World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk

ag lirar just nu på en data där jag har 40-60 på högsta grafik inställningarna men jag har en bror som gör det omöjligt att raida för han tar alltid dator när jag ska börja....

jag ska nu köpa en egen dator som jag vill ska funk bra med högsta grafik inställningarna men den får inte vara för dyr....

hur bra tror ni denna funkar? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10323

tack i förväg:) om den inte är bra får ni gärna ge förslag i samma pris nivå(6-7k kr)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavNorry
ag lirar just nu på en data där jag har 40-60 på högsta grafik inställningarna men jag har en bror som gör det omöjligt att raida för han tar alltid dator när jag ska börja....

jag ska nu köpa en egen dator som jag vill ska funk bra med högsta grafik inställningarna men den får inte vara för dyr....

hur bra tror ni denna funkar? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10323

tack i förväg:) om den inte är bra får ni gärna ge förslag i samma pris nivå(6-7k kr)

Jag skulle vilja råda dig till att plocka ihop datorn själv och använda Windows XP som operativsystem. Anledningen till detta är att många fortfarande rapporterar om problem mellan World of Warcraft och Windows Vista.

Om du aldrig har plockat ihop en dator förut så är inte det hela världen, så förbannat svårt är det faktiskt inte. Och skulle du behöva hjälp på vägen så kan du alltid fråga här på sweclockers, det finns massor av snälla människor här som är mer än villiga att hjälpa till.

Datorn som du länkade till är utan tvekan kraftig nog att köra World of Warcraft på höga inställningar, men du kan spara så otroligt mycket pengar om du bara vill.

Permalänk

tack !!! ja sa de till pappa me men har tycker att det e bättre om det blir nåt fel att köpa en färdig.

ja hitta en annan bra precis

http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=165 den e ok va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavNorry
http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=165

Glöm det jag skrev tidigare och läs detta istället. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=872...

Ta en titt på Alina Systems. Deras leveranser är blixsnabba och så har de väldigt trevlig personal, du kommer garanterat att bli nöjd.

Permalänk
Medlem

Hade en idé om att göra quests i outland sedan lämna in dom när man skrivit in wotlk key:n. Tydligen går inte detta för man får pengar istället för XP ändå eftersom man tagit questen före expansionen.
Synd....

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Någon som råkat få sin Wrath of the Lich King bokning?
Min skickades igår från webhallen tydligen.
ska bli intressant att se om den ligger vid 12 tiden hemma.

Hej hopp. Säger Posten att den är påväg om du klickar på kollinumret? Beställde på webhallen själv men befarar att den inte hinner fram idag eftersom Posten inte verkar ha den än (enligt webhallen skickad igår). Fast det kan ju bero att Posten låtit den kallna på en hylla någonstans kanske...

Visa signatur

Nexus NX-4090 | Abit A8N Ultra | AMD 64 3500+ Venice | 512 Mb Kingston PC2700,
| Sapphire X800 XL Ultimate | Seagate Barracuda 120 Gb ATA | Lian Li PC60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakim
Hej hopp. Säger Posten att den är påväg om du klickar på kollinumret? Beställde på webhallen själv men befarar att den inte hinner fram idag eftersom Posten inte verkar ha den än (enligt webhallen skickad igår). Fast det kan ju bero att Posten låtit den kallna på en hylla någonstans kanske...

Todieloo på dig me!
Tyvär har jag ingen kollid pga de skickas som brev.

tjingeling!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavNorry
tack !!! ja sa de till pappa me men har tycker att det e bättre om det blir nåt fel att köpa en färdig.

ja hitta en annan bra precis

http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=165 den e ok va?

det finns en kategori i swec forum för köpråd av datorer.. rekommenderar att du vänder dig dit.. för mer hjälp.

Vista fungerar strålande med WoW.. jag kör nämligen vista x64 och det fungerar klockrent.
Ska du köra 4gb minne så ska du ha en x64 version av vista eller xp.. (och där rekommenderar jag vista, för det är stabilare i x64).. anledningen är att x32 versionen inte stödjer hela 4gb minne.. stödjer max 3g minne.. så antingen byter du windows till x64 eller skaffar mindre minne.
Ska du köpa en dator i delar och planerar att sätta ihop den själv så hoppas jag nån i familjen vet hur man gör.. inget som en pojk som kallar dator för "data" ska pilla med

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på någon nätbutik om man vill köpa cd-key online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Någon som har tips på någon nätbutik om man vill köpa cd-key online?

En polare gjorde inför TBC att han ringde http://www.maxfps.se/ och frågade dom om han (den som svarade) kunde sprätta ett TBC.
Efter att polaren fört över pengar till dom så sprättade dom ett TBC till han och gav han keyn.
Går säkert att orda med WotLK också, ring och hör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor Det finns ingen vits med att köpa 4GB minne om du inte tänker använda Windows Vista då du inte kan utnjyttja allt i XP. Och butiken Boulevard har jag faktiskt aldrig hört talas om. Ta en titt på Alina Systems. Deras leveranser är blixsnabba och så har de väldigt trevlig personal, du kommer garanterat att bli nöjd.

