Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infocus
Dutin hänvisar en till Zepto. for reklamation.
Går att fylla i på deras hemsida
http://www.zepto.se/Shop/Default.aspx

sjv har jag fått ett grönt steck ca 1 mm brett som är uppifrån och ned på skärmen, jobbiga är då att strecket försvinner då å då.
kul att skicka in den å få till svara att dom inte hittar nåt och blir då förmodligen fakturerad 740:- för felsökning.

Får avakta en stund till här å se.

Ska man använda sitt kundnummer man fick från dustin home? och serie nummer står på baksidan av tv'n väll?

Surt att amn inte har sparat sin kartong tilltv'n nu då, hur fan ska man då kunna skicka iväg den om det skulle behövas?

Permalänk

Jag hade också problem med intermittenta v-line failures + 3-4st bright pixels.
Äger ingen Zepto idag.

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Medlem

Ta lite bilder på felet och förklara det för dom.. Zepto har vart jätteschyssta i supporten förr så det ordnar sig nog.

Permalänk
Medlem

Hur är kvaliten när man ska kolla på vanlig digital-tv?
Vanlig CanalDigital med sattelit, ej hd alltså.

Verkar ju som att kvaliten är helt okej när man kör från datorn, det låter ju bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hur är kvaliten när man ska kolla på vanlig digital-tv?
Vanlig CanalDigital med sattelit, ej hd alltså.

Verkar ju som att kvaliten är helt okej när man kör från datorn, det låter ju bra

Kör just nu med boxer, bilden blir så den ska vara tycker jag, inget att klaga på men helt klart blir det lite pixligt när man inte kör HD-TV. har dock testat lite alla möjlga 1080p o några 720p(bla Svenssons Svensson) de blir bilden riktigt bra. Denna TV är verkligen värt priset.

Jag brukar nuförtiden även spela lite DMC4, Grid mfl på Tvn o det ser snyggare ut än vad det gör på Xbox360/Ps3, iof lite Offtopic där =P

Måste faktiskt klaga lite också. Ni ställer så många dumma frågor och många är repetiva. Det mesta står på produktbladet som bla finns på zeptos hemsida och dustinhome. läs där... där står det viktigaste. Men om ni har något unikt problem så för man gärna fråga

Permalänk
Medlem

Jag är snor sugen på att lägga labbarna på en sån här billig tingest. Men är det någon som vet vad det är för panel i burken? Det närmsta jag kommit med google så här lång är att det ska vara Samsungpaneler i (och en liten not från samma forum där någon hade hört att dom använda 2 olika tillverkare på panelerna men den personen kunde inte styrka sitt påstående direkt).

Så, är det någon som vet vad det är för paneltyp i TV:n dela med er! Jag kommer leta vidare på egen hand endå men snabba enkla svar är bäst.

Permalänk
Medlem

@Shrock

Jag hade för mig att de var paneler från Hyundai.

Permalänk
Medlem

Hmmm... Ja, vad ska man tro igentligen? Vette fan vilka som är tillverkarna av panelerna och har ännu svårare att hitta vilken typ av panel som sitter i dom... Verkar dock som att dom här Zepto-burkarna har superkass analog tv visning men att dom ska riktigt gryma att koppla till datorn och dvd m.m. Sen så är det tydligen ett litet aber då dom inte ligger i 100Hz men det ska tydligen gå att joxa till i menyerna så att man endå får mer än acceptabel bild..

Men efter de recensioner jag nu läst på nätet (inte personliga omdömmen då med andra ord) så är jag inte lika sugen längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
Hmmm... Ja, vad ska man tro igentligen? Vette fan vilka som är tillverkarna av panelerna och har ännu svårare att hitta vilken typ av panel som sitter i dom... Verkar dock som att dom här Zepto-burkarna har superkass analog tv visning men att dom ska riktigt gryma att koppla till datorn och dvd m.m. Sen så är det tydligen ett litet aber då dom inte ligger i 100Hz men det ska tydligen gå att joxa till i menyerna så att man endå får mer än acceptabel bild..

Men efter de recensioner jag nu läst på nätet (inte personliga omdömmen då med andra ord) så är jag inte lika sugen längre.

Majoriteten av alla tv-apparater som säljs idag har väl inte 100hz. Lcd-skärmar till datorn har ju max 60hz.
Men vad är det som gör att du tvekar så mycket?
analog Tv? finns det fortf. i Sverige?

Permalänk
Medlem

Ni får babelfiska själv för översättning då jag inte får till hela länkarna här i SweC's forum:

Test 1 - Tyskt: http://www.tomshardware.com/de/Zepto-Pantheon-42,testberichte...

Test 2 - Danskt: http://gear.comon.dk/review/overraskende.ydelse._2467/archive...

