Google först med alkolås för e-post

Permalänk
Medlem

Hoppas genuint att det är ett skämt. Det är upp till var och en att skicka dumma saker på fyllan. Kan man inte ta ansvar för sin alkohol bör man inte ha ett e-postkonto, uppenbarligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

Det är inte ovanligt att man sätter sig vid datorn efter man krökat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ett dåligt skämt..?

Jag tänker precis i samma banor...

Skall de inte nu börja sälja usb-alkolås som man måste
blåsa i för att få igång ?!

Suck ytterligare en korkad funktion om folk klantar till det så
får de väl bara skylla sig själva ??

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

löjligt

Permalänk

Varför drogtestar google istället inte sina anställda, så att de lägger ner tiden på vettiga saker, mer än att tävla om vem som kan få igenom den mest korkade idén?
Jag kan riktigt se mig de anställda på google sitta med sina pipor och trycka i sig både det ena och det andra, när någon fick denna ljusa idé mitt i ett rus.

När man är full så försvinner inte allt förnuft, visst man kan skriva/säga saker som man inte annars skulle göra, men man är ändå fullt medveten om detta. Om man inte kan kontrollera sig så skall man ge tusan att ta alkohol, inga ursäkter finns.
Jag själv kommer byta email om denna skit inte går att stänga av, det handlar inte bara om princip sak, utan att jag skickar många mail på natten och jag vill inte göra extra moment.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Är det första April redan? Herrejevlar vad tiden går.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinley
Är man så full så att man inte klarar av dom där frågorna så är man troligtvis för full för att ta sig till datorn med.
Matte delen av hjärnan försämras väl inte så jävla mycket på fyllan?

Hade ju vart bättre att ha något test där man ska skriva av massa konstiga tecken och behöver koncentrera sig.

Håller med. Dom tänkte aldrig på det.. Det är betydligt svårare att skriva skumma tecken. Hm. :/

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
Jag har många gånger förbannat mig över att inte mobiler har alkolås, vad mycket lättare mitt liv hade varit då.

Håller med dig till 100%, Då hade man sluppit alla fjortisar som ringer en på natten -.-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag klarade inte testen kanske är det för tidigt på morgonen.
Start
Run
Calc
37+19
JAHA 56
Svårare än så är det nog inte om man är berusad heller.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Avstängd

ha ha ja detta va dagens bästa notis

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Håller med dig till 100%, Då hade man sluppit alla fjortisar som ringer en på natten -.-

Det måste ju alltså betyda att du umgås med fjortisar på dagtid då alltså?

On Topic:
Jag visste ärligt talat inte att fyllemailande var ett problem? Många som känner att detta är en välkommen funktion, eller är det bara ett pr-trick?

Permalänk
Avstängd

Tror inte denna funktionen vänder sig till normalanvändaren på detta forum då många här är väldigt insnöade på datorer och kanske inte är den mest festglada typen, ta dock inte illa upp nu då jag säga många inte alla

Själv tycker jag dock det är en bra funktion, om än inte jätteviktig men kanske kan hindra en del pinsamheter från vissa, skulle själv aktiverat det om jag haft deras mailtjänst.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Vilken rolig mojäng...

Dock, tänk om man är sån där matematik-inte kunna-fatta-alls person. Då är väl matte inte rätt väg att gå, eller är jag bara persimistisk?

Kan du inte multiplikation, subtraktion och addition så kanske du borde gå om skolan?

Permalänk
Medlem

Om man inte har bättre omdöme än att man har koll på vad för mail man skickar så har man nog större problem och skulle nog behöva alkolås på mer än bara mailen...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Hehe, sjukt kul idé. Lär ju inte tagit många minuter att slänga ihop det där och bra att man kan välja om man vill ha det eller inte. Inte för att jag mailar nånting alls privat å på jobbet har jag klarat mig än så länge utan att bli påkommen när man är aspackad (mjorå, ironi såklart).

Synd att folk börjar gnälla på saker som inte påverkar dom.

Borde det förresten inte vara väldigt enkelt att mekka ihop ett eget alkolås på datorn hemma? För er som vill ha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Tror inte denna funktionen vänder sig till normalanvändaren på detta forum då många här är väldigt insnöade på datorer och kanske inte är den mest festglada typen, ta dock inte illa upp nu då jag säga många inte alla

tvärtom, de flesta här ser det nog som en komplimang

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Trodde också först det var ett skämt men tyvärr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Fattar inte det här med frivilliga alkolås, kan ni inte ta ansvar för era handlingar på fyllan ska ni fan inte dricka.

