Permalänk

Vad göra på fritiden?

Tja.

Någon som har lite tips på vad man kan hitta på på fritiden osv?

Har nästan tappat intresse för bilar och datorer.
Spelar inte längre några datorspel.
Tjej är jag inte sugen på idagsläget då jag gjorde slut med min för inte så länge sedan.
Känns bara som man går här hemma och inte gör ett skit. vettigt som o vettig.
Måste ha något att fylla ut min fritid med...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Läs eller lyssna på en bok. Det skulle jag göra om jag inte var så j*vla dum o kastade bort all tid framför datorn

Permalänk
Medlem

Ta en promenad! Inte nu på kvällen, men imorgon bitti.
Eller...
Baka kakor, så kan du äta upp dem sen och känna att du gjort något gott (haha!) idag.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

promenader är bra, själv har jag just tagit körkort och ska snart få min brors gamla saab 900 turbo, har man något kul att göra, lära sig köra vettigt oxå är som du förstår ganska grön än haha.

böcker, sova, träna, bygga konstiga saker eller kanske vettiga saker oxå, städa, leka med husdjuren om du har några, skriva en bok, dikter, ja allt som faller dig in eller nått som du kanske funderat på men inte vågat/velat göra?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Börja fiska:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Fiska och gymma är två bra tips:).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Börja med skytte. Ett luftgevär/pistol är en billig och kul hobby. Vill man ha mer är det bara och gå med i en skytteklubb alternativt skaffa jägarexamen och skjuta själv.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

engagera dej i träningsvärlden,DÅ kan jag garantera dej att du inte har tråkigt och inte bara sitter hemma.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Vad göra på fritiden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tja.

Någon som har lite tips på vad man kan hitta på på fritiden osv?

Har nästan tappat intresse för bilar och datorer.
Spelar inte längre några datorspel.
Tjej är jag inte sugen på idagsläget då jag gjorde slut med min för inte så länge sedan.
Känns bara som man går här hemma och inte gör ett skit. vettigt som o vettig.
Måste ha något att fylla ut min fritid med...

hehe hänger precis med på vad fullmoon skriver, blir astråkigt att bara sitta, dock har ja börjat snoka efter jobb ^^

tja, ut och träna, springa, jogga, simma eller läs nån bok ?
kanske fotografering ??

skytte låter kul men luftpuffra för mig, ja vet inte:/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Läs eller lyssna på en bok. Det skulle jag göra om jag inte var så j*vla dum o kastade bort all tid framför datorn

Inget läshuvud... ogilalr böckeröverlag dock intresserad att lära mig dock inte gemom böcker kanske. Har börjat titta mycket på History channel iofs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Ta en promenad! Inte nu på kvällen, men imorgon bitti.
Eller...
Baka kakor, så kan du äta upp dem sen och känna att du gjort något gott (haha!) idag.

Bakar faktist äppelkaka lite då o då. negerbollar bland annat resten är man rätt dålig på. men det är ju inget man kan fylla ut heladagen med eller göra jämt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
promenader är bra, själv har jag just tagit körkort och ska snart få min brors gamla saab 900 turbo, har man något kul att göra, lära sig köra vettigt oxå är som du förstår ganska grön än haha.

böcker, sova, träna, bygga konstiga saker eller kanske vettiga saker oxå, städa, leka med husdjuren om du har några, skriva en bok, dikter, ja allt som faller dig in eller nått som du kanske funderat på men inte vågat/velat göra?

Jo jag har körkort sen 1.5 år tillbaka. en pedant skött 740 gl som tyvärr folk gillar att repa lacken på. därav mitt tappande intresse för att ens hålla på med bilar eller ens köpa något roligare... kör väl bra om man säger så. till o med att jag fått beröm av polisen med det är en annan historia. likt min far som kan köra 30mil utan att använda blinkersen en enda gång..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Skaffa en hund! Väldigt enkelt att få kontakt med folk när man är ute med jycken på promenad + att man rör på sig.

Hade faktist hund för några år sedan. Dock har jag planer på att skaffa en till fast det få dröja några år. Dock så är det sant som du säger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Börja fiska:)

Har fan alldrig fångat en fisk ihela mitt liv om inte småabborre räknas?
Nja. kan sitta o fiska men att ta hand om fisken är fan inte roligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Fiska och gymma är två bra tips:).

Har funderat på att börja träna. dock är man ju förbaskat lat att ta tag i sånna här saker o sen har man ju ingen o gå dit med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Börja med skytte. Ett luftgevär/pistol är en billig och kul hobby. Vill man ha mer är det bara och gå med i en skytteklubb alternativt skaffa jägarexamen och skjuta själv.

Jag har faktist gått både på skytte och korthåll. även gått på tvälingar en bra bit upp. Skulle faktist kunna tänka mig skaffa ett korthålls gevär och lägga av 250skott på en dag. kostar väl några tusen att hålla på med det är det värt. synd bara att man måste ha examen för det. o sånt tar ju tid o skaffa..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hehe hänger precis med på vad fullmoon skriver, blir astråkigt att bara sitta, dock har ja börjat snoka efter jobb ^^

tja, ut och träna, springa, jogga, simma eller läs nån bok ?
kanske fotografering ??

skytte låter kul men luftpuffra för mig, ja vet inte:/

Nej men vad ska man göra? ogillar bäcker. Ingen som är social på nätet, ingen kompis att hitta på nått med.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Lär dig spela ett instrument, börja programmera, lär dig knyta skorna utan att använda händerna, börja jonglera, cykla enhjuling, gå en fullkomlig onödig kurs, kom hem till mig och spela guitar hero, jag jobbar bara då och då och slöar resten av tiden

Permalänk
Medlem

Hoppa på stenar, kasta ketchup, kryp under dörrar, skriv ut blanka papper...

