Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Lär nog väga åtminstone 1,4 kg med 6-cellarn.
Måste säga vikten inte bekommer mig så mycket personligen, hellre att den väger lite mer än är skrymmande.

Väger prick 1,3kg enligt min våg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Väger prick 1,3kg enligt min våg

Där ser man:)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Väger prick 1,3kg enligt min våg

najs, låter ju som en mycket intressant liten rackare. Hoppas de går att provköra den på phonehouse snart :-s

Permalänk

1,3kg.

Det betyder ju även att ett av Phonehouse starkaste försäljningargument inte stämmer.

De skriverpå sin hemsida som introduktion:

"Lenovo IdeaPad S10
Lenovo Ideapad S10 en snygg, ultraportabel laptop med en vikt på bara 1,1 kilo
Lenovo Ideapad S10 är en nätt, lätt och snygg laptop. Datorn väger blott 1,1 kg, har 1 GB RAM och 160 GB hårddisk. Skärmen är på 10,1 tum med inbyggd webbkamera, det finns w-lan och Bluetooth samt en multikortläsare.
Operativsystemet är Windows XP Home och Ideapad S10 finns i färgerna rött, svart och vitt."

http://www.phonehouse.se/Product/ProductXmas.aspx?id=1106426

De anger måtten 250x183x28.

Stämmer det att den är 182 djup nu med extrastorleken på batteriet? Oavsett så stämmer varken bild eller vikt. Det känns dessutomsom om det är medvetet fusk eftersom såväl vikt som bild ger ett sken av att produkten är bättre än vad den faktiskt är. Att ange felaktiga uppgifter på det här sättet borde vara olagligt.

Permalänk
Medlem

NU är en beställd. Hoppas få den om några dagar.

Visst vikt och mått stämmer kanske inte men det gör den inte till en sämre dator i mina ögon.

Känner mig som ett litet barn på julafton. hihi. Vill ha den nu.

Hittade denna text på phonehouse hemsida också angående bilder:
Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och The Phone House kan ej heller garantera att en bild återger varans exakta utseende samt egenskaper.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
NU är en beställd. Hoppas få den om några dagar.

Visst vikt och mått stämmer kanske inte men det gör den inte till en sämre dator i mina ögon.

Känner mig som ett litet barn på julafton. hihi. Vill ha den nu.

Hittade denna text på phonehouse hemsida också angående bilder:
Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och The Phone House kan ej heller garantera att en bild återger varans exakta utseende samt egenskaper.

Spelar ingen roll. De bryter mot lagen. Man kan inte skriva sig fri från den.

Ur marknadsföringslagen
"6 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annan näringsidkares näringsverksamhet.
Detta gäller särskilt framställningar som avser
1. produktens art, mängd, kvalitet och andra egenskaper"
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19950450.HTM

Permalänk

S10e är ju en bättre modell än S10 så spela roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Spelar ingen roll. De bryter mot lagen. Man kan inte skriva sig fri från den.

Ur marknadsföringslagen
"6 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annan näringsidkares näringsverksamhet.
Detta gäller särskilt framställningar som avser
1. produktens art, mängd, kvalitet och andra egenskaper"
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19950450.HTM

Dem bryter ju inte mot lagen just för att dem förklarar att bilden inte är helt sann. Varje biltilllverkare gör det. Om dem däremot hade lagt upp en bild utan denna text så hade dem bryttit mot lagen. Ganska självklart faktiskt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Dem bryter ju inte mot lagen just för att dem förklarar att bilden inte är helt sann. Varje biltilllverkare gör det. Om dem däremot hade lagt upp en bild utan denna text så hade dem bryttit mot lagen. Ganska självklart faktiskt.

Det är en definitionsfråga men skulle du köpa denna i Phonehouse butik idag. Gå hem och testa den för att sedan kräva att köpet skulle hävas pga icke korrekta uppgifter och hänvisa till lagen är jag helt övertygad om att du skulle ha rätt till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Det är en definitionsfråga men skulle du köpa denna i Phonehouse butik idag. Gå hem och testa den för att sedan kräva att köpet skulle hävas pga icke korrekta uppgifter och hänvisa till lagen är jag helt övertygad om att du skulle ha rätt till det.

Det beror på hur stora skillnaderna är, alltså så nej, så solklart är det inte. Du har också ett eget ansvar som konsumet, även om det är begränsat. Alltså så kan du inte bara bytta en vara för att den inte ser ut som du trodde, försäljaren har i detta fall också upplyst dig om att varan inte heller kommer att se exakt ut som den gör på bilden. Om utseendet är av stor vikt för dig så kan du be återförsäljaren ringa tillverkaren och få fram en "verklig" bild av produkten från dem. Men detta är också högst tveksamt då många produkt bilder är falska och gjorda med diverse CAD verktyg. Så åerigen nej, så solklart är det inte. Vill du fortsätta diskutera detta så kan du PMa mig, i annat fall så tycker jag att trodden bör handla om S10 i fortsättningen.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

jag förtår inte varför folk måste klaga!? strunta i vad det står, det är den minsta 10" med 6cell och en ganska clean design till ett vettigt pris och som dessutom går att få tag på, jag hade varit nöjd med en oavsett vad som står på hemsidan!!

