Need for Speed Undercover

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att de gjort lite för många nfs spel, liksom det har börjat bli lite uttjatat, tycker att de kunde satsa mer på att utveckla ett nytt system som ger lite mer körkänsla innan de utvecklar nästa nfs, inte för jag inte uppskattar nfs då, personligen så tycker jag att nfs most wanted har varit det bästa hittills

Permalänk

Har spelet undercover i några timmar nu och känslan är precis som i prostreet måste jag tyvärr säga. Det ända som är positivt jämnfört med prostreet är att det är freeroam (du kan köra runt fritt i en väldigt stor värld) och att det finns poliser igen.

Sen finns det ingen riktig GPS vad jag kan hitta utan du trycker på G så kommer en karta upp där du kan välja dom olika racen och uppdragen på. När du väljer något av dom kommer du direkt till dom istället för att få upp en pil som visar vägen och du kör dit själv.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Har spelet undercover i några timmar nu och känslan är precis som i prostreet måste jag tyvärr säga. Det ända som är positivt jämnfört med prostreet är att det är freeroam (du kan köra runt fritt i en väldigt stor värld) och att det finns poliser igen.

Håller inte alls med dig faktiskt. Jag avskydde ProStreet, men det här har faktiskt möjligheten att bli något.

Citat:

Sen finns det ingen riktig GPS vad jag kan hitta utan du trycker på G så kommer en karta upp där du kan välja dom olika racen och uppdragen på. När du väljer något av dom kommer du direkt till dom istället för att få upp en pil som visar vägen och du kör dit själv.

Jao, det tyckte jag var dåligt. Och vad är det här påhittet med bonusarna man får vid 'domination'?

Synd att spelet är så dåligt optimerat :/

Permalänk
Medlem

jag kunde inte spela det, sjukt kasst,
inte ens allt på lägsta i 1024x768!!

använder dator i sign

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
jag kunde inte spela det, sjukt kasst,
inte ens allt på lägsta i 1024x768!!

använder dator i sign

snälla du ditt grafikkort är skit ett 1900xt är inte mycket att hänga i julgranen i dagens spel.Och det har väl tillkommit 3 generationer från ati 2900,3800,o nu 4800 serien

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
snälla du ditt grafikkort är skit ett 1900xt är inte mycket att hänga i julgranen i dagens spel.Och det har väl tillkommit 3 generationer från ati 2900,3800,o nu 4800 serien

Precis, jag har själv ett kort som ligger idag i övre mellan segmentet och jag kör på en 24" i 1920x1200 med nästan allt på fullt och det flyter på hur bra som helst.

Skaffa dej ett nytt grafikkort, det kommer att göra susen.

M.V.H Peter

Permalänk
Avstängd

Jag klarar med av att maxa allt med 2XAA och 1680*1050, men jag hade inte sagt nej till lite mera FPS :P, Ligger väl på 50-70fps.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Är ju så jävla kass känsla och dåligt optimerat eller vad man ska kalla det, känns som att de hackar hela tiden när man kör fast det inte laggar eller så. Känns som GTA San andreas nästan. Skitspel.
Race driver GRID liknande i ett nfs ug2 upplägg hade varit fint.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
jag kunde inte spela det, sjukt kasst,
inte ens allt på lägsta i 1024x768!!

använder dator i sign

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
snälla du ditt grafikkort är skit ett 1900xt är inte mycket att hänga i julgranen i dagens spel.Och det har väl tillkommit 3 generationer från ati 2900,3800,o nu 4800 serien

Med mitt X1950 Pro kan jag köra på 1280x960. Visst, ganska låga inställningar, men det flyter på utan större problem.

Permalänk
Medlem

Spelet värkar suga HÅRT imo, sjukt tråkigt början ! De går ju inte ens att misslyckas och de är precis som alla tidigare spel !

Sedan behöver man ju SLI/CF grafik och en skön processor för att spela det på högsta

Spelet "laggar" hela tiden tkr ja och INTE datorns fel, måste vara nå skit mee spelet.
Sedan när man höjjer grafiken till max och anti alasing började det LAGGA.?

