Permalänk
Medlem

En till snabbis: har nån fått webkameran att funka med ex. Skype? Den verkar ju funka i övrigt, men Skype vill inte kännas vid den.

Här är nån med samma problem: http://forum.skype.com/index.php?showtopic=200011

Nån från Sweclockers, månne?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk

Hej! Jag fick upp ett felmeddelande idag där och det stod:

Beskrivning
Ett problem med din grafikmaskinvara gör att Windows inte längre fungerar korrekt.

Problemsignatur
Händelsenamn: LiveKernelEvent
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Filer som bidrar till att beskriva problemet
WD-20080908-0103.dmp
sysdata.xml

Extra information om problemet
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA8005454010
BCP2: FFFFFA600221BD80
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0

Jag undrar om någon vet vad det är för slags problem? Fifa laggar rätt bra, kan det här problemet ha något med det att göra? För man borde ju kunna lira fifa 09 på den här datorn utan större problem, eller? Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Enligt UPS ska min dator komma idag!!!:D

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Hej! Jag fick upp ett felmeddelande idag där och det stod:

Beskrivning
Ett problem med din grafikmaskinvara gör att Windows inte längre fungerar korrekt.

Problemsignatur
Händelsenamn: LiveKernelEvent
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Filer som bidrar till att beskriva problemet
WD-20080908-0103.dmp
sysdata.xml

Extra information om problemet
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA8005454010
BCP2: FFFFFA600221BD80
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0

Jag undrar om någon vet vad det är för slags problem? Fifa laggar rätt bra, kan det här problemet ha något med det att göra? För man borde ju kunna lira fifa 09 på den här datorn utan större problem, eller? Tacksam för all hjälp!

Har du senaste drivrutinen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Everest ultimate 4.00.9xx nånting

kan se det viktigaste iaf. hd, cpu, gpu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Jag använder detta för temperaturmätning:
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Dock är CPU-tempen alltid misstänkt låg, men grafiktemperaturen verkar åtminstone visas korrekt.

Tackar ska kolla upp dom!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Enligt UPS ska min dator komma idag!!!:D

Härligt härligt! ...kan säga att min dator fungerar så jävla fint Dock har jag inte installerat allt jag ska, men den är så mysig!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Har du senaste drivrutinen?

Jag antar det. Den senaste som i den från Zeptos hemsida? Borde in Noxen klara av att köra Fífa utan att det ska lagga..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Jag antar det. Den senaste som i den från Zeptos hemsida? Borde in Noxen klara av att köra Fífa utan att det ska lagga..?

Nox ska utan problem kunna köra Fifa på max.
Är det fler spel som hackar eller är det bara fifa? Är det bara Fifa kan jag inte tänka mig att det är ett hårdvarufel.
Kolla med ett lämpligt program vilken temp gpu'n ligger på, sen kan du ju testa att köra en äldre drivrutin.

Permalänk
Medlem

Vad ligger temperaturen på era noxars GPU?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Vad ligger temperaturen på era noxars GPU?

Jag använder HWmonitor, det skumma är att varje gång jag startar det står det "HWmonitor har slutat fungera". Men jag kan iaf se temperaturerna och gpu'n ligger på 55-57c i idle/surfning, cpu: 31-32c, HDD: 42-43c.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Nox ska utan problem kunna köra Fifa på max.
Är det fler spel som hackar eller är det bara fifa? Är det bara Fifa kan jag inte tänka mig att det är ett hårdvarufel.
Kolla med ett lämpligt program vilken temp gpu'n ligger på, sen kan du ju testa att köra en äldre drivrutin.

Nej det är bara fifa, det är det som är så konstigt. Spelet flyter på skitbra i 2-3 minuter och sen börjar det lagga. Det spelar ingen roll om jag har högsta upplösningen eller lägsta, det börjar ändå att lagga efter en viss tid. Min kompis sa att det kanske kunde vara något med processorn att göra. Jag vet inte. Har inte provat att kolla gpu'n, är inte inte så high på datorer så jag vet inte riktigt hur man gör det.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kört Vista's (64bit) shrink funktion. Alltså den som delar upp partitioner på en existerade systemdisk inne i själva Vista ? När jag gjorde det när jag fick min nox så blev allt helt fukkat. Jag vet inte om det verkligen var det så det är därför jag frågar nu. Har nämligen fått tillbaka min Nox idag och det verkar som att den faktiskt fungerar. Vågar dock inte köra shrink igen såvida ingen annan har gjort det och kan bekräfta att det gick felfritt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
En till snabbis: har nån fått webkameran att funka med ex. Skype? Den verkar ju funka i övrigt, men Skype vill inte kännas vid den.

