Permalänk

HD3850 probs

Hej!

Jag har ett problem nu att jag bootar till skärmen där xp laddar och sen blir det bara svart och skärmen verkar gå i vänteläge, fast man kan höra när man loggar in på msn osv. Kan det bero på att mitt nätagg inte klarar att ge kortet tillräckligt med ström eller beror det kanske på drivrutiner?

Jag har testat att bara ha ikopplat en HDD och GFXkortet, men får samma problem.

Testade att boota med ett gammalt gf4 som inte kräver en strömkälla, och 2 HDDs och 1 DVD och då bootade det upp o jag kom in till windows utan problem.

Gfxkortet som det inte funkar med är: https://www.inet.se/datorkomponente...mb-agp/5408237/

Permalänk
Medlem

Låter som om det endera är för klent nätagg, eller defekt Gkort.
Iofs drar inte ett 3850 så rackans mycket, men vilket nätagg har du ?

Har du avinstallerat alla gamla drivisar med ett cleanerprogg och satt windows skärminställning till standard ?
När du bootar upp igen borde du få "ny hårdvara har hittats bla bla bla"

Länken funkade ej.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jag har ett FSP ATX-400PNF, ett 400W agg alltså. Jag har testat att ta bort alla gamla drivisar med samma resultat.

Och jag kommer som sagt inte in i windows ens, skärmen slocknar efter laddningsskärmen (där de blåa klossarna loopas^^).

Rätt länk: https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-at...

Permalänk
Medlem

Ok, det agget klarar din rigg lätt om det är helt.
Du får alltså uppstartsbild med bios etc ? Men dator hänger sig ?
Inte nätaggets fel utan endera gkortet eller drivisarna.
Kolla så kortet sitter 100% i gkortslotten.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Njae, det hänger sig ju inte. Windows bootar upp och så, bara att jag inte får nån bild, skärmen går i vänteläge efter XPs laddningsskärm. Jag kan höra vinjetten och tex när jag loggas in på msn bara att jag inte kan se nåt.

Jag skall nog testa att köpa ett nytt nätagg oavsett iofs, haft det jag har nu ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det låter som drivrutinsstrul.
Testa som bogey sa, starta i felsäkert läge med ditt andra grafikkort, kör drivecleaner och rensa ur dina nvidia-drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Du nämner inte vilket mobo du har, tänker på att det finns ett par olika typer av AGP. Nu ser man väl bara AGP8, men det fanns både 1 och 2 tror jag.
Volten Agp porten ger, var olika på dessa och inte helt kompatibla.

Vet att det kunde vara strul med att moderkortet vart tvunget att ha ordentliga EGNA drivisar till Agp slotten (Alltså INTE grafikdrivisarna)

Det FSP du har är av hyffsad kvalitet, men även sådana tar slut till sist, skall du ha nytt nätagg ändå, så är tipset ett Corsair VX 450.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk