The Pirate Bay piratkopierad

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay piratkopierad

Den välkända fildelarsajten The Pirate Bay har nyligen fått smaka på sin egen medicin. En konkurrerande webbplats har kopierat det svenska piratnästets logotyp, för att dra uppmärksamhet till den egna sidan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hehe lite roligt är det ju:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Lite ironi i det hela, ja

Permalänk
Sötast

Haha, riktigt roligt faktiskt!

Permalänk

Där ser man:)

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk
Medlem

Finns de en länk till sidan ?

Permalänk
Medlem

Men dom ska väll få kämpa om sina rättigheter om alla andra får det.

Permalänk
Medlem

Haha kan bara säga en sak... om man själv är "pirat" så ska man inte klaga på andra "pirater" xD

Permalänk
Medlem

Förvånad att de brydde sig över huvudtaget.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

haha, men de tycker nog inte det är ngn fara, de har ju trots allt kopimisymbolen på sin sida :).

Permalänk
Avstängd

Så, var det någon som testade siten medan den var uppe? Vad fick ni för intryck?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Så, var det någon som testade siten medan den var uppe? Vad fick ni för intryck?

§ 7?

Permalänk
Medlem

Framgår inte av artikeln om stämningen som nämns i slutet berör detta ärendet... Känns lite som aftonbladet journalistik att ta något helt annat som berör någon av parterna och sedan slänga in det i en artikel för att få det att låta som något helt annat... typ "Mördarkyckling dödade 5 årig pojke" så är det en unge i USA som satt ett kycklingben i halsen och dog...

Permalänk
Medlem

Det här sätter faktiskt fingret på en aspekt av upphovsrätten som hittills inte belysts, nämligen förbudet mot att hävda att man gjort något som någon annan egentligen har gjort.

Det är en sak att piratkopiera Mac OS X och lägga upp filerna på en bittorrenttracker. Det är en helt annan sak att sno Apples logga och lansera en sajt som får användarna att tro att Apple står bakom den. Båda skyddas dock av samma lagstiftning. Det är bl a av den anledningen man inte bör ta bort upphovsrätten helt. Gjorde man det kunde man t ex kopiera en hel bok, sätta sitt eget namn som författare och sälja den billigare än originalet.

Det finns alltså fler än enbart ekonomiska skäl till upphovsrättslagstiftningen.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Att ta deras logga är ju bara patetiskt

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Det är väll TPB som äger TPC

Edit : aj aj , hade visst fått för mig fel.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Lite kul var det ju men man blir ju lite förbannad på att de snor piratebays loggo. Det är säkert nått filmbolag från USA som använder sidan till att sprida virus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Det är väll TPB som äger TPC

...om jag inte glömt vad jag läste för typ 10 sekunder sen i nyheten så tror jag att det stod att tpb INTE hade nåt med tpc att göra, jag tror till och med att hela nyheten handlade om just det..!

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphexan
...om jag inte glömt vad jag läste för typ 10 sekunder sen i nyheten så tror jag det stod att tpb INTE hade nåt med tpc att göra, jag tror till och med att hela nyheten handlade om just det..!

hehe, jo.

Permalänk
Medlem

Vad i hela fridens namn har det sista stycket med resten av artikeln att göra?? Utfyllnad?

Permalänk
Medlem

"Den välkända fildelarsajten The Pirate Bay har nyligen fått smaka på sin egen medicin."

Vadå smaka på sin egen medicin?!
De förespråkar inte piratkopiering av ren jävlighet. De förespråkar en ideologi där kultur är delad och kunskap är fri. De anser sig inte äga loggan. De har följaktligen inte fått smaka på sin egen medicin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arxe
"Den välkända fildelarsajten The Pirate Bay har nyligen fått smaka på sin egen medicin."

Vadå smaka på sin egen medicin?!
De förespråkar inte piratkopiering av ren jävlighet. De förespråkar en ideologi där kultur är delad och kunskap är fri. De anser sig inte äga loggan. De har följaktligen inte fått smaka på sin egen medicin.

Det spelar väl ingen roll om de äger loggan eller inte. Det är ju bara formalia.

Tänk nu om TPC skulle få för sig att sprida barnporr eller liknande, med TPB:s logga, det skulle påverka TPB oavsett ideologi.

Permalänk
Medlem

Går man in på sidan så står det
"Support Team
http://www.xxxxxxxxxxxxx.xxx/ - ThePirateBay's Video Beta"

Nu snackar vi inte bara om loggan... dom utger sig ju för att vara TPB folket helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balsjo
Haha kan bara säga en sak... om man själv är "pirat" så ska man inte klaga på andra "pirater" xD

'

fast så är det ju inte riktigt, men lite kul va det

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

http://209.85.135.104/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&q... är googles cache av sidan om man vill kolla lite snabbt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fegis
http://209.85.135.104/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&q... är googles cache av sidan om man vill kolla lite snabbt...

Hahaha! Helt seriöst!
Längst ner på sidan står det: "Copyright - 2008-2009 ThePirateCity.org All rights reserved". xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arxe
"Den välkända fildelarsajten The Pirate Bay har nyligen fått smaka på sin egen medicin."

Vadå smaka på sin egen medicin?!
De förespråkar inte piratkopiering av ren jävlighet. De förespråkar en ideologi där kultur är delad och kunskap är fri. De anser sig inte äga loggan. De har följaktligen inte fått smaka på sin egen medicin.

What?! Vadå kunskap, alla filmer och musikfiler som TPB trackar har oftast inget att göra med kunskap, eller att man ska lära sig något. Det är bara din första punkt "..kultur är delad" som stämmer.

Gratis kunskap finner du med hjälp av Wikipedia.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Eas, ajaj lärde du dig inte skillnaden på kunskap och information i skolan?

Och nästa grej. Som flera påpekat. Vad har det sista stycket i artikeln med artikeln i övrigt att göra...hmm. Lite som klumperierna ni trampade i när ni skrev om datorbutiken. Jag vet att jag är gnällig men försök att se det som konstruktiv kritik och inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyreas
Eas, ajaj lärde du dig inte skillnaden på kunskap och information i skolan?

Inte alla lärare som vill se på film på lektionerna

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyreas
Eas, ajaj lärde du dig inte skillnaden på kunskap och information i skolan?

Och nästa grej. Som flera påpekat. Vad har det sista stycket i artikeln med artikeln i övrigt att göra...hmm. Lite som klumperierna ni trampade i när ni skrev om datorbutiken. Jag vet att jag är gnällig men försök att se det som konstruktiv kritik och inget annat.

Jaa precis som alla fanboys gör när SC skriver om deras älsklingsföretag. Går det dåligt är det SC som gör fel och skriver om det och ingenting annat!