Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
jag tar in luft där bak i datorn och ut u fronten

jag vet inte varför jag satt den där lilla fläkten där

fläkten på cpu kylaren båser mot nätdelen och chassifläkten blåser in luft i datornså att nätdelen inte bara får varm luft. och om jag sätter cpufläkten på andra sidan så minskar luftflödet till nätdelen

En (bra) nätdel behöver i regel ingen direkt kylning förutom dess egen interna fläkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
jag vet inte varför jag satt den där lilla fläkten där

Whut?
Men ta bort den då?

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

helt plötsligt känner jag mig väldigt stolt över min dator..Tack (y)

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
jag tar in luft där bak i datorn och ut u fronten

jag vet inte varför jag satt den där lilla fläkten där

fläkten på cpu kylaren båser mot nätdelen och chassifläkten blåser in luft i datornså att nätdelen inte bara får varm luft. och om jag sätter cpufläkten på andra sidan så minskar luftflödet till nätdelen

Varför har du omvänt flöde i burken?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

HAHA nice system, alla som skriver skit om ditt system sitter säkert på biblioteket och skriver skit för de är avundsjuka för de inte ens har ett system !

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burn_OG
HAHA nice system, alla som skriver skit om ditt system sitter säkert på biblioteket och skriver skit för de är avundsjuka för de inte ens har ett system !

I lol'd.

Permalänk
Medlem

UDDA bilder, ser fan inget, konstiga vinklar osv :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
ha ha den lilla fläkten va förbannat onödig den lever om mer en nån annan fläkt i din dator så kasta den lilla fan åt helvete. Köp en ny 120i fläkt istället.

sen tror jag vi ska hata basshunter bara för att han lärde småbarn att säga data i stället för dator. syftar på en låt som ni får gissa er till.

Här har vi en till liten vetlös unge som tror att han sjunger data. Han sjunger faktiskt DotA! Defence of the Ancients

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Varför har du den lilla fläkten på TRUE:n. Den är ju bara i vägen för luftflödet och varför väljer du att rikta all varmluft mot nätagget?

SOm jag har försökt att föklara för så många andra så är inte skruvhålen för montering av kylaren placerade på samma sätt som för Intel Socket LGA775! Hålen för socket AM2(+) är INTE symetriska! Hur jävla trög får man vara, jag blir vansinnig!
Här har du en tråd med ett jäkla tjafs och förklaringar varför det inte går: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

haha jag har två st 7900 gtx i sli

Visa signatur

5820K @ 4GHz || GTX 980 || 4x8GB Minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dartius
haha jag har två st 7900 gtx i sli

Antecknat, borttappat, bortglömt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Här har vi en till liten vetlös unge som tror att han sjunger data. Han sjunger faktiskt DotA! Defence of the Ancients
SOm jag har försökt att föklara för så många andra så är inte skruvhålen för montering av kylaren placerade på samma sätt som för Intel Socket LGA775! Hålen för socket AM2(+) är INTE symetriska! Hur jävla trög får man vara, jag blir vansinnig!
Här har du en tråd med ett jäkla tjafs och förklaringar varför det inte går: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

almänt för detta inlägg från dig vårda ditt språk ,en likvärdig kommentar till från dig kommer att anmälas.

finns en regel som säger att man ska vara trevlig o det va inte du i detta inlägg i allfall.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Whut?
Men ta bort den då?

jag har satt dem mot internminnet nu

och jag e inte så bra på att ta bra bilder osv

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
almänt för detta inlägg från dig vårda ditt språk ,en likvärdig kommentar till från dig kommer att anmälas.

finns en regel som säger att man ska vara trevlig o det va inte du i detta inlägg i allfall.

Jag tycker att det även borde finnas en regel för att skriva grammatiskt rätt och stava korrekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
jag har satt dem mot internminnet nu

och jag e inte så bra på att ta bra bilder osv

Skyll inte på att du inte är så bra på att ta bilder. Det är bara att se med ögonen vad som är intressant, vilka vinklar någonting syns bäst ur, hur man bäst tar en helhetsbild av datorn och fota med det i åtanke.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Jag tycker att det även borde finnas en regel för att skriva grammatiskt rätt och stava korrekt.

den regeln kan du nog stoppa upp i dina fatasier ,då är det nog ganska många som inte bör sitta här ,du kanske är en av dom va vet jag. Jag vet att jag inte skriver gramatiskt rätt men jag skiter faktist i det.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

vilka vinklar tycker du ät bäst då eller intressanta saker

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Skyll inte på att du inte är så bra på att ta bilder. Det är bara att se med ögonen vad som är intressant, vilka vinklar någonting syns bäst ur, hur man bäst tar en helhetsbild av datorn och fota med det i åtanke.

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

Mina ögon...

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

Förslag..

Skaffa större moderkort så du får plats med PCI-kort m.m ..
sen.. Om du ska överklocka.. Sänk HT:n .. den pallar inte hur mycket som helst..

När jag överklockade körde ja den mellan 900 - 1100Mhz.. Men sänker man "multiplier" på HT så kan du klocka mer.. Om du vill..

Samt.. Skaffa 2st 1Gb stickor ist för 1 sticka.. tjänar på Dual Channel.. DDR2 e inte så dyra längre.. KHX PC2-6400 kostar runt 500:- för 2st.. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Aux, är det skärmen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nevil
Förslag..

Skaffa större moderkort så du får plats med PCI-kort m.m ..
sen.. Om du ska överklocka.. Sänk HT:n .. den pallar inte hur mycket som helst..

När jag överklockade körde ja den mellan 900 - 1100Mhz.. Men sänker man "multiplier" på HT så kan du klocka mer.. Om du vill..

Samt.. Skaffa 2st 1Gb stickor ist för 1 sticka.. tjänar på Dual Channel.. DDR2 e inte så dyra längre.. KHX PC2-6400 kostar runt 500:- för 2st.. :S

jag har nu köpt 2 st 2gb stickor nu var de bara moderkortet kvar ngra tips på bra moderkort helst under 1500:- (amd)jag har inte så mkt pengar så jag kan köpa nytt moderkort och CPU

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
EPIC SUCCESS på den lilla fläkten som ligger ovanpå kylaren tycker jag! jävligt sött

Instämmer. Jättegulligt.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

åh helvete vilka varvtal du har på processorn. Min ligger på 700 nåt och jag har 3 gånger så bra temps med vattenkylning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfreeze
åh helvete vilka varvtal du har på processorn. Min ligger på 700 nåt och jag har 3 gånger så bra temps med vattenkylning

min dator ser lite anorlunda än va de e på bilden (den som e på TRUE sitter mot mcp (crosshair II formula) den lilla som låg på TRUE

den som e på cpu ligger på 1000-1500

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida