Permalänk
Medlem

Finns det ingen dopingkontroll alls inom e-sport?

På 50 och 60-talet drack de olympiska gevärs-skyttarna 2-3 mellanöl innan tävling för att bli stadigare på handen och få bättre koncentration. Det var tom så att Sverige förlorade sin silvermedalj vid ett os då en utav deltagarna vid lagskjutningen inte klarade alkoholgränsen som på den tiden låg på 0.3 promille.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag och 20 till knarkade Metylfinidat under Dreamhack, även vissa av dem spelade i WCG.

ja och så cool du e! titta bara på dig! lol

Permalänk
Medlem

ger inte det bättre minne och inte lika stor sömn behov å man kan koncentrera sig mer? och man har inte hittat några stor biverkningar än

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det har 100% exakt samma effekt som amfetamin

Alltså, visst är det centralstimulerande precis som amfetamin, men samma effekt? Nejdu, jag har själv ADHD och har testat båda delarna ett antal gånger och det skiljer ett flertal faktorer i effekt och efterverkningar, själva grundeffekten är dock snarlik dvs. du blir mer vaken och skärpt, men mer än så kan jag inte påstå att de har gemensamt.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Seriöst..
I artikeln står det om amfetaminer, så visar dom en cigg marijuana...

Lyckat..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Alltså, visst är det centralstimulerande precis som amfetamin, men samma effekt? Nejdu, jag har själv ADHD och har testat båda delarna ett antal gånger och det skiljer ett flertal faktorer i effekt och efterverkningar, själva grundeffekten är dock snarlik dvs. du blir mer vaken och skärpt, men mer än så kan jag inte påstå att de har gemensamt.

Om man har adhd så får man inte samma effekt som om du inte har det så det ska ge bättre minne, bättre koncentrations och mindre sömn behov

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -198
Seriöst..
I artikeln står det om amfetaminer, så visar dom en cigg marijuana...

Lyckat..

De skriver om både amfetamin och cannabis, en jolle är något lättare att komma undan med än ett par linor tjack och en ihoprullad tjuga.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag och 20 till knarkade Metylfinidat under Dreamhack, även vissa av dem spelade i WCG.

Fan va fränt!!!

not...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Alltså, visst är det centralstimulerande precis som amfetamin, men samma effekt? Nejdu, jag har själv ADHD och har testat båda delarna ett antal gånger och det skiljer ett flertal faktorer i effekt och efterverkningar, själva grundeffekten är dock snarlik dvs. du blir mer vaken och skärpt, men mer än så kan jag inte påstå att de har gemensamt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...

"Metylfenidat som vanligtvis förekommer i formen 'metylfenidathydroklorid' är ett centralstimulerande medel. Metylfenidat används för att behandla personer med Attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) på dessa personer blir effekten inte centralstimulerande utan snarare lugnande i uttalad grad. Läkemedelet används utomlands även för att behandla människor med kraftiga hjärnskador, svårt Aspergers syndrom, narkolepsi, vid kroniskt trötthetssyndrom samt vid kraftig depression som visat sig resistent mot antidepressiva läkemedel."

-Wiki

Tydligen är inte upplevelsen av drogen för en person med ADHD representativ för personer som inte är drabbade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag och 20 till knarkade Metylfinidat under Dreamhack, även vissa av dem spelade i WCG.

Det tror jag inte ett dugg på, jag var en av de bättre spelarna för ett tag sedan och kan säga att ingen tog något, visst var en på fem som rökte cigg.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Vad patetiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Det tror jag inte ett dugg på, jag var en av de bättre spelarna för ett tag sedan och kan säga att ingen tog något, visst var en på fem som rökte cigg.

- Vill du ha namn?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Vill du ha namn?

Tror det är fler än jag som är intresserade av att göra dina teorier.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Metylfinidat (Ritalin, Concerta mm) används som medicin mot ADHD.