Tkr endå jag nästan bör kunna köra detta spel på 1280x1024 i x4 iaf, men tyckte inte de flöt specielt bra och allmänt verkar grafiken skit när man inte tog allting på högsta !?

Vetifan va detta spel ska likna !?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk

haha near miss ärju tilbax, men fan vilket kasst spel, skiten hackar med, har ifs bara ett klockat 4850 o en slö amd x2 3.1

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

J...a skitspel detta! Kan inte använda min Saitekratt. Det lyder inte heller tangentbordet när jag försöker ställa in i menyerna. Asså man får ju tuppjuck . Åter till GRID. Det funkar ju att ställa in OK. Skulle vara ett krav på speltillverkarna att man kan använda samma utrustning till alla racingspel. NFS makarna suger skit!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
J...a skitspel detta! Kan inte använda min Saitekratt. Det lyder inte heller tangentbordet när jag försöker ställa in i menyerna.

Hum, såna problem har inte jag iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Hum, såna problem har inte jag iaf

Sitter du oxå på en Saitekratt?

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Med mitt X1950 Pro kan jag köra på 1280x960. Visst, ganska låga inställningar, men det flyter på utan större problem.

det är 2 skilda generationer 1900 pro och 1900xt kom före hade inte samma stöd som nu dom nyare 1950pro

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

testade det i ca 30 min, å det laggade fett på min dator, 15 -23 fps med min dator i sign.. spelar ingen roll vilken upplösning eller inställningar.. rent skräp!

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
testade det i ca 30 min, å det laggade fett på min dator, 15 -23 fps med min dator i sign.. spelar ingen roll vilken upplösning eller inställningar.. rent skräp!

Kan man gott säga, RENT skräp ! hehe

Men hur kan ni se FPS:en, ser de var fler som hade skrivit va dem hade i fps ungefär ? Skulle vilka prova de !:P

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Avstängd

sitter o kör det nu , grafiken är det sämsta jag vart med om kör absolut högsta men grafiken är i stil med NFSunderground pixlar som inte ska va där är där o det blinkar till lite var stans om sånt som inte ska vara där ,Nitron ja vars är den , jag har den isntalerad men kan inte använda mig av den.

ja som ett äkta NFS fan är detta sämsta hitils

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Oh HERREGUD vilket dåligt spel, det är skrattretande nästan... grafiken är så himla dåligt att det inte är sant och det är som att man styr en tegelsten UTAN hjul med 50000000% i handling.
Pinsamt att kalla det här ett bilspel, även om det bara är "arkad" =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
sitter o kör det nu , grafiken är det sämsta jag vart med om kör absolut högsta men grafiken är i stil med NFSunderground pixlar som inte ska va där är där o det blinkar till lite var stans om sånt som inte ska vara där ,Nitron ja vars är den , jag har den isntalerad men kan inte använda mig av den.

ja som ett äkta NFS fan är detta sämsta hitils

Vad menar du med det där med NFS U?
Det ser ju helt okej ut:
http://pici.se/pictures/dpSsdfSNM.jpg
inga grafikbuggar såvitt jag ser

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

prövade undercover, kom till typ wheelman 4, fan va spelet sög, Och så krävande!! jag hade 80 fps med min datorn i sign med allt på high >.< mitt favorit är fortfarande nfs carbon, i detta spel så när du ska till en tävling trycker du på "Tab" så är du där, jag kom till wheelman 4 på runt 30-40 minuter, seriöst det är skit spel >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
prövade undercover, kom till typ wheelman 4, fan va spelet sög, Och så krävande!! jag hade 80 fps med min datorn i sign med allt på high >.< mitt favorit är fortfarande nfs carbon, i detta spel så när du ska till en tävling trycker du på "Tab" så är du där, jag kom till wheelman 4 på runt 30-40 minuter, seriöst det är skit spel >.<

80fps OJVALÅGT....

Och tycker NFSU2 va de bästa av de "moderna" NFS spelen sen hare gått käpprätt utför tyvärr.

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_gg
80fps OJVALÅGT....