Permalänk
Medlem

Tror jag skall köpa en i morgon. Tycker det är den mest intressanta netbooken i sverige. Enda konkurrenten är väl samsung nc10 men den verkar ju inte komma hit.

Permalänk
Medlem

En sak som slog mig nu när jag redan har en på väg hem.
Hur sjutton får man spel som vill köra i 800*600 att fungera?

Croppas bilden, eller är det till och med omöjligt att få igång dom?
Nissegurra, har du möjligthet att testa och posta ett svar här eller på Lenovoforumet?

Jag vill kunna lira lite äldre spel som tidsfördriv, Starcraft, Fallout, Outcast Quake mfl. Men om detta nu inte ärmöjligt får jag antagligen returnera S10:an utan att ens testa den.

Permalänk
Medlem

Zion: går väl typ att "interpolera" högre upplösning på dessa mini-notebooks. Borde inte vara ett problem isåfall.

ex: http://forum.eeepcnews.de/viewtopic.php?f=48&t=4681

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Spelar ingen roll. De bryter mot lagen. Man kan inte skriva sig fri från den.

Ur marknadsföringslagen
"6 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annan näringsidkares näringsverksamhet.
Detta gäller särskilt framställningar som avser
1. produktens art, mängd, kvalitet och andra egenskaper"
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19950450.HTM

har du sett iphone reklamen? inte bara i uk som dom överdriver snabbheten på GPS internet osv.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en nyligen. Gillar den, den känns väldigt robust, tar nog ett tag att vänja sig vid tangentbordet bara. Har inte tid att testa så mycket nu utan mer till helgen tänkte även beställa extern dvdspelare så jag kan installera ett rent os.

Permalänk
Medlem

Har lekt lite med min nu. Riktigt trevlig liten pryl måste jag säga. Nån som kommit på om man kan ställa om hastingeten på pekaren (trackpaden) när man kör levono quick start (linux)?

Permalänk
Medlem

Några korta slutsatser efter någon dags användning.
Dåligt: Väldigt högt "beep" när man pluggar in/ut strömkabeln. Hoppas de fixar det i en BIOS-uppdatering. Gäller även när man är inne i BIOS och råkar trycka på en tangent som inte har någon funktion. Skulle faktiskt kunna säga att ljudet är skadande för hörseln om man använder lättdrivna hörlurar.

Wifi-lampan på froten blinkar konstant när man använder sitt WLAN för att indikera att det går trafik till/från datorn.

Bra: Relativt robust konstruktion, bra touchpad, tangentbordet är bra bortsett från att det är relativt litet.

Batteritiden som är uppåt 5,5 timmar med 6-cell-batteriet.

Ljusstark och klar skärm

Permalänk
Medlem

Beepet reagerade jag också starkt på, men det går att stänga av i ljudegeskaper.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Enligt Phonehouse har den mindre mått än t ex Acer A1, är det möjligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mysiskatten
Någon som fick sig en från http://www.phonehouse.se/StartPage/StartPage.aspx?menuid=1393... för 1999Kr ?!

HAHA! Vilket jävla bra erbjudande. Helt sjukt att man missa det! Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, men, men. Får väl se om man köper någon överhuvud taget.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Extremt erbjudande, undra hur många exemplar som såldes för det priset.

Edit: Så otroligt lågt pris, måste väl ha varit någon hake med det, eller? Är det någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Jag hann köpa den

Nej det fanns ingen hake det är deras dag erbjudande de hade bara 5 stycken

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

jag hann också beställa en!
jävla tur alltså

Permalänk
Medlem

Vad kostar det i månaden när man köper den med 24månaders bindnigstid med Tre?

Permalänk

Lenovon kostar 259:- med mobilt bredband bredband från Tre. Kostnaden blir då 349:-/månad i 24 mån.
http://www.phonehouse.se/Product/Product.aspx?id=1110172

Jonny/ The Phone House

Permalänk
Medlem

ni som fått hem den kan väll ta o slänga upp nån bild ,o lite vad ni tycker e bra o dåligt ?skulle vart nice

Permalänk
Medlem

Är det inte typ samma specar som en

LG Netbook X110 Vit XP Home?

Eller har jag missat ngt väsentligt? samma pris också, 4 papp.

Permalänk

Nytt bios ute:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?subcate...

Version 14CN51WW

* (Fix) Revise LG & AUO 10.1' panel brightness setting.
* (New) Change power on default display device as LCD only.
* (Fix) Linux sometimes cannot entering S3 by Fn+F1
* (Fix) Correct LG 10.1' panel brightness setting.
* (Fix) Intermittent reboot hangup.