Här är nån med samma problem: http://forum.skype.com/index.php?showtopic=200011

Nån från Sweclockers, månne?

För att svara på min egen fråga så löste jag det. Fick ladda ner 4.0-betan av Skype. Funkar utmärkt nu, så om någon har samma problem - uppgradera Skype.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Nej det är bara fifa, det är det som är så konstigt. Spelet flyter på skitbra i 2-3 minuter och sen börjar det lagga. Det spelar ingen roll om jag har högsta upplösningen eller lägsta, det börjar ändå att lagga efter en viss tid. Min kompis sa att det kanske kunde vara något med processorn att göra. Jag vet inte. Har inte provat att kolla gpu'n, är inte inte så high på datorer så jag vet inte riktigt hur man gör det.

Finns det uppgradering till fifa kan det ju vara värt att testa också.
Tanka HWmonitor http://www.cpuid.com/hwmonitor.php, du behöver inte ens installera, bara köra ikonen. Kolla sen vad det står för temp på gpu'n.

Permalänk

Okej, vill du att jag ska kolla tempen när jag spelar eller bara allmänt? Allmänt står den på:
Value: 58 C
Min: 56 C
Max: 59 C

Permalänk
Medlem

Jag har massiva problem med 9600M GT i min mythos, systemrequirementslab säger att alla mina shaders ligger på 0.0 och dom SKA ligga på 4.0, jag har dom nyaste drivisarna så jag fattar inte ett skit

Permalänk
Avstängd

Det är inte PowerMizer som ställer ner ditt kort då du inte gör något med den?
http://www.nvidia.com/object/feature_powermizer.html

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte powermizer, fast om jag nu skulle ställa ner grafikkortet i det programmen så ska det väl inte stänga av grafikkortets shaders?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Okej, vill du att jag ska kolla tempen när jag spelar eller bara allmänt? Allmänt står den på:
Value: 58 C
Min: 56 C
Max: 59 C

Ser normalt ut.

Fifa 09 är rätt nytt va? Skulle ju kunna vara nått knas med det eftersom det inte krånglar med några andra spel, kanske finns eller kmr en patch som löser det. Alt. kan du ju testa en äldre drivrutin eller en annan från 2labs eller vad det nu hette.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag skulle installera windows xp på en Nexus A15 idag.
Men när jag ska börja installera kommer detta felmedelande upp:

Ett fel uppstod o windows har stängts för att förebygga problem med din dator.
om dett a är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn. om meddelandet visas igen, bör du utföra följande steg:
kontrollera om datorn har några virus. Ta bort alla hårddiskar eller hårddiskstyrenheter som nyligen installerats. kontrollera att hårddisken är korrekt konfigurerad o terminerad. kör CHKDSK/F för att kontrollera om hårddisken är skadad. Starta sedan om datorn. Teknisk information:
0x0000007B ( 0xF78DA524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Och jag har kört Nemtest86 och det hittade inget fel, vad är felet?
Jag har också testat några andra windows men ändå samma.

Tacksam för svar fortast möjligt.

/Adam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Ser normalt ut.

Fifa 09 är rätt nytt va? Skulle ju kunna vara nått knas med det eftersom det inte krånglar med några andra spel, kanske finns eller kmr en patch som löser det. Alt. kan du ju testa en äldre drivrutin eller en annan från 2labs eller vad det nu hette.

Japp det kom ut i veckan. Jag har bara uppdaterat drivrutinerna från Zeptos sida? Finns det nyare som jag ska pröva eller var kan man hitta dom äldre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Hej! Jag skulle installera windows xp på en Nexus A15 idag.
Men när jag ska börja installera kommer detta felmedelande upp:

Ett fel uppstod o windows har stängts för att förebygga problem med din dator.
om dett a är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn. om meddelandet visas igen, bör du utföra följande steg:
kontrollera om datorn har några virus. Ta bort alla hårddiskar eller hårddiskstyrenheter som nyligen installerats. kontrollera att hårddisken är korrekt konfigurerad o terminerad. kör CHKDSK/F för att kontrollera om hårddisken är skadad. Starta sedan om datorn. Teknisk information:
0x0000007B ( 0xF78DA524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Och jag har kört Nemtest86 och det hittade inget fel, vad är felet?
Jag har också testat några andra windows men ändå samma.

