Permalänk

2 skärmar problem

Tjenare, nu har jag ytterligare ett problem, hoppas det blir mitt sista också.

Jag har nu två skärmar, en tft och en crt skärm. Jag ska spela ett spel som nästan kräver att man har en crt skärm (cs) men jag KAN banne mig inte få min crt skärm som primär.

Det jag önskar vore att jag hade min tft som primär och med ett enket knapptryck så får jag min crt som primär och kan spela cs på crt skärmen, men efter många om och men och krånglande så får jag inte ihop det. Jag får verkligen inte min crt som primär på något vis, jag använder ultramon och om man högerklickar på ultramonikonen sen väljer "set primary" så är "monitor 2" grå, alltså det går inte klicka på den, går dock för min polare vilket jag tycker är knasigt. Vad kan det vara för fel?

Även om jag sätter i min crt på första ingången på grafikkortet så blir ändå min tft skärm primär, spelar alltså ingen roll hur jag gör, jag kan verkligen inte få min crt som primär.

Visst varje gång jag ska spela cs så kan jag ju koppla ur tft skärmen och bara ha crt skärmen i men jag tycker att det blir lite omständigt och det borde finnas ett smidigare sätt.

Tack så mycket på förhand, hoppas ni kan hjälpa mig

/Jimmy

Permalänk
Medlem

Måste du göra det via ultramon? Kan du inte göra det via windows egna gränssnitt, eller skriver ultramon över det?

Där klickar man bara på den skärm man vill ha, och klickar i "Använd denna som primärskärm" eller liknande, så ska det vara klart sen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

ja, som med de flesta problem så är det nog bara att börja om från början. Avinstallera alla extra-program och testa om det går med windows egna gränssnitt.

Permalänk
Medlem

edit: löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av najjie
ja, som med de flesta problem så är det nog bara att börja om från början. Avinstallera alla extra-program och testa om det går med windows egna gränssnitt.

Ska testas, återkommer med edit