Windows XP x64 använder alla 4Gb i ram.
Windows XP x86 kommer visa 3.5Gb ram bara.

Physical Memory Limits: Windows XP
The following table specifies the limits on physical memory for Windows XP.
Limit in 32-bit Windows XP

4 GB

Limit in 64-bit Windows XP
128 GB

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Todieloo på dig me!
Tyvär har jag ingen kollid pga de skickas som brev.

tjingeling!

Attans, skulle inte klickat på "Skicka på lastpall" när jag gjorde beställningen. j/k

Skämt åsido så känner jag mig lite lurad. Releasedagen är ju den 13e, men om jag fattat rätt så öppnas Northrend 00:01 den 13:e. Då vill jag ju stå på båten med de andra, 18 timmar efteråt är ju helt meningslöst.

Tycker också det är lite fult att låsa beställningen genom att säga att den är skickad när den egentligen inte är det (enligt de flesta definitioner på ordet "skickad"). Webhallen är nog kyligt medvetna om att poängen med bokning är att ha spelet till release, inte på releasedagen, releaseveckan eller releaseåret. Så ungefär samtidigt som spelet måste vara skickat för att man skall få det till release så låser de beställningen så att inte massavbeställningar skall ske. Så ser det ut iaf.

Visa signatur

Nexus NX-4090 | Abit A8N Ultra | AMD 64 3500+ Venice | 512 Mb Kingston PC2700,
| Sapphire X800 XL Ultimate | Seagate Barracuda 120 Gb ATA | Lian Li PC60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Jag skulle vilja råda dig till att plocka ihop datorn själv och använda Windows XP som operativsystem. Anledningen till detta är att många fortfarande rapporterar om problem mellan World of Warcraft och Windows Vista.

Vad för problem? Har aldrig haft några problem och vet ett antal som inte haft problem heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakim
Attans, skulle inte klickat på "Skicka på lastpall" när jag gjorde beställningen. j/k

Skämt åsido så känner jag mig lite lurad. Releasedagen är ju den 13e, men om jag fattat rätt så öppnas Northrend 00:01 den 13:e. Då vill jag ju stå på båten med de andra, 18 timmar efteråt är ju helt meningslöst.

Tycker också det är lite fult att låsa beställningen genom att säga att den är skickad när den egentligen inte är det (enligt de flesta definitioner på ordet "skickad"). Webhallen är nog kyligt medvetna om att poängen med bokning är att ha spelet till release, inte på releasedagen, releaseveckan eller releaseåret. Så ungefär samtidigt som spelet måste vara skickat för att man skall få det till release så låser de beställningen så att inte massavbeställningar skall ske. Så ser det ut iaf.

Jag beställde mitt TBC från webhallen och fick det på eftermiddagen dagen efter releasen.
Jag gick in till en lokal butik där jag bor och köpte det så fort den öppnade (ca 10h efter releasen) och skickade tillbaka det från webhallen när det kom.

Nu inför Wrath så förbokade ja i den lokala butiken och hämtade ut det igår.
Servrarna öppnar ju inte föränn 00:01 så jag kan ju inte spela wrath ändå, så att vänta så länge med att ge ut spelen är dåligt av vissa butiker tycker jag.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag beställde mitt TBC från webhallen och fick det på eftermiddagen dagen efter releasen.
Jag gick in till en lokal butik där jag bor och köpte det så fort den öppnade (ca 10h efter releasen) och skickade tillbaka det från webhallen när det kom.

Nu inför Wrath så förbokade ja i den lokala butiken och hämtade ut det igår.
Servrarna öppnar ju inte föränn 00:01 så jag kan ju inte spela wrath ändå, så att vänta så länge med att ge ut spelen är dåligt av vissa butiker tycker jag.

De får inte sälja spelet innan det släpps. Så det är dåligt av butiken att sälja det innan release.

Permalänk

ElyziuM
Då har jag missuppfattat det.

Tack för att du rättade mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vad för problem? Har aldrig haft några problem och vet ett antal som inte haft problem heller.

Främst FPS-drops men även hög latency.

Ni har haft tur helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Fick inte mitt WOTLK från Webhallen idag! Sista gången jag beställer något därifrån..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Men idag är ju inte releasedagen! Då kan man ju inte förvänta sig att ha spelet, såvida inte Webhallen uttrycklingen skriver att kunderna kommer ha spelet innan release.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakim
Attans, skulle inte klickat på "Skicka på lastpall" när jag gjorde beställningen. j/k

Skämt åsido så känner jag mig lite lurad. Releasedagen är ju den 13e, men om jag fattat rätt så öppnas Northrend 00:01 den 13:e. Då vill jag ju stå på båten med de andra, 18 timmar efteråt är ju helt meningslöst.

Tycker också det är lite fult att låsa beställningen genom att säga att den är skickad när den egentligen inte är det (enligt de flesta definitioner på ordet "skickad"). Webhallen är nog kyligt medvetna om att poängen med bokning är att ha spelet till release, inte på releasedagen, releaseveckan eller releaseåret. Så ungefär samtidigt som spelet måste vara skickat för att man skall få det till release så låser de beställningen så att inte massavbeställningar skall ske. Så ser det ut iaf.

