7,2 Mbit/s med mobiltelefon?

Permalänk

7,2 Mbit/s med mobiltelefon?

Halloj,

En liten fråga. Finns det någon mobil som man kan använda som modem och surfa i 7,2 mbit/s eller har dom inte kommit upp i denna hastighet än?

Mvh
/tuffe

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Jo det finns ett par som har det te.x. LG KC910 Renoir som jag glatt talar om.
Dock kostar ju detta beroende på vilken operatör du har.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Fan att jag glömde de:O jag hade en dongel som tog slut igår min fader vill inte betala mer. jag kunde ha kollat hur snabbt den kunde använda de internetet >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jo det finns ett par som har det te.x. LG KC910 Renoir som jag glatt talar om.
Dock kostar ju detta beroende på vilken operatör du har.

Finns det någon mer?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Ja det finns en hel uppsjö. Tror dom flesta telefoner som tre levererar har 7,2mbit. Eller i alla fall dom lite dyrare. LG KC910, SE C905, Nokia N96 med flera.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Om man premunerar på tres tjänst "3mobil surf" ingår det då om man använder mobilen som modem?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Om man premunerar på tres tjänst "3mobil surf" ingår det då om man använder mobilen som modem?

Nej det är väll deras vanliga surfpaket bara. Vet inte riktigt vilken hastighet det har men de är inte 7,2mbit i alla fall. Utan dom har ett annat paket som kostar 199kr tror jag det är som ger dig 7,2mbit och är tänkt till att använda om du kopplar ihop mobilen med datorn.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

iPhone?

Ville bara hoppa in här med en grej, många av nya telefoner har Turbo-3G (hspda). Fast det är ingen som kan leverera riktigt 7,2 Mbit/s. Finns några trådar där detta diskuteras. Jag vet sen inte, hur det är om man kopplar in den, och använder den som ett modem ex. Till en bärbar dator. iPhone skall vara en av de snabbaste "surf" mobilerna tack vara så klart hspda. Den skall också kunna använda 3G nätet 20% snabbare. Det är vad jag har läst, sen om det ligger sanning i det vet jag inte. Jag får dock inga 7,2 Mbit/s i min iPhone. Det ligger runt 2,8 som bäst. Ska det ligga över den gränsen, skall jag vara ensam på masten, viden ligger rätt och ha ett jävla surf behov

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Nej det är väll deras vanliga surfpaket bara. Vet inte riktigt vilken hastighet det har men de är inte 7,2mbit i alla fall. Utan dom har ett annat paket som kostar 199kr tror jag det är som ger dig 7,2mbit och är tänkt till att använda om du kopplar ihop mobilen med datorn.
//Club01

Där har du fel, åtminstone enligt 3:s hemsida:
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=11052

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
iPhone?

Ville bara hoppa in här med en grej, många av nya telefoner har Turbo-3G (hspda). Fast det är ingen som kan leverera riktigt 7,2 Mbit/s. Finns några trådar där detta diskuteras. Jag vet sen inte, hur det är om man kopplar in den, och använder den som ett modem ex. Till en bärbar dator. iPhone skall vara en av de snabbaste "surf" mobilerna tack vara så klart hspda. Den skall också kunna använda 3G nätet 20% snabbare. Det är vad jag har läst, sen om det ligger sanning i det vet jag inte. Jag får dock inga 7,2 Mbit/s i min iPhone. Det ligger runt 2,8 som bäst. Ska det ligga över den gränsen, skall jag vara ensam på masten, viden ligger rätt och ha ett jävla surf behov

Tex Nokia har max 3,6 Mbit/s på sina telefoner hittills så det är inte självklart att alla nya telefoner har 7,2Mbit/s HDSPA.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-Edge
Tex Nokia har max 3,6 Mbit/s på sina telefoner hittills så det är inte självklart att alla nya telefoner har 7,2Mbit/s HDSPA.

Att det ändras är dock ingen omöjlighet. När jag köpte min puck klarade den bara 3,6 mbit, men sen släpptes en firmwareuppgradering, så att den skulle klara 7,2. Kanske händer samma med Nokias telefoner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Där har du fel, åtminstone enligt 3:s hemsida:
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=11052

Det är rätt som han säger, det är 199 kr i mån för 7,2 mbit/s.

Citat:

3Bredband 7,2 Mbit/s, tillägg 199 kr/mån. Obegränsad surf i mobilen. Gäller inom Sverige och i 3s nät i Danmark. För övriga utlandspriser se
separat prislista. Hastighet upp till 7,2 Mbit/s. 30 dagars uppsägningstid.

För att se sådan information, måste du se deras fullständiga prislista för abonnemang och tjänster:
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=4940

Permalänk
Medlem

Jag pratade med 3 om detta tidigare vill man kunna ha mobilen som modem måste man ta mobilt bredband det för 199:- / månaden, mobil surf dom har gäller bara för det man surfar på telefonen men inte som modem.

Ville själv ha 7.2 b i telefonen till min laptop men 199:- + abonnemang för telefon blev för mycket betalar redan nu 337 / månaden inkl telefon pris och försäkring jag tyvärr tog(det ångrar jag nu) då det alltid är garanti på grejerna vi köper i Sverige.

Skulle iof kunna byta till 299:- men då blir min kostand 437 i månaden iof då med 7.2 i telefonen men nä itne värt det iom.

PS var en held el OT i mitt meddelande. DS

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson G705 har 7,2 mbit/s .....

Permalänk
Medlem

Det är konstigt för englit detta:
http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=26877

Står det Turbo3G eller 0,384 Mbit/sek?

Enligt prislistan finns ett tillval Mobil Surf Turbo som är för 5kr/dag.

Lite luddigt måste jag säga. Kan iofs inte detta pga. Att jag har Telia till min iPhone.

@ SEw902
Sony-Ericsson G705

Networking
HSDPA speed 3.6 Mbps ?
GPRS Yes, Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Yes, Class 10, 236.8 kbps
WLAN Yes, Wi-Fi 802.11 b/g, DLNA
USB Yes, 2.0
Bluetooth Yes, 2.0 with A2DP
WAP Yes
Browser Yes, WAP 2.0/HTML, Web shortcut keys, RSS
Email client Yes
- Push Email
- Instant Messaging
- Built-in GPS receiver
- A-GPS function

källa:
http://mobile.softpedia.com/phones/Sony-Ericsson/Sony-Ericsso...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Det är konstigt för englit detta:
http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=26877

Står det Turbo3G eller 0,384 Mbit/sek?

Enligt prislistan finns ett tillval Mobil Surf Turbo som är för 5kr/dag.

Lite luddigt måste jag säga. Kan iofs inte detta pga. Att jag har Telia till min iPhone.

@ SEw902
Sony-Ericsson G705

Networking
HSDPA speed 3.6 Mbps ?
GPRS Yes, Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Yes, Class 10, 236.8 kbps
WLAN Yes, Wi-Fi 802.11 b/g, DLNA
USB Yes, 2.0
Bluetooth Yes, 2.0 with A2DP
WAP Yes
Browser Yes, WAP 2.0/HTML, Web shortcut keys, RSS
Email client Yes
- Push Email
- Instant Messaging
- Built-in GPS receiver
- A-GPS function

källa:
http://mobile.softpedia.com/phones/Sony-Ericsson/Sony-Ericsso...

•Quad-band GSM/GPRS/EDGE and HSDPA 7.2 Mbps/tri-band HSDPA for US version
•Built-in GPS with A-GPS function, Wayfinder Navigator software, geotagging
•Wi-Fi b/g with DLNA and SIP support, Bluetooth (with A2DP), USB v2.0

Källa