpa datorn utan operativ och de drar bort 500 kr. Då är du nere på 5631 kr inkl moms.

6. Byt ut hårddisken mot en 160 GB (7200 v/m) vilket gav mig en rabatt på 650 kr (såg att jag skrev 500kr ovan. 650kr var det korrekta). Jag hade då en 320 GB (5200 v/m) i utgångsläget eftersom denna låg i 4490 paketet fram till i går. I dag ligger det bara en 250 GB i 4490 paketet, så du kanske inte får lika mycket rabatt, men 300kr borde väl vara rimligt

Mitt slutpris blev således 4981kr inkl moms och frakt.

Ok jag ger mig !

Är lite lack på DELL då de ej lyckats lokalisera mina pengar jag betalt för min Vostro......betalade 11 aug. och inget blir gjort innan de "hittat" pengarna som jag satt in på deras bankgiro......

Grymt behov av en dator då min utbildning börjar på måndag....

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk

Det här låter helt perfekt. Jag ska slå dell en pling imorgon och undersöka!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

någon som vet om dessa paket kommer med hdmi utgång?

Permalänk

Ringde nyss dell, men vostron kunde man inte köpa som privatperson, enligt honom.. väldigt konstigt tycker jag.. det är ju massor med folk som köpt den här på forumet som inte har beställt den som företag S_L_A_D_D: Du har inte något namn eller nummer till den personen du pratade med? Jag som ville köpa en nu, till detta oslagbara priset..

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

ring och snacka med nån annan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Ringde nyss dell, men vostron kunde man inte köpa som privatperson, enligt honom.. väldigt konstigt tycker jag.. det är ju massor med folk som köpt den här på forumet som inte har beställt den som företag S_L_A_D_D: Du har inte något namn eller nummer till den personen du pratade med? Jag som ville köpa en nu, till detta oslagbara priset..

Dom försöker nog bara.

Å ena sidan har du rätt att köpa en dator utan operativ (det har skrivits en del om det på forumet här förut). Då hänvisade de mig till företagsdatorerna. Absurt att de då å andra sidan säger att du som privatperson inte för köpa en företagsdator.

Ring en gång till och prata med en annan säljare. Funkar inte det, PM:a mig så ska du få numret.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Dell vostro 1510 utan operativ!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_L_A_D_D

Jag har dock inte tryckt på köpknappen än. Funderar på en Dell studio också. Främst för att jag inte riktigt gillar designen på vostro och att grafikkorten verkar ha krånglat. Drar förmodligen mer batteri också med kraftigare grafik och snabbare hårddisk.

Hur länge varar batteritiden på den Vostro-datorn med den snabbare hårddisken?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 Ghz | 4 GB Corsair DHX XMS2 PC6400 DDR RAM | ASUS GeForce 7950GT 512 MB RAM | Gigabyte-GA-EP35-DS4

Permalänk
Medlem

Dom är ju helt oseriösa på Dell. Jag har ringt och frågat två gånger till dera ssupport om i princip en sådan dator som du beskrev. Då sa försäljarna på Dell att dom inte kan ta bort OS och att man bara får uppgradera hårddisken om det leder till et tpåslag på priset. Vad fan håller dom på med på Dells säljavdelning egentligen???

Permalänk

samma sak gäller det för mig har ringt dell 3 ggr och pratat med 2 olika säljare de konstanterar att man inte kan få hårdisken nedgraderat dessutom så får man betala extra om man ringer in och beställer jämnemot internetpriset

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
Jag lyckas inte välja bort operativsystemet.

Inte jag heller

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ringde själv till Dell nu i veckan för att kolla upp lite om Vostro 1310 och snubben jag fick prata med sa att det inte är alltid man som privatperson får köpa företagsdatorer. Säljaren måste typ få tillåtelse av någon innan han säljer till icke-företag. Han trodde dock inte att det skulle vara något problem, så det var ju bra. Men när jag frågade hur det var med konfigurationer som inte finns på hemsidan (nedgradera hårddisk, bort med OS osv.) så sa han direkt nej. Det var tydligen bara företag som skulle få köpa datorn utan OS och man fick endast konfigurera uppåt, så att det blir dyrare.
Han påpekade också att det här med egna konfigurationer varierar från köptillfälle till köptillfälle, så det är väl lite lotteri antar jag.

Tycker det var lite tråkigt iaf. Har ingen lust att betala för ett OS jag inte har någon användning av.

S_L_A_D_D, har du möjligtvis kvar din säljares namn och "egna" telefonnummer? Dela gärna med dig isf. Verkar ju som att du har hittat en relativt samarbetsvillig säljare

Permalänk

skulle jag också vilja veta... är så sur på dell men endå vill jag inte ha något annat än en vostro 1310 =/

Permalänk
Medlem

Man får väl starta en enskild firma då. Bluff & Båg Data. Vad gör man inte för att få köpa en dator utan OS? Nej, men allvarligt så har jag köpt en Acer Aspire One nu istället, men om något år eller två så kanske det är aktuellt med en Vostro och då vill jag inte vara med om dom här turerna igen. Lycka till ni andra med att få vad ni vill. Jag tror det spelar lite roll vad van väljer. Det är nog lite svårare att plocka bort ett OS från do billigaste modellerna, det lät så när jag ringde en gång. Dessutom är dom nog mer villiga att plocka bort OS från helt andra modeller, har för mig att en säljare sa så en gång också.

Permalänk

konstig att jag sedan valde xps m1330 modellen och de gick varken att ta bort os eller nedgradera till 160 gb hårdisk.........blir nog en vostro för mig endå kommer nog att beställa imorn...