Permalänk
Medlem

warhead besviken

Trodde spelet skulle vara större än själva crysis men det var ju hur enkelt som helst att varva....men jag tycker ändå handligen var bättre i warhead än i crysis

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Och din poäng med den här tråden är?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Att klaga på Warhead så klart!

Jag har inte provat detta spelet än, men det är ju ett typiskt mainstream-skit egentligen som inte utmanar spelaren på något sätt, precis som 90% av resten av spelen idag. Man får ta det för vad det är och göra det bästa av situationen helt enkelt. Bomba upp svårighetsgraden på max och använd dig utav utmanande strategier.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Om man förväntar sig att warhead skulle vara större än crysis får man nästan skylla sig själv. Dom har hela tiden sagt att det skulle bli ett tätare, mer intensiv version av crysis som både är kortare och med inte lika mycket frihet som orginalet.
Spelade igenom spelet på delta och det höll väl ungefär speltiden dom lovade då. Hade dock gärna sett att man fått spela som psycho hela crysis story parallelt med så att man fick spela dom sekvenserna med psycho när nomad möter honom förutom dom delar som är med i warhead. Som tex vid fritagningen och sniperdelen.

Permalänk
Medlem

brukar inte spela FPS spel men crysis och warhead va riktigt roliga, alltid kul o springa fram o ta dom i näven o kasta tillbaka dom på sina vänner

Permalänk
Medlem

Det crashar hela tiden. Asjobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Det crashar hela tiden. Asjobbigt.

Inte för mig...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Kör på Delta om ni tycker att det är lätt . då tål iaf motståndarna skott mot skottvästen .

Crytek har ju själv sagt att spelet är kort , därav priset .

+ att man får en enligt mig jävligt rolig Mp del också

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Crysis=epicus failus doominus...
Klart som fan att efterföljaren skule bli det med...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Crysis är knappast fail .
på något sätt så känns det inte optimerat , men tycker fortfarande det är ett mycket fint spel.

Kan ju förstå att din spelupplevelse blev lite hämmad av att någon har ätit på ditt grafikkort dock

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Fail? Bara små fragbite töntar som nöter cs som klankar ner på Crysis.
Om man inte tycker det är kul eller inte gillar fps generellt så är det en annan femma, men "fail" är det inte

9.4 på ign är inte fail.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Spelet hade helt klart stort underhållningsvärde. Lite nya vapen och prylar att införskaffa och använda, mer djupgående handling och riktigt cool action. Om man förväntar sig massor av en "mainstreamshooter" som Crysis faktiskt är så får man skylla sig själv lite tycker jag. Jag har inget att klaga på.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

tycker att warhead va roligare än de första spelet men i kortaste laget.
för övrigt tycker jag att crysis är ett kraftigt överskattat spel

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Crysis var jävligt grymt, nice story när man fick se... ni vet. Inte avslöja för mycket här nu.

Som sagt, lira på Delta då om det är så enkelt. Då dör du av 1-2 starka skott i huvet. Koreanernas nanosuitkillar har ju typ minigun, en sån dog jag av på 1 sekund på Delta.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

det jag gillade mest med warhead var att man slapp så mycket utav dom jävla alien...för i crysis då när man fick gå in i deras moderskepp om man nu får säga så blev det för mycket och då sjönk spelet mycket för mig....hoppas det kommer någon expansion till någon utav spelen

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Tycker det var lätt värt 220kr, riktigt kul faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Tycker det var lätt värt 220kr, riktigt kul faktiskt.

Vart köpte du det för det priset?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Vart köpte du det för det priset?

Finns på play för 205kr, där köpte jag det ifrån.
http://www.play.com/Games/PC/4-/5826418/Crysis-Warhead/Produc...

Permalänk
Avstängd

jag tyckte warhead var roligare än 1:an, men jag kunde förstå att spelet var kortade då spelet inte var lika stort som crysis, menar warhead tar 5.75gb

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Att klaga på Warhead så klart!

Jag har inte provat detta spelet än, men det är ju ett typiskt mainstream-skit egentligen som inte utmanar spelaren på något sätt, precis som 90% av resten av spelen idag. Man får ta det för vad det är och göra det bästa av situationen helt enkelt. Bomba upp svårighetsgraden på max och använd dig utav utmanande strategier.

håll dig till stalker istället,, det är bättre va man måste installera femtioelva mods och fan fixes för att skiten ens ska funka.. sen så är allt i stalker statiskt man kan inte skjuta sönder nåt alls,, i crysis är ju allt nästan destructable.

Permalänk
Medlem

Tycker warhead var MYCKET bättre än 1:an, men som sagt spelet var för kort.
MEN det blir ju inte tråkigt för det

Visa signatur

E8300 4,1 GHZ 24/7 - Antec Sonata III - 8800GT 700 / 1750 / 920 - 4GB Corsair PC6400