Komplett säljer fler datorer än någonsin

Permalänk
Melding Plague

Komplett säljer fler datorer än någonsin

Återförsäljaren Komplett trotsar lågkonjunkturen och rapporterar om rekordförsäljning för 2008.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är inte förvånad för komplett har alltid löst reklamationer för mig till full belåtenhet så ryktet har antagligen spridits från mun till mun att Komplett sköter sig.

Permalänk

Komplett är bra. dock ska man köpa enskilda delar så finns det billigare ställen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Komplett är bra. dock ska man köpa enskilda delar så finns det billigare ställen.

Finns helt klart billigare ställen:
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=33&ftgnamn1=Komplett....

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd

Sånt gillar jag Lägger alltid mina större ordrar där och mina mindre hos Inet. Samtidigt har det gått sämre för datorbutiken.com med flertalet inblandade där så det kanske inte är så konstigt

Permalänk
Medlem

Såklart att en svensson handlar på butiker som han ser på reklamerna på TV'n, och vet sen inte hur man googlar efter andra butiker på nätet.

Har inget emot Komplett, har själv gjort några riktigt bra klipp därifrån. Som t.ex. ett nätaggregatet Corsair TX650W för 695 kr.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Sånt gillar jag Lägger alltid mina större ordrar där och mina mindre hos Inet. Samtidigt har det gått sämre för datorbutiken.com med flertalet inblandade där så det kanske inte är så konstigt

Hur kommer det sig att du väljer olika beroende på hur stor ordern är ??

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd

de har, som någon skrev tidigare, bra service och är snabba när det kommer till reklamationer och fel. Tidigare tyckte jag DustinHome var bättre men det har svängt. Tycker även om Kompletts kundsystem (och kan till min fasa se hur mycket pengar jag lagt ned de senaste åren...) och ofta har de ett betydligt större sortiment (eller åtminstone saker i lager) än Inet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Sånt gillar jag Lägger alltid mina större ordrar där och mina mindre hos Inet. Samtidigt har det gått sämre för datorbutiken.com med flertalet inblandade där så det kanske inte är så konstigt

Datorbutiken är den jag köpt mest i...Tyckte de fungera bra om något var fel...Man fick ju pengarna tillbaka ibland i allafall....

Permalänk

Ja beställde min dator därifrån i februari tror ja och har vart hyffsat nöjd, Bara nått me grafikkorts drivrutinerna som strular ibland men de är inte kompletts fel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Såklart att en svensson handlar på butiker som han ser på reklamerna på TV'n, och vet sen inte hur man googlar efter andra butiker på nätet.

Har inget emot Komplett, har själv gjort några riktigt bra klipp därifrån. Som t.ex. ett nätaggregatet Corsair TX650W för 695 kr.

haha köpte samma nätagg för samma pris det var ju ett helsike bra pris om man kollar vad det kostar idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Hur kommer det sig att du väljer olika beroende på hur stor ordern är ??

Både Damodred och jag bor i Gbg där Komplett har hämtbutik och Inet "riktiga" butiker. Det leder till att man gör "akutinköp" och sådant "smått" hos Inet medan man lägger de lite större ordrarna hos komplett (detta pga. att Komplett oftast har lägre priser och dessutom lägre fraktkostnad, Inets postorderpriser är generellt högre än kompletts och Inets butikspriser ännu högre..).

Permalänk

Har handlat endast några enstaka ggr hos Komplett pga priset. Däremot är jag nöjd med servicen som jag har fått när jag handlade där. Nyligen beställde jag ett HD 4670 för 749kr vilket är billigast av alla 4670-kort på Prisjakt.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Finns helt klart billigare ställen:
http://www.prisjakt.nu ...

Jo när man plockar samman en dator så ser man på de ingående delarnas kostnad
och kan spara 10-20% på slutpriset genom att handla runt...

Min erfarenhet är att dessa 'billigare' delar kostar mer än det smakar i form
av strulig, osäker och många påstötningar för att få felaktiga delar utbytta.
Exempelvis tog det 40 dagar att få ett minnespar utbytt...

Med Komplett är det inga som helst problem. De byter snabbt utan strul, de
har ett fantastiskt datasystem med ordentlig uppföljning av vad som händer.
De känns trygga att handla från och det är värt några kronor extra.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Har nästan alltid beställt från komplett och varit mycket nöjd. Men senaste beställde jag många olika delar för att bygga ihop en dator, väntade en månad för hade inte brottom men hörde inget från dem så skrev ett mail och frågade då var det en fläkt som inte hade kommit in på lager så jag sa de skit i den vill ha grejorna och fick dem fyra dagar senare. Men lite dåligt att de inte hörde av sig :S

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
de har, som någon skrev tidigare, bra service och är snabba när det kommer till reklamationer och fel. Tidigare tyckte jag DustinHome var bättre men det har svängt. Tycker även om Kompletts kundsystem (och kan till min fasa se hur mycket pengar jag lagt ned de senaste åren...) och ofta har de ett betydligt större sortiment (eller åtminstone saker i lager) än Inet.

Har faktiskt stött på motfallet, dock på en PS3a (dvs. ingen datorprodukt). Först blev jag bollad mellan Sony och Komplett, där jag, genom komplett blev hänvisad till ett Sony nr som kostade runt 9kr/min(utan att få reda på de). Komplett sa att de hade serviceavtal med Sony, så de låg på dem att ta emot min PS3a(där bluray läsaren hade gått sönder). Sony kontrade med att de låg på Komplett och jag hamnade mitt i någon slags dispyt mellan Sony och Komplett (vilket jag som kund definitivt inte vill/ska vara i). Efter lite om och men så kom min PS3a iväg och efter ca 1v så skickade jag ett mail för att kolla status. Då svarade komplett med att de precis skulle skicka min PS3a. Fair enough tänkte jag, blev ju smidigt de här. Efter ytterligare en vecka så hade jag inte fått något post AVI. Skickade ett par mail innan jag fick svar från komplett och då sa de att de skickat den till en extern service partner och att de kommer dröja minst 2v till. Har handlat väldigt mycket från komplett genom åren och aldrig behövt service för något, efter detta blev jag dock besviken. Visst, inget större som att de hade tappat bort PS3an eller så men ändå. För övrigt tycker jag att komplett alltid skött leveranser bra och övrig kundkontakt har funkat.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt.. är Sveriges bästa webbutik

Permalänk
Avstängd

Gillar att man kan hämta i deras hämtbutik, billigt och går fortare.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Inaktiv

Dom har ingen netbook med integrerat 3g-modem Tar dom in en Eee 901Go så lär den handlas från komplett.

Permalänk
Avstängd

Nu får vi se hur inet sköter sig, ett moderkort som jag köpte där i torsdags skulle användas idag och det fungerar inte alls...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Nu får vi se hur inet sköter sig, ett moderkort som jag köpte där i torsdags skulle användas idag och det fungerar inte alls...

Lämna tbx det .. Jag köpte ett moderkort av dom och det funka inte och jag fick ett helt nytt tbx

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare