XP Svenska till Norska

Permalänk

XP Svenska till Norska

Hej nu har jag byggs ihop en dator som jag ska sälja till en vänn, jag instalera XP 32-bitar på svenska, men dom skulle gärna vela ha Norska istället (dom bor nämmligen på gränsen)

Hade vatt så mycket lättare att byta språk paket eller nått istället för att behöva instalera om hela XP om detta nu är möjligt, eller om man kan finna nått vis att man kan få ett norskt tangenbord att funka till svenska, vilket det inte verkar göra.

Tack i förhand

Permalänk

Finns inte språken i Windows update? Där kan du ladda ner massor av språktilläg och sedan bara att installera det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Finns inte språken i Windows update? Där kan du ladda ner massor av språktilläg och sedan bara att installera det.

Jasså på microsofts egna hemmsidå då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

xp : bara tagentbordslayouten går att byta, mui ges inte ut till xp/privatpersoner om jag inte missminner helt fel, möjligt att jag gör

vista: både språk och layout kan bytas, alltså mui

leta nånstans i kontrollpanelen, kanske nationella inställningar och sedan installera ny tangentbordslayout

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spicy_mama
Jasså på microsofts egna hemmsidå då?

Var du lite halvspydig eller läser jag bara signalerna fel?
Om jag gör det så finns det massor av språk att välja mellan om du trycker på visa tillgängliga uppdateringar.

Permalänk

Om jag hade fått en länk och instruktioner hade det varit uppskattat

Ja var väll lite trött, fatta det var från deras sida, men efter kollat igenom så hitta jag inget.

Och nej jag försöker inte vara spydig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spicy_mama
Om jag hade fått en länk och instruktioner hade det varit uppskattat

Ja var väll lite trött, fatta det var från deras sida, men efter kollat igenom så hitta jag inget.

Och nej jag försöker inte vara spydig

Kolla windows update..

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spicy_mama
Om jag hade fått en länk och instruktioner hade det varit uppskattat

Ja var väll lite trött, fatta det var från deras sida, men efter kollat igenom så hitta jag inget.

Och nej jag försöker inte vara spydig

Jag menar programmet windows update som du finner på din dator.

Permalänk

Hittar fortfarande inte... jag kanske e helt invalido

Permalänk
Medlem

det går fortfarande inte att byta språk i XP, bara i Vista

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

Nej men språk behöver jag inte, bara jag kan få det att funka med ett norskt tangenbord

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

gör då som ja skrev i början eller kanske inte följde med..

kontrollpanelen, nationellla inställningar och kolla runt där ??

Permalänk
Inaktiv

Jo, det är ju bara att byta tangentbordslayout. Du får väl googla om inte annat.

Permalänk

Ok tack tror jag ska kunna få rätt på det, det svåra är att datorn redan är i norge så jag får ge instruktioner till min kompis, så jag kan inte testa det själv här hemma