Test 3 - Danskt: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9371

Jag har använt mig av felaktiga uttryck ovan när det kommer till analog TV men jag tror att den som verkligen är intresserad och läser igenom testerna kommer att förstå exakt vad jag försökte få fram.

Samtliga tester visar dock på att så länge du kör via PC/DVD/PS3/annan bättre bildkälla så kan man trixa till det så man får mer än bra bild. Dock så är själva TV-tittandebiten inte direkt hyllad i dessa tester.

Verkar vara en prisvärd TV om man inte blänger så mycket på TV men jag har som sagt fått kalla fötter.

Permalänk
Medlem

Ser just nu TV via boxer, kan inte klaga alls på bilden, Jag får vad jag förväntar mig av denna typ av sändningar.

Permalänk
Medlem

Asså hur i hellvette får jag igång hdmi på mitt playstation 3 med ednna tv? nån som lyckats??, jag får inte till det, är evigt tacksam för den som kan hjälpa mig!

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Asså hur i hellvette får jag igång hdmi på mitt playstation 3 med ednna tv? nån som lyckats??, jag får inte till det, är evigt tacksam för den som kan hjälpa mig!

Tryck på AV knappen på fjärrkontrollen ett par gången, HDMI kanalen finns på AV5 (på min, har visserligen en äldre Zview 42" HD ready).

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Damn har suttit och undersökt den här tvn nu hela kvällen. Har läst mycket gott om den, men kan fortfarande inte bestämma mig. Finns ju massor med liknande apparater för samma pris. typ Hyundai HLT-42V2FH eller 1000 kronor mer för SAMSUNG LE-40A552, vad ska man välja. Har man stirrat sig blind på en tv?

Visa signatur

Athlon Palomino 1667 MHz @ 1750 MHz, ASUS A7M266, 768 MB RAM

Permalänk
Medlem

Jag har personligen då sneglat in denna lite mer: Samsung LE-40R87BD.

Men jag håller med dej - det är så jävla svårt att bestämma sig. Tror att det är fler än vi som stirrar oss blinda i sökandet efter en "Most bang for the buck"-LCD.

Permalänk

Jag sitter och kikar på den här tv'n just nu, och det vattnas i munnen. Först tänkte jag köpa någon random 32", sitter med en 22" tjock gammal sak, så vad som helst är ju bättre egentligen.

Men så fick jag syn på Zepto Pantheon A42, 42", Full HD och till ett riktigt bra pris. Men några saker jag reagerade på när jag läste kommentarer. Nu kan jag väldigt lite om TV'r och allt som hör till.

Genom VGA så kommer du bara upp i 1320x768? Det jag ska göra med tv'n är att spela Xbox 360 och titta på lite tv/film ibland. Samt kanske PS3 i framtiden, med Blu Ray och detta. Men jag kollade bak på min 360 och den är en av de äldre, så den har ingen HDMI-port. Jag hade ju gärna velat spela med högsta upplösningen, men det går alltså inte om jag fattat rätt?

Antar att VGA är det enda jag kan använda. Eller finns det någon kabel så jag ändå kan spela i full HD med min 360, eller ska jag kika på en annan tv?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
Jag har personligen då sneglat in denna lite mer: Samsung LE-40R87BD.

Men jag håller med dej - det är så jävla svårt att bestämma sig. Tror att det är fler än vi som stirrar oss blinda i sökandet efter en "Most bang for the buck"-LCD.

Men varför LE-40R87BD den har ju varken full-hd (okej jag vet att jag låst mig vid detta...) Är inte LE-40a558an bättre isf?

Visa signatur

Athlon Palomino 1667 MHz @ 1750 MHz, ASUS A7M266, 768 MB RAM

Permalänk
Medlem

Ingen annan orsak än att jag nu i efterhand ser att jag skrivit in fel TV-modell.. Doooh!

Den jag menade är: Samsung LE-40A559.

Har en del sparade direktlänkar till de 10-tal märken och modeller jag fortfarande velar mellan och jag har tryckt på fel länk när jag skulle klistra in modellen igår.. :/

Permalänk
Medlem

Morsan o farsan ska ha en ny tv och dom funderar lite på antingen zepto´s 32" eller 42".

Men hur bra är bilden osv?

Tyvärr är dom "snåla" så dom sitter på "vanlig kabel tv" vilket ger märkbart sämre bild.... bör dom ändå köpa en sådan?

Jag funderar på en 32" till rummet, men har samma fråga!

mvh

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danis
Jag har använt min zepto i 2 dagar nu. Men igår slutade den helt att fungera. Jag satt med datorn inkopplad sen stängde jag av tv'n med fjärrkontrollen sen när jag skulle sätta på den igen så är det bara helt svart den blå ljus saken på framsidan blinkar bara. Tv'n svara inte på några knappar så den är stort sett död. Några tips på vad man kan göra?