Håller med till 100%! Har aldrig skickat dumma sms/mail trots X antal fyllor. Och skulle jag gjort det så får man väl helt enkelt stå sitt kast och ta konsekvenserna av det. Klarar man inte av det får man väl lämna mobilen hemma avstängd.
Dessutom hatar jag folk som säger ''-Men jag var full...'' som om det skulle förklara allt! Kan man inte bete sig under berusning ska man fan inte dricka!!!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk

Hehe, kul ide'. Fattar inte varför folk retar upp sig så. Det är ju en kul grej. Trevligt att även ett stort företag som Google kan kosta på sig att visa lite humor då och då.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Lite sent första aprilskämt?

Lägg ner tid på viktigare saker!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

Aldrig hört talas om lan med alkohol? ^^

Permalänk
Medlem

Men herregud vad folk ska ta allt seriöst. Tycker det var klockrent dehär

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem

Det verkar ha funkat, google fick ju uppmärksamhet av det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
orka... Epic fail deluxe...

vad har dom för lösning för oss dyslexier eller va de heter ... ja kan fan knappt få ihop 2+2 i huvet...

Det kallas grundskolan, du borde testa det

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Finns oss som avnjuter pilsner, brännvin, whiskey framför datorskärmen.

Då jag inte har ett vanligt jobb kan jag unna mig berusningar av varierande grad 6-7dagar i veckan.

Håller med. Ibland blir man för överförfriskad och "pratglad" och ska minsan säga vad man tycker. På fyllan kanske man inte uttrycker sig vidare ödmjukt. Klart bra med alkolås för e-post, men en internet alkolås för diverse forum vore ju inte helt fel heller. Skulle underlätta livet något enormt. Slipper man oroa sig vad man beställt på fyllan, skrivit för något o.s.v.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke O
Om man inte har bättre omdöme än att man har koll på vad för mail man skickar så har man nog större problem och skulle nog behöva alkolås på mer än bara mailen...

Hahaha den som inte gjort bort sig på fyllan har inte haft en ordentlig fylla

Det är så legender uppstår

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Låset behövs ju knappast, om man nu inte klarar mattetalen så har man antagligen misslyckats med att skriva något förstårligt i alla fall. Så det tar ju ut sig själv. Sen om man promt vill skicka mailet, som man antagligen vill i och med att man skrev det, så tar man nog fram en miniräknare! Om man inte lyckas med detta så är chansen ganska liten att man lyckats skriva mer än
"gah ölader duiotg"!

Visa signatur

"SönderCrew" Is the shit

Permalänk
Medlem

Haha, suverän idé i mina ögon. Hur bra som helst om man börjar bli blödig efter en våt kväll efter krogen eller en runda hemma ;-)! Inte för att det känns aktuellt för mig, men tycker ändock konceptet är intressant. Något att tillämpa på telefoner osv. med kanske?

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
schysst när någon som har mattedyslexi ska skicka mail och inte klara av det.. iofs finns kalkulatorn, men wtf. Varför skulle man INTE få skicka mail när man är onykter? :s

Det handlar ju inte om att få göra något, det handlar om att man kanske inte vill göra något. Händer ju ibland att man ångrar sina handlingar i onyktert tillstånd dagen efter (eller när man nu nyktrar till).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Vilken rolig mojäng...

Dock, tänk om man är sån där matematik-inte kunna-fatta-alls person. Då är väl matte inte rätt väg att gå, eller är jag bara persimistisk?

Ännu roligare vore det om man var tvungen att stava till pessimistisk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klart att detta är ett skämt.
Titta på bilden.. den såkallade "timern" ser ju ut att ha blivit påskrivet i Paint.

Och för er som ska ha bevis... titta själv i era Gmail-inställningar, finns inte ett spår av någon sådan här funktion.

Men rolig nyhet swec Och gillade draughmaster reklamen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Ännu roligare vore det om man var tvungen att stava till pessimistisk

hehe, WORD

eller så är han från persien?shit, även då blir det fel

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD