Permalänk
Medlem

Speldator!

Hej hej,

Är på gång för att köpa mig en ny dator, ska spela. har grejat lite själv med olika komponenter, men så fort ja kommer ut på ett forum säger någon annan att det inte är bra osv.
Så skulle behöva lite hjälp, en dator för ca 13k. Vill kunna spela Brothers in arms - hell's highway och det nya cod5 world at war, finns dock inga system krav på det spelet än, men ska vara samma spel motor som på cod4 iallafall.
Brothers in arms - hell's highway | System krav.

http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=2...

vill kunna spela spelen så bra som möjligt.
Så om någon av er har lust att hjälpa mig sätta ihop en bra dator så vore det tack samt.

MVH

Permalänk
Medlem

Tja!!

Bara för skojs skull satte jag ihop ett litet paket. Ta det inte på FÖR stort allvar dock.
http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=330493,330494,335718,22...
Du klarar lätt systemkraven för Brothers in Arms", om du har ett OP sen innan då. Chassit tog jag ett av dom vanligaste, dock är det inte det jag valt till mej själv men "den stora massan" verkar gilla det. La även in en snabb systemdisk till dej. Paket i den prisklassen tycker jag behöver en sån, (helt personlig åsikt). Sen val av märken finns det ju lika många åsikter om som det finns användare. Jag tog dom som ligger i "mitten", rent prismässigt.
Nu har jag gett dej en start, nu är det din tur att "leka" lite

/SKoS

/EDIT Dumma länk, blir ju fel. Chassit ska vara ett Antec P182 om det inte är med i länken nu heller.

Permalänk
Medlem

Hej, får inte din länk att fungera alls, tyvärr.

MVH Sptnk

Permalänk
Permalänk
Medlem

dota

http://www.speedyshare.com/308322504.html

Kommer fungera utmärkt, slängde även in en cpukylare för överklockning.

Modulärt nätagg, kärlek <3

Visa signatur

Intel C2D E4500 2,20GH @ 3,0GHz + SuperSilent Freezer 7 PRO | Gigabyte GeForce 8800GT 512MB+Accelero S1 rev2+Turbo Module | 2048MB DDR2 PC6400 CorsairXMS2 | 400W FSP 120mm Bulk | Cooler Master Elite 331 | Win7

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! tänkte på att jag gärna vill ha en AMD cpu, vet ni någon som är bra att spela med, hörde att 6400+ är lite gammal nu, men det finns ju AMD Phenom Quad 9950 black editon 2.6 Ghz. är det något att spela med? och sen ett bra moderkort till det.

nu har jag gjort ett paket, kom gärna med invändingar,
Har satt ihop det här på www.inet.se

Chassi - Antec performance one P182

Nätag - 620W Corsair CMPSU-620HXEU

hårddisk - 320GB Hitachi Deskstar P7K500 SATA. (3.5)

Grafikkort - powercolor Radeon HD4870 X2 2GB PCIe 2,0

Processor - intel core 2 duo e8500 3,16 GHz 1333 MHz.

Moderkort- asus PQ5 deluxe P45 socket 755.

Minne - 4GB (2x2048) DDR2 PC8500 CorsairXMS2 Dominator

Cd/dvd - Optiarc AD-7200s DVD±RW Svart SATA, OEM

OP -

Kylning - 2 st 120 mm chassi fläktar och 1 NEXUS LXM-8200 intel. socket 775.

Skärm - BenQ TFT 22" G2200W DVI

Pris - 13 738 kr

Det får ligga på den summan, kanske finns mycket bättre saker
än vad jag har satt ihop för den summan.

Vet inte om minne är dåliga eller inte, sen lite fundersam över moderkortet, vet inte om jag kommer att köra 2 gfx-kort eller inte än. Kommer iallafall inte överklocka. Kanske skulle vara bra med än bättre CPU kylning/fläkt. om man kan spela med den här CPU'n

Kom gärna med synpunkter om om vilka delar jag kan byta osv.

MVH