Och tycker NFSU2 va de bästa av de "moderna" NFS spelen sen hare gått käpprätt utför tyvärr.

det är lågt för min sign

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Seriöst. Att NFS har varit dåligt de senaste åren (sedan Porsche typ...) men det har ändå förbättrats lite mellan varje version. Men det här är ju rena rama skämtet! Skabbig grafik, absolut ingen känsla i körandet över huvud taget, dåliga ljud, ja allt är ju i princip ruttet. Grymt besviken, har ändå halvgillat de tidigare spelen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Vafan, ser du så stor skillnad på 80fps och 100? Hade förstått om du låg på 30 fps men det är en smaksak. Kommer ihåg när jag var hos en kompis och han spelade WoW så låg fpsen på 15-20 fps och jag frågade om han inte skulle dra ner lite på grafiken, han svarade att han tyckte det var onödigt eftersom det flöt som fina fisken och var laggfritt.

Permalänk

Det är sällan en skärm klarar av att visa 80-100 fps@vsync

Permalänk

Jag tycker spelet är kul, mycket bättre än Pro Street. Tråkigt bara att det är så dåligt optimerat för PC.

Körglädjen är dock inte riktigt lika bra som den var i MW/Carbon och det är grymt jobbigt att de förstört speedbreaker (använder du den bara för en millisekund så sänks din hastighet med ungefär 50% direkt). Möter du en bil i t.ex. en kurva så är det lika bra att smälla in i den än att använda SB och göra en snabb undanmanöver.

MW är fortfarande mitt favoritspel i serien, grafiken och körkänslan har faktiskt inte blivit bättre sedan dess i något annat NFS-spel.

Edit: Bör även tillägga att spelet är löjligt enkelt fram tills dess att du slår ut första gänget som styrs av de två bröderna. Det är vid Wheelman 10< som det börjar bli utmanande. Det lite lustiga är att det inte blir gradvis svårare som t.ex. MW, det är lika lätt att dominera alla events fram till en viss punkt i spelet då det helt plötsligt blir 10 ggr svårare.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Några screens here

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=279243&page=3

Oh OH NO

Kass spel

http://ps3.ign.com/dor/objects/14234994/need-for-speed-2008/v...

Köp inte !!! Billiga att fixa den på någon annat sätt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vafan, ser du så stor skillnad på 80fps och 100? Hade förstått om du låg på 30 fps men det är en smaksak. Kommer ihåg när jag var hos en kompis och han spelade WoW så låg fpsen på 15-20 fps och jag frågade om han inte skulle dra ner lite på grafiken, han svarade att han tyckte det var onödigt eftersom det flöt som fina fisken och var laggfritt.

jag sa inte att jag ser någon skillnad? jag klagade på att spelet år dåligt optimerat då det kräver så mycket för den dåliga grafiken? menar med min burk så får jag över 100 fps i grid med allt på högsta. Så kommer ett spel som ser sämre ut och jag får sämre fps, då är inte spelet bra, btw om jag sätter in en vga kabel klarar min skärm av 75 hz;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Wow, hur många gånger har dom inte dragit den där historian inför ett nytt NFS-släpp? Det blir alltid samma sörja med samma bilar med samma "uppgraderings-möjligheter" med samma dumma AI. Den enda riktiga ändringen jag lagt märke till i varje nytt spel är att styr-känslan och fysiken har tagit några steg närmare helvetet. Jag förstår inte vad dom håller på med där borta.

Efter första Underground började det gå utför i min värld. Det var nämligen riktigt kul och nyskapande, och hade tom en funktion som stängde av hjälp-medel så att körningen blev mer utmanande och rolig (Som att man tex kunde få sladd under en kraftig sväng i 250 blås).

Och var är fysiken? Det ser ut som att man rejsar runt i pansarvagnar. Som jag sa på fz, vill jag rejsa med pansarvagnar så lirar jag hellre BF2.

Håller med. NSF underground var galet kul med skön körkänsla och massa ljus som åkte för bi på sidorna. Hade också grymma bakgrunds låtar. Sedan har NSF bara sjunkit. Underground 2 var ganska kul och most wanted var kul ett tag sedan har det bara gått neråt mot botten.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro