Hastigheten är 500 gånger långsammar än den borde vara.

Permalänk
Medlem

Hastigheten är 500 gånger långsammar än den borde vara.

Jag ringde telia igår för att beställa 100/10 mbit lina och de sa att det skulle kopplas in ungefär den 5 december
Tidigare har jag haft comhem.

Jag testade dock att koppla in kabeln i fiberuttaget redan nu och internet fungerar men väldigt väldigt långsamt.. tar ca 30 sekunder att ladda en sida och vid onlinetest så kommer jag upp i ca 200 kbit/sekund.

Hur kommer det sig att jag har internet överhuvudtaget? Har de redan kopplat in det och det är något fel på mina kablar här eller brukar det vara så att internet fungerar på en gång men att det tar en vecka innan de får upp hastigheten?

Jag bor i hammarby sjöstad och det finns zitius stadsnät

Permalänk
Musikälskare

Hmm så du ska inte ha fått internet än?

Är inte 200kbits/sek bättre än 0kbits/sek

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hmm så du ska inte ha fått internet än?

Är inte 200kbits/sek bättre än 0kbits/sek

Nje.. alltså jag ringde igår och de skulle koppla in det så fort som möjligt men troligast mellan 5 och 12 december sa de.

borde ju vara antingen inget eller allt.... tycker det är konstigt att det sipprar lite lite internet till mig redan nu
Skulle gärna vilja veta om det är så att de redan kopplat in det och att det är på min sida något är fel så jag kan felsöka hos mig på en gång istället för att vänta till 5 dec och då upptäcka att det fortfarande går långsamt och att jag egentligen haft full tillgång på en gång.

0 kbits/sekund hade varit bättre för tänkte ta en terapivecka där jag inte har internet och således hittar på något annat.... nu blev det så att jag har internet ändå, men brutalt långsamtt...

Permalänk

Kan vara avsatt för iptelefoni därför det går surfa lite.. fastkonstigt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Kan vara avsatt för iptelefoni därför det går surfa lite.. fastkonstigt..

hur menar du "fast konstigt"? ska man inte normalt kunna surfa på det som är avsatt för iptelefoni? Vet att det är många i huset som har ip-telefoni nämligen.

Även portelefonen nere vid dörren är kopplad till antingen den fasta telefonen eller ip-telefonen om man så vill.... jag har varken fast telefon eller iptelefon så port-telefonen fungerar inte för mig.