Permalänk
Medlem

CIP-NITE
Du kan se hur mycket batteri du har kvar genom att trycka på "batteriet" högst upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Passar på att fråga i den här tråden; Vilken twitter-app är bäst?
Jag har gått från iPhone och Twinkle, men jag hittar ingen app som är lika snygg/bra som den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkan90
CIP-NITE
Du kan se hur mycket batteri du har kvar genom att trycka på "batteriet" högst upp på skärmen.

Problem är ju bara att jag inte ser nåt batteri, dock syns det omjag trycker på klockan.

En annan fråga, hur ska jag använda panelerna är det tänkt? För mig verkar det onödigt, jag har hittills nöjd med med defaulten. Gnäll inte nu utan ge mig bra och användbara tankar kring panelerna

Tips och tankar?

Permalänk
Medlem

CIP-NITE: Hade själv samma problem med att batteriet inte ville visa sig i menyn igår när jag och satt o meckade runt med inställningarna.
Och kom fram till att om man har satt klockan på att visas i alla menyer så försvinner helt enkelt batteri ikonen.
Så gå in i inställningar, System, Klocka och alarm, Mer, och bocka ur Visa klockan i alla program. Så borde batteriet dyka upp igen. Om inte prova starta om telefonen så borde dem nya inställningarna ta...

Permalänk

Hur är det med kostnader för olika funktioner?

De jag undrar över är

1. Turbo 3G
2. GPS
3. Nya Paneler
4. Övriga apps

Visa signatur

(^_^)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pacer
CIP-NITE: Hade själv samma problem med att batteriet inte ville visa sig i menyn igår när jag och satt o meckade runt med inställningarna.
Och kom fram till att om man har satt klockan på att visas i alla menyer så försvinner helt enkelt batteri ikonen.
Så gå in i inställningar, System, Klocka och alarm, Mer, och bocka ur Visa klockan i alla program. Så borde batteriet dyka upp igen. Om inte prova starta om telefonen så borde dem nya inställningarna ta...

Tack för det!

Permalänk
Medlem

Har den Navigator? om man jämför den men Iphone 3g?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk

Testade den idag, fy fan vad cool den var! Grymt bra upplösning, sköna tangenter, skitbra kvallitetskänsla! Lätt den coolaste telefonen jag sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kekke2000
Hur är det med kostnader för olika funktioner?

De jag undrar över är

1. Turbo 3G
2. GPS
3. Nya Paneler
4. Övriga apps

1. Turbo 3g kostar ingenting..bara det du skickar (kr per megabyte) priserna är olika mellan olika bolag (Telia, Tele2, telenor osv)
2. Samma här, den inbyggda GPSen kostar ingenting att använda, bara den informationen som skickas (kr per megabyte)
3. Nya paneler är gratis om du laddar dom från SEs hemsida.
4. Övriga apps kostar allt möjligt. Det är ju helt upp till dom som tillverkat dom.

Nu har jag äntligen fått till min telefon som jag vill ha den. Så här ser den ut, cleant och fint.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Nu har jag äntligen fått till min telefon som jag vill ha den. Så här ser den ut, cleant och fint.

Snyggt, är det någon standardpanel du hittat och moddat som du vill ha den? Någon man hittar någonstans för nedladdning? Gillar framför allt de stora ikonerna överst.

Annars är jag hyffsat nöjd med telefonen. Hämtade ut den i fredags och den har inte kraschat än. Men den är seg. Väldigt seg skulle jag säga. Framför allt vid byte mellan liggande/stående format.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har lagt in SBP mobile shell (orginalet), det är det appet du ser.
Vad du än gör....lysstna INTE på SE och använd paneler fram och tillbaka, då är telefonen grymt seg.
Använd EN panel och configa den, eller köp SBP mobile shell som snabbar upp telefonen väldigt mycket.

Panelconseptet är det dummaste jag sett faktiskt, speciellt när man inte kan ha vilken startpanel man vill.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag har lagt in SBP mobile shell (orginalet), det är det appet du ser.
Vad du än gör....lysstna INTE på SE och använd paneler fram och tillbaka, då är telefonen grymt seg.
Använd EN panel och configa den, eller köp SBP mobile shell som snabbar upp telefonen väldigt mycket.

Panelconseptet är det dummaste jag sett faktiskt, speciellt när man inte kan ha vilken startpanel man vill.

Skitsnyggt blev det jag tror inte jag skulle trivas med massa paneler heller. Bara jag kan komma åt mina funktioner med några enkla tryck.

Visa signatur

(^_^)

Permalänk
Medlem

Det gör man faktsikt med SBP shell, den är väldigt fingervänlig. Man kommer åt allt i stort sett.
Det enda man inte kan göra med SBP shell är att skriva sms osv med fingret. Man kan doch köpa ett tillägg till SPB. Spb Full Screen Keyboard
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/?en

Alla config inställningar osv måste man fortfarande ha pennan till...men man configar ju förhoppningsvis telefonen innan man skall använda den

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hmm, det kanske är SPB man ska ha. Tycker jag har försökt konfigurera enbart en panel och bara använda den men det är segt ändå.

