Datoruppgradering, kring 10000-kronorsstrecket. Funkar detta?

Permalänk
Medlem

Datoruppgradering, kring 10000-kronorsstrecket. Funkar detta?

Tja! Dags att uppgradera speldatorn för alla onlinespel som dyker upp inför vintermörkret. Chassi, dvd-spelare och hårddiskar kan jag använda från min gamla, så efter lite plick och plock slutade jag på detta:
http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=218774,301567,298313,25...

Eftersom det var ett bra tag sedan jag byggde en dator sist så undrar jag om jag har missat något viktigt. Frågor jag letar svar på:
• Visst bör jag kunna bygga ut med Crossfire om några månader?
• Hur mycket bättre är Vendetta 2 än Vendetta? (Den verkar inte finnas i lager någonstans)
• Pallar nätagget?

Till detta kommer naturligtvis också ett OS. Tyvärr verkar man inte kunna köra Age of Conan i XP, så jag får antagligen satsa på Vista ...

Permalänk
Medlem

1. Ja

2. Har för mig båda presterar ganska mediokert, Xigmateks S1283 är bättre alternativ om du vill ha kylning i topp-klass men inte betala så mycket som för TRUE.

3. Ja.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jodå nätaggregatet pallar och är bra.
Operativsystem bör nog bli vista 64 bits. om du tar 32 bits så kommer de minnerna inte prestera fullt ut.

ska du köra crossfire räcker väl Sapphire Radeon HD4870 Dual-DVI 512MB

ta ett e8400/8500

bör tro att det här modekortet är bättre iallfall
Asus P5Q Pro

annars kan du ta ett amd system så får du mer ren spelprestanda.
Har nåt liknande och spelar på för fullt

Det här har bra spelkraft.

AMD Phenom X4 Quad-Core 9950

Mushkin XP2-8500 2x2GB

PowerColor Radeon HD4870X2

Corsair TX Series PSU CMPSU-650TX 650W

Gigabyte GA-MA790GP-DS4H AMD 790GX

har du chassi hårdiskar och disk så bör det här räcka för din budget

Visa signatur

Vissa giller sport, vissa gillar bilar JAG GILLAR datorer

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren! Grograz, jag ser att Intel-moderkortet du rekommenderar inte har stöd för CrossfireX, är det något jag bör oroa mig över? Senast jag byggde dator var dylikt inte ens påtänkt, så jag har dålig koll på Crossfire och SLI.

Vad gäller AMD-alternativet är det något jag får se över. Priset hoppar upp lite, och jag vill gärna få råd med en ny skärm också. Har även kikat lite på sweclockers senaste mellanklass, och det verkar som en mysig deal. Varför blir spelprestandan bättre med likvärdiga AMD-utrustning?

Permalänk
Medlem

ok jag ändrade listan en aning så att det blir så här istället..
http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=309947,264794,223516,21...

Så som det ser ut så kommer det kosta nån vid 7 tusen. utan skärm

När man spelar i högre uppläsningar med intel så är chansen att det kommer flaskhalsa
men intel då FSB inte hänger med. Men då AMDs kommunikationssystem är jävligt snabb
så finns inte risken med nyaq phenoms.

annars är sweclockers senaste mellanklass dator nice .

Visa signatur

Vissa giller sport, vissa gillar bilar JAG GILLAR datorer