Har också beställt från webhallen och fick beskedet att det var skickat igår när jag försökte ändra från postutskick till hämta i butik då jag såg att deras gbg butik skulle ha "nattöppet"....känner mig också lurad när jag ser att de efter detta idag gått in och ändrat status till att det skickades idag och packades igår.

Då hade de ju kunnat ändra min förbokning till hämtas i butik ändå!! När jag får spelet spelar för mig mindre roll men jag hade gjärna tagit del av deras "realease erbjudande" om ett timecard för 159kr.

Drar ner deras betyg betydligt ...

Permalänk
Medlem

Jag är medveten om att releasedagen är imorgon. Men eftersom att spelet "börjar" 00.00 borde alla ha det en dag tidigare. Nu kan jag lika gärna dra förbi Onoff och köpa det några timmar innan posten kommer imorgon.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Herregud grabbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Windows XP x64 använder alla 4Gb i ram.
Windows XP x86 kommer visa 3.5Gb ram bara.

Physical Memory Limits: Windows XP
The following table specifies the limits on physical memory for Windows XP.
Limit in 32-bit Windows XP

4 GB

Limit in 64-bit Windows XP
128 GB

Sant men missar en liten bit.

det är 4GB Ram totalt, detta inkluderar Bios ( bara några MB, lite andra minnen här och var, samt ja GPU minne. Vilket resulterar i att det är mer eller mindre slöseri med pengar att köpa mer en 3GB ram för Win XP.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Herregud grabbar.

...men vafan, kolla mitt inlägg ovan. Är det inte lite dåligt att när jag mailar och vill ändra en order ljuga mig rätt upp ansiktet?

Handlar som sagt inte om när jag får utgåvan då jag inte har någon brådska alls och med all sannolikhet kommer sussa sött när servrarna öppnar inatt.

Permalänk
Medlem

egentligen kvittar det om jag får mitt idag eller inte.. sitter ändå på jobbet från 07-16 så.
Men hade vart lite najs å bläddra lite i handboken =P
Toalektyr.

Kan ju ställa mig i natt å häcka utanför den lokala affären och tävla om:

1:a Pris: World of Warcraft - Wrath of the Lich King - Collectors Edition
2:a Pris: World of Warcraft - Burning Crusade Poster 4 meter lång
3:e Pris: World of Warcraft - Wrath of the Lich King Expansion
4:e Pris: World of Warcraft T-Shirt - Alliance
5:e Pris: World of Warcraft Gamecard 60 dagar
6-10:e Pris: NOS Energy Drink

Låter frestande? Inte? Nae tänkte väl det...blir att krama kudden istället för min del.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Butiker har nattöppet 00.00 på natten för att det är då de "FÅR" sälja det.. och ni tycker att webhallen skall ha levererat spel till er innan de "Får"? om det skulle vara så så ska man väll kunna gå till vilken butik som helst idag o köpa det?

edit: isf är det ju blizzard som borde släppa spelet en dag tidigare.. men att man inte kan spela wotlk förrän dagen efter.. då skulle alla kunna vara med.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Haha hela bunten blev ägda av webhallen, har haft mitt WotLK sen igår från maxfps.se men jag såg att https://gamersloot.net säljer cd nycklar till WotLK online och sen går det ju att tanka klienten från olika ställen online för er som är desperata.

Permalänk
Medlem

buhu blev "ägd" av webhallen...
haha =P

kan också få mitt idag om ja orkar gå biten på 4 min å plocka ut skiten från affären.
Har tyvär ingen nytta av spelet idag/inatt ändå =P

Hur många av er kommer häcka utanför diverse nattöppet ställen?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
De får inte sälja spelet innan det släpps. Så det är dåligt av butiken att sälja det innan release.

Vadå, förbetalar du till webbutik och dom skickar det 1-2 dagar innan release så har dom redan sålt det innan relase (dvs. pengar har bytt ägare för kopian).

Jag fick bara hämta ut mitt för att jag hade förbokat det hos dom, inga andra kan hämta ut det innan om dom inte förbokat det så och jag gjorde denna deal med dom så det är inget dom skyltar med precis.
Helt underbart att jag fick denna möjlighet så man slipper webhallen fiaskot som jag fick stå ut med när TBC kom.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Kände på mig att min beställning från Webhallen inte skulle komma i tid till releasen, så jag är extremt nöjd med att jag istället letade efter alternativ och hittade WotLK för 99,- hos EBGames, om man byter in ett X-box 360/PS3 spel. Så dom fick ett tre år gammalt Perfect dark zero.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Fick inte mitt WOTLK från Webhallen idag! Sista gången jag beställer något därifrån..

Permalänk
Medlem

Får inte mitt idag heller men skiter i vilket, går och lägger mig 21 i vilket fall som helst, hade dock sett fram emot att spana lite i Art-boken osv.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650