Är det några fler som kört SPB mobile shell? Det var ett par år sedan jag körde Windows Mobile så jag har dålig koll på vad som gäller.... Aldrig hört talas om SPB.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oee, ladda ner en strippad gratisversion här:
http://www.sonyericsson.com/fun/wxhtml/fnd?cc=se&lc=sv#ts=122...
Du får lägga till den som en panel när den är installerad. Glöm nu inte att den är grymt strippad, men ger en bra uppfattning om hur SPB fungerar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kingcobra: 2. Samma här, den inbyggda GPSen kostar ingenting att använda, bara den informationen som skickas (kr per megabyte). Om jag bor i Linköping och åker till Stockholm Ca 220km va kan det kosta mig?

Permalänk
Medlem

Ingen aning Jag rekomenderar att lägga in ett färdigt paket med kartor osv, då slipper du en massa datatrafik fram och tillbaka.
Kolla upp Tom Tom 7 osv.
Jag har en riktig GPS som jag använder, så jag har absolut ingen erfarenhet av den inbyggda GPSen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

KingCobra: Jepp, tryckte ner den och gillar den verkligen. Stänger man av alla animationer så känns telefonen plötsligt riktigt kvick.

Är det fullversionen som gäller om man vill få bort statmenyn och grejer? Vad är det du gillar mest med fullversionen jämfört med den SE tillhandahåller? Är den värd $30?

Har du testat några av deras andra program? Fungerar lite på backup-programvaran också...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
Kingcobra: 2. Samma här, den inbyggda GPSen kostar ingenting att använda, bara den informationen som skickas (kr per megabyte). Om jag bor i Linköping och åker till Stockholm Ca 220km va kan det kosta mig?

Finns inte WayFinder på den medföljande skivan? Har för mig att jag läst om en som installerat det på telefonen. Tar upp en del plats, men med extra minneskort är det inga problem.

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem

ja var inne hos phonehouse idag..GPSen kostar och interneten kostar.. Ja tror Nokia n96 mer värd för pengarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
ja var inne hos phonehouse idag..GPSen kostar och interneten kostar.. Ja tror Nokia n96 mer värd för pengarna?

Nja, jag läste i en annan tråd att N96 har en massa brister enligt en person som haft möjlighet att testa den. Nokia N85 verkar däremot vara en bra telefon.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om telefonen går att få tag på i någon butik i stockholm omgående? Skulle vilja köpa en över disk i morgon onsdag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
ja var inne hos phonehouse idag..GPSen kostar och interneten kostar.. Ja tror Nokia n96 mer värd för pengarna?

Hur menar du att Internet skulle kosta mer på en Xperia än en N96?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

nej ja menar att internet kostar om man skulle surfa me X1.. och N96 är mer värd för pengarna?

Permalänk
Medlem

varför skulle n96 vara mer värd pengarna? för att den har en 5 meg kamera lr? om n96 är värd pengar så måste man ju bara köpa n85 lr n95 8gb...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
nej ja menar att internet kostar om man skulle surfa me X1.. och N96 är mer värd för pengarna?

Internet kostar pengar OAVSETT vilken telefon du har, förutsatt att du inte har "fri surf" eller vad tele2/telia/whatever nu kallar det. Så detta kan du inte se som ett skäl till att välja telefon 1 framför telefon 2 och 3.

Sen är det många spridda åsikter om N96, då den har en SÄMRE hårdvara än t.ex. N95 8GB. Eftersom det är ett sämre chip i telefonen kommer du tex inte kunna spela n-gage spel och liknande, som du kan på N95/N95 8GB. Så om du inte MÅSTE ha 16GB lagringsutrymme, så skulle jag (i ditt fall) lägga pengarna på en billigare och bättre N95 8GB.

Permalänk
Medlem

Sen är det ju så att du inte kan gemföra N96 med X1, de är ju tänkta för olika behov.

Och ja, det är inte konstigt att GPS:n kostar då det är en A-gps, den arbetar via mobilmasterna, och kräver även att du är uppkopplad.
Så den fungerar inte riktigt som en vanlig GPS.

SPB mobile shell är sjukt bra, helt plötsligt går X1an att använda som en vanlig lur med massa extra grymma funktioner !.
Och då kan man säga att den även tävlar en del med Iphone, då menysystemet börjar likna det. ( Eller iphones liknar spb ).

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Men visst kan X1'an fungera som en vanlig GPS om man har programvara för det?

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carlin
Men visst kan X1'an fungera som en vanlig GPS om man har programvara för det?

Japp jag har installerat TomTom 7 på min och det fungerar perfekt.. testade det tidigare idag på väg till jobbet

Nu ska man bara hitta en bra hållare till bilen.. nån som har ett bra förslag?