Permalänk
Medlem

Börja träna, jag hade inte tränat på flera år eftersom jag säckat framför datorn...första veckan var ren jävulskap då man hade träningsvärk men kör man på i 3-4veckor så har du problem att sitta still och vill röra på dig.

Har köpt en boxningssäck å satt upp i föreningens "träningsrum" så har vi motionscykel, trappmaskin samt ribbstol sen har jag kort på simhallen också där jag brukar köra 45mins+ någon gång i veckan.

Permalänk

Ushh.. fy fan vad sugen jag blev på att skaffa mig ett korthålls gevär o skuta några 100tals skott.

Får väl gå en kurs o se om man kan få jägar examen.
Sen återstår det ju bara att skaffa gevär och en ofantlig mängd skott plus en jacka. o några tusentals tavlor och sån där plåtbit man skjuter på så åker den ner/upp vid träff.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Runka, kröka / röka, ut och gå, träna, glo på film, städa, betala räkningar, spela något instrument.
Lite förslag.

Skjuta är faktiskt något jag också har funderat på som tidsfördriv

Permalänk
Medlem

Skriv ett operativsystem.

Permalänk
Medlem

Du kan ju få licens för ett vapen om du är med i en skytteklubb utan att ha jägarexamen. Funderar på att skaffa en pistol kal. 22. Pistolskytte är grymt skoj kal 22 är inte så dyrt att hålla på med heller.

Så mitt tips är att börja i en skytteklubb och träffa(haha) nya vänner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ushh.. fy fan vad sugen jag blev på att skaffa mig ett korthålls gevär o skuta några 100tals skott.

Får väl gå en kurs o se om man kan få jägar examen.
Sen återstår det ju bara att skaffa gevär och en ofantlig mängd skott plus en jacka. o några tusentals tavlor och sån där plåtbit man skjuter på så åker den ner/upp vid träff.

Gå med i en klubb! Var bor du? Skjutit gevär, luft och korthåll, sen jag var sex, kan nog hjälpa dig lite... Ingen nytta med en jägarexamen om du vill bli tävlingsskytt, gevärsskyttekort bör du däremot ha. Går relativt snabbt att skaffa, egentligen bara sunt förnuft som gäller. Tog det när jag var 11, så någon vidare intelligens behövs inte.

Skytte kan bli hur dyrt som helst om man väljer att skaffa egna grejer, men det kan också bli väldigt billigt. I princip alla seriösa föreningar har alla grejer, inklusive gevär, som behövs till utlåning, ofta riktigt bra saker.

Har du fler frågor och funderingar, eller om någon annan har det, skriv det här eller pm:a mig alternativt SirMacke. Han kan också allt som finns att veta om denna fantastiska sysselsättning

Och förresten; fatta vad kul det skulle vara att möta någon av er ute på tävlingsbanan!

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem

du har fan fått så många bra tips så tig nu

Permalänk
Medlem

Vet inte hur bra polare du har på jobbet o.s.v. Men dra ihop ett gäng o hyr en hall för innebandy eller annan sport? Om ni nu tycker om sånt.. Galet kul!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Köp dig en bra systemkamera och ge dig ut och plåta..
Rogivande, trevligt och avslappnande.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar heltid, men har ändå börjat läsa japanska på fritiden, det går riktigt bra än så länge. Sen blir det en del tv-spel, IRC, serier och filmer. Har aldrig svårt att få tiden att gå iaf.

Permalänk
Medlem

Jag säger också träning/gym. Att du är för lat för att gå dit är ännu en anledning att att börja! Man blir ruskigt pigg och självförtroendet stiger när man ser utvecklingen.

Att du inte har nån att träna med är en smaksak kanske.. men jag trivs bäst på gymmet med lite go musik i öronen. Men glöm inte att be en instruktör om hjälp så du inte blir sned kroppen.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Är i samma sits som du, jobbar på nätterna och har inget att göra på dagarna.
Förutom att tjöta med tyskar i ts och spela renegade
Men jag säger nog också att du ska börja träna

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Skriv ett operativsystem.

Jo snacka om att problemet "fritid" hade blivit löst

Permalänk
Medlem

börja med en kul hobby, rc-bilar eller flyg.

bilar är rätt gött, mecka lite hemma och fara iväg med polarna för lite race på banan.

håller på med både flyg och bil själv, samt gör frugan det..
riktigt kul hobby!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Nej men vad ska man göra? ogillar bäcker. Ingen som är social på nätet, ingen kompis att hitta på nått med.

//Martin

uppenbarligen har du inte mött mig, ja kan vara riktigt social både irl och på nätet om jag bara vill :p. Synd vi inte bor i samma stad eller ens så nära^^..

skytte är ju rätt kul, kanske köra med lite tyngre grejer och riktiga ??

eller ta christofferC's förslag, skriv ett OS eller nåt annat kul program som folk kan tänkas ha nytta av

Permalänk
Medlem

Eller så börjar du träna, skaffar ett extra jobb, läser böcker så dräper du tiden i väntan på bättre tider. samtidigt som du är "produktiv"

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Svetsdiffa 740:in och ut å lek?

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D