Irriterande drivrutinsproblem, Asus P5Q-E & Vista64

Permalänk
Medlem

Irriterande drivrutinsproblem, Asus P5Q-E & Vista64

Hej!
Har nyss byggt ihop en dator med Asus P5Q-E. När jag lagt in Vista64 installerade jag allehanda drivrutiner som fanns på CDn till moderkortet. Nu dyker det upp en command prompt där det står att USB-drivrutiner installeras varje gång jag startar datorn. Allting funkar jättefint. det är bara irriterande: kan de inte förbli installerade nån gång? Vad kan man göra åt detta?

En annan mysko grej är att moderkortet helt plötsligt fått för sig att jag har en floppy drive i datorn, fast jag inte har det. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Uppdatera drivrutinerna till moderkortet!
Bara ladda ner o installera
Borde finnas på Intels hemsida eftersom kretsen på kortet verkar vara Intel P45 Express.
(Under förutsättning att du har nätanslutning vill säga.)

Har själv ett ASUS P5N-D (nvidias chipset) och hade en hel massa prob. innan jag lyckades dra ner nya drivisar till det.

Lycka till......

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag använder de senaste drivrutinerna. Som sagt fungerar allt fint. Jag har inga problem med USBn eller någonting annat, det är bara det att de uppdateras varje gång jag startar datorn. Bara irriterande.

Floppyn då? Det kan väl inte ha något med drivrutinerna att göra, eftersom den dyker upp i BIOS, eller?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Stäng av floppy i BIOS.
Det räcker om du installerar chipsetdrivrutinerna för allt ska fungera som det ska. Om det är någon speciell process som utför uppdateringen kan du ju alltid stänga av den från msconfig. Vet inte riktigt hur det ser ut.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.