Tacksam för svar fortast möjligt.

/Adam

hade samma problem innan. funkade dock när jag stoppade in en vista skiva.

Visa signatur

Bärbar: Zepto Mythos A15 :: Intel C2D P9500 2,53Ghz 1066Mhz 6MB :: WSXGA+ 1680x1050 :: NVIDIA 9600M GT 512MB GDDR3 :: 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ :: Vista U 64 ::

Permalänk
Medlem

Sitter på en Nexus ljust nu och börjar bli grymt irriterad över att jag får störningar på den analoga ljudutgången. Har ni med Noxen också det? Jag antar att inte alla kör ut ljudet digitalt. Det kommer lagom oregelbundet, till exempel nu när jag sitter och skriver så är det tyst, sen när jag rör musen och byter lite fönster så börjar det "drrrrr-drrrrr" inte högt men ack så störande. Kommer ihåg att vi hade samma problem med vår compaq presario, 486:a på 66mhz... Tänkte att de skulle ha löst sådana problem vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jabban
hade samma problem innan. funkade dock när jag stoppade in en vista skiva.

Använd sökfunktionen, svaret finns några sidor bakåt i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jabban
hade samma problem innan. funkade dock när jag stoppade in en vista skiva.

Tack, trodde det bara var jag som hade problemet, men det funkade när jag med stoppade i en vista skiva, men om man vill ha xp då? hur gör man då?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Tack, trodde det bara var jag som hade problemet, men det funkade när jag med stoppade i en vista skiva, men om man vill ha xp då? hur gör man då?

Tacksam för svar.

Jag tror det har med SATA drivisarna att göra, ladda ner dom, intergrera dom i en Windows XP Installations ISO/Skiva med hjälp av N-Lite.

Jag kör med Vista dock, men har gjort färdigt en XP skiva ifall jag inte orkar med Vista.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Har nu haft min Nox i ca 1 månad och måste säga att jag är jävligt nöjd. Just nu fungerar allt som det ska. Jag stör mig inte det minsta på fläktarna som en del andra tydligen gör. Har dock vid ett par tillfällen haft problem med att tagentbordet lägger av. har då tagit ut batteriet och startat om och då har det fungerat igen. Kontaktade zepto angående detta och fick efter ett par dagar tillbaka ett mail med en bios- upptatering. Jag har ännu inte installerat denna. Är det någon som gjort det än och i så fall hjälper det?

I övrigt kan jag verkligen bara rekomendera de som väntar på att få sin maskin att hålla ut. Det är värt det!!!!

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jobbo
Har nu haft min Nox i ca 1 månad och måste säga att jag är jävligt nöjd. Just nu fungerar allt som det ska. Jag stör mig inte det minsta på fläktarna som en del andra tydligen gör. Har dock vid ett par tillfällen haft problem med att tagentbordet lägger av. har då tagit ut batteriet och startat om och då har det fungerat igen. Kontaktade zepto angående detta och fick efter ett par dagar tillbaka ett mail med en bios- upptatering. Jag har ännu inte installerat denna. Är det någon som gjort det än och i så fall hjälper det?

I övrigt kan jag verkligen bara rekomendera de som väntar på att få sin maskin att hålla ut. Det är värt det!!!!

Yepp jag har installerat den och den fungerar alldeles ypperligt!

Permalänk
Medlem

hoppsan. blev en dubbel där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Yepp jag har installerat den och den fungerar alldeles ypperligt!

Hur kan man kontrollera att sin Bios har blivit uppdaterad ?
Min Nox känns riktigt fräsch nu men jag tycker installationen var
lite fuckad. Ni andra bröt också strömmen på knappen när den sa
att datorn måste reboota?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Hur kan man kontrollera att sin Bios har blivit uppdaterad ?
Min Nox känns riktigt fräsch nu men jag tycker installationen var
lite fuckad. Ni andra bröt också strömmen på knappen när den sa
att datorn måste reboota?

du låter den reboota, alltså stänga ner allt men sen blir skärmen bara svart och hårddisken forsätter att snurra, det är då du håller inne strömbrytaren. sen är de klart. Vet inte vart man kan kontrolera att biosen är uppdaterad dock.