Under Dreamhack så är det väll känt att man ska försöka hålla sig vaken, med energidricka, koffeintabletter och när man är så pass desperat så är det många som tar Metylfinidat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Det är ju inte som dom dopar sig för dom är påverkade av någon drog, dom vill bara röka på som vanligt?

Är du paladin fortfarande=)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
ja och så cool du e! titta bara på dig! lol

- Jag har ADHD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Fan va fränt!!!
not...

- Och därmed så är inte min medicin "töntigt" som du skrev i PM.

Permalänk
Avstängd

Pontus_mRI, har fortfarande inte fått svar på min fråga.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Pontus_mRI, har fortfarande inte fått svar på min fråga.

- Du har inte ställt någon fråga?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Jag har ADHD

- Och därmed så är inte min medicin "töntigt" som du skrev i PM.

Så ni 20 pers hade alla ADHD och knarka medicin? Hahaha fick upp en jävligt rolig bild i huvet om medicinen skulle ta slut.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

jaha är det så man ska göra för att lyckas runt kvarteren.....

"ge mig ett gevär folk är idioter"

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Du har inte ställt någon fråga?

Du skulle ju berätta vilka det var.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Så ni 20 pers hade alla ADHD och knarka medicin? Hahaha fick upp en jävligt rolig bild i huvet om medicinen skulle ta slut.

förövrigt: Written by: Dylan Burns | 8/4/2008 2:52:28 PM
Kan man kalla det nyhet då? Snarare artikel IMO. Skulle vara intressant med en upföljning före och efter WCG i Köln i november!

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk

Låter ju sjukt men hela idéen med att vara professionell spelare är rätt absurd kan jag tycka. Sen att man kan tjäna miljoner på att sparka boll är minst lika skumt. Vi lever i en underlig tid.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Så ni 20 pers hade alla ADHD och knarka medicin? Hahaha fick upp en jävligt rolig bild i huvet om medicinen skulle ta slut.

HAHAHAHAHA!!! klockrent xD

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är nyhetsförfattaren som poserar på bilden?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag och 20 till knarkade Metylfinidat under Dreamhack, även vissa av dem spelade i WCG.

Woow, ser verkligen upp till dig och dom andra stolpskotten, du är så cool Pontus!

Eller inte..

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Hedersmedlem

Asså vare sig cannabis eller amfetamin gör dig bättre på E-sport: dem som de kommit på med det är nog snarare helt enkelt folk som har drogproblem oavsett, inte för att dem tar det i prestationshöjande syfte.

Hash gör dig slö och minskar din reaktionsförmåga = uselt för all form av datorspel.

Amfetamin hjälper iosf att hålla dig vaken och kan öka prestations / konsentrations förmågan (detta gäller dock enbart vid mycket nogran dosering) MEN det gör samtidigt att du får betydligt sämre finmotorik och att du ibland övertolkar dina sinnes intryck.

Vad gäller knarkande av Adhd medicin på Dh så kan jag ju påpeka att om du har gett någon annan av din medicin som inte fått den ordinerad av läkare så gör du sig skyldig till narkotikabrott. Har du dessutom tagit emot pengar för den så är brottet att betrakta som grovt.

Om du fått medicinen utskriven och doserar den enligt din läkares ordination så är det något helt annat men då ger den heller inga sådana effekter som diskuterats tidigare. Utan då snarare hjälper den dig att klara din vardag som andra utan din diagnos.

För att skapa de bästa förutsättningarna för E-sport, så ska man vara i relativt god fysik kondition (ja, tro det eller ej 1337 geeks på hög nivå brukar vara det)

Men framför allt så är det viktigt att äta och sova ordentligt innan och under touren.

Det är också viktigt att mentalt vara i form så att faktiskt dusha och sköta sin personliga hygien är inte helt oviktigt. Det finns fler anledningar än lyx att stora E-sport teams alltid bor på hotel och att deras groundsupport har lite ordning på spelarna.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

knark är bajs det har min mamma sagt.

Permalänk
Medlem

Dear God.....

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

jag tycker synd om pontus:)