Har du fått felet fixat? Har nämligen samma fel.

Den började fungera...udda och suporten på zepto har inte svarat efter en veckas tid.

Ni som haft och miklat runt. Vad gör "game mode" under dolda menyn för något. Någon som vet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Gräver upp denna tråd igen, såg att dustin kränger denna tv för endast 6.5kkr!
Vilket är lysande present till päronen, nu till frågan.

Mina päron ser endast på analog TV och enstaka DVD film.
Efter att ha läst denna tråd så har de skrivits negativt om analog TV input källa, är det fortfarande värt o slå till eller ska man satsa på en 10kkr 46 FUll HD från samsung ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

då ska dom ha en plasma och för 500 mer så får man en 42" px80 på elgiganten och siba

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Gräver upp denna tråd igen, såg att dustin kränger denna tv för endast 6.5kkr!
Vilket är lysande present till päronen, nu till frågan.

Mina päron ser endast på analog TV och enstaka DVD film.
Efter att ha läst denna tråd så har de skrivits negativt om analog TV input källa, är det fortfarande värt o slå till eller ska man satsa på en 10kkr 46 FUll HD från samsung ?

Jag skulle i alla fall valt en plasma framför en LCD.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
analog Tv? finns det fortf. i Sverige?

Jag har iofs noll koll på sånt här, men har inte alla som bor i lägenhet utan digitalbox analog tv? I mitt fall har jag Comhem via uttag i väggen och ingen digitalbox. Jag lär knappast vara ensam om det.

sry för off topic.

Permalänk
Medlem

Jag har en Zepto A32, alltså 32-tummaren, och nu när jag ser att Dustin kränger a42 för 6495 kr blir man självklart sugen att byta upp sig.

Dock har jag lite trassel med HDMI-ingångarna med min A32. Om jag pluggar in min 360 via HDMI blir färgerna helknasiga, de påminner lite om 16-bitars.
Sen flyter och ghostar bilden till och från. Jag har två 360, och det blir likadant med båda.
Inget stort bekymmer dock, bilden blir toppen om jag kör med komponent.

Hur är det med storebrorsan och HDMI, lider A42 av samma problem?

Permalänk

Enligt tråden så verkar ju denna TV varit väldigt prisvärd. Men den har inte gått ner så mycket i pris under trådens existens och hur jämför den sig med andra TV'n i den här prisklassen ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Enligt tråden så verkar ju denna TV varit väldigt prisvärd. Men den har inte gått ner så mycket i pris under trådens existens och hur jämför den sig med andra TV'n i den här prisklassen ?

det är väl den här och swedex som har full hd i den här prisklassen...
men folk verkar ha olika problem med tvn?!
köper nog hellre från samsung eller sony eller någon större tillverkare som har 100% pixelgaranti, även om det kostar lite mer. lät som lillebrorsan hade problem med hdmi ingångarna och ghosting till å från vid spelande... isf skulle jag välja en annan. men frågan är hur det blir med game mode påslaget? ingen märkbar input lag med game mode?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Köpte denna billiga tv som sovrums tv att koppla in en htpc, xbox360, ps3 och analoga comhem.

Ja vad ska man säga. När jag fick hem tv funkade inte tv-högtalarna men använder mig inte utav dom så tänkte inte mer på det. Bildkvaliten är väl lite sådär om man jämför med min Sharp Aquos LC-42XD1E i vardagsrummet som har fått några år på nacken nu.

Svärtan är inget som min sharp är känd för att vara bra men svärtan i denna tar nästan priset, I mörka filmer är det gissnings leken om vad som händer.

Skulle jag kunna välja idag så hadde jag köpt någon annan tv. Antingen lagt ut lite mer pengar eller skitit i om den har ful-hd eller inte.

Men men får duga några år som sovrums tv iallafall.

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Jag är ganska sugen på att köpa en Zepto A42,

å det ända jag undrar över är hur är kvalitén när man ser på DVD??
jag har licksom 800 DVD filmer, å jag vill ha en TV som klara SD material någorlunda bra.

Hälsning Marcus..

Visa signatur

"Everything that has a beginning has an end"

Permalänk
Medlem

Ja svärtan e inte så jävla bra det ska man veta. När ja kollar på 720p serierippar som typ heroes och lost så blir det rätt dåligt när det e mörka scener.

En konstig grej som händer i bland när det är mörka scener är att hela bilden blir ännu mörkare en kort stund.. och sen blir det ljust igen...som om den typ ändrar någon inställning eller nåt? ja vet inte om det är ett fel man kan få fixat på garantin eller om det är något man får leva med.

Någon som sett nåt liknande?

Visa signatur

Andreas