Permalänk
Medlem

Problem Zepto Nox A15

Jag köpte en Nox A15 och har haft den ca en vecka. Jag satt i windows vista idag när plötsligt tangentbordet slutade fungera. verkade som datorn hade hängt både den och den inbyggda musen. Testade att starta om datorn men det var fortfarande samma fel. Ingen knapp över huvud taget fungerar på tangentbordet.
Försökte komma in i bios vid uppstarten men inte ens då funkar det.
Jag kan använda den inbyggda musen vid uppstart så länge jag inte trycket på en tangent, då hänger sig den.
Det enda som funkar är att sätta i usb mus och tangentbord.
Har kollat så att ingen tangent har fastnat eller dylikt....
Help!

Permalänk
Medlem

Kan inte hjälpa dig med ditt problem, men varför ringer du inte bara supporten?

Permalänk
Medlem

Enligt vad man har läst i andra trådar så är en (temporär) lösning på ditt problem att dra ur strömsladden och batteriet, och plocka ur RAM-stickorna och sätta dit dem igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stich
Kan inte hjälpa dig med ditt problem, men varför ringer du inte bara supporten?

Jo, det är inte öppet förns måndag.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, fick min noxa15 för en vecka sedan och igår börja den krångla nu. interna musen funkar fram till dess att man rör tangenbordet. Någon som har en lösning?

Det funkade med att ta ut batteriet och stoppa in det igen, men det vill man inte göra varje gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demis
Jag har exakt samma problem, fick min noxa15 för en vecka sedan och igår börja den krångla nu. interna musen funkar fram till dess att man rör tangenbordet. Någon som har en lösning?

Det funkade med att ta ut batteriet och stoppa in det igen, men det vill man inte göra varje gång

Jo jag testade också det med batteriet med framgång. Men som sagt så vill man ju inte göra det varje gång om det börjar hända ofta.

Permalänk

stäng av datorn, plocka ut batteriet, starta datorn.

Det ska komma en lösning på detta snart från zepto.

Permalänk
Medlem

Konstigt nog så funkar inte det längre att ta ut batteriet!
Jag testa att köra utan batteriet också, men det funkar inte heller, detta börjar bli verkligen irriterande!

Permalänk
Medlem

Håller på att skriva en recension och har en fråga till er. Min Nox drar åt sig damm som bara den, skitsvårt att hålla den ren. Syns små vita prickar där och där. Har ni samma problem?

Permalänk
Medlem

Ja, kan inte hålla den rent, rena damm magneten! Men det kan man inte klaga så mycket på, vill få mitt tangentbord att funka *buhä*

Permalänk
Medlem

Om det inte fungerar med att ta ut batteriet, måste du också ta ut ramet. Som sagt så arbetar zepto på att lösa detta problem och jag skulle gissa att det kommer att komma en bios- uppdatering inom ett par veckor då detta är ett allvarligt problem.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeifSandvik
Håller på att skriva en recension och har en fråga till er. Min Nox drar åt sig damm som bara den, skitsvårt att hålla den ren. Syns små vita prickar där och där. Har ni samma problem?

http://4.bp.blogspot.com/_JGCUC3b0VFQ/SM0B4aafQfI/AAAAAAAABAI...

http://3.bp.blogspot.com/_JGCUC3b0VFQ/SM0CBmvpohI/AAAAAAAABAQ...

Lite damm drar den åt sig men inte så där mycket, beror väl på hur skitit man har det hemma

Jobbigt problem det här med tangentbord/styrplatta. Ni som fått det kör ni bara med styrplattan eller även extern mus, stänger ni av plattan? Jag har inte haft detta problem, kör både med styrplatta och vanlig mus.

Permalänk
Medlem

Jag kör med båda extern mus och touchpad, beror på vad jag gör. Och jag har testat med att ha touchpaden avstängd och starta om, och båda ha den på och starta om. Spelar ingen roll, tangentbordet "dör" bara av sig själv, när den vill. Inget som man själv gör, det bara händer!

Permalänk
Medlem

Ett tips mot dammet

Kör gladpack runt hela datorn så slipper ni dammet.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Har ny dator 1 vecka. Nox A15..

Enligt denna sida nedan ligger det i BIOS men zepto verkar inte ha någon uppdatering på denna ännu vad jag kan hitta??

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=186&p=245527

Hör av er om ni hittar en ny BIOS!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeonz
Har samma problem. Har ny dator 1 vecka. Nox A15..

Enligt denna sida nedan ligger det i BIOS men zepto verkar inte ha någon uppdatering på denna ännu vad jag kan hitta??

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=186&p=245527

Hör av er om ni hittar en ny BIOS!!

Ute nu! gå in på www.zepto.se och klicka er vidare, kom ut idag... en sak som hände mig var att windows xp inte startade som den skulle (fick bsod) men eftersom jag haft problemet tidigare visste jag att det var i Bios där de hade bytt från IDE till AHCI, byt tillbaks så ska de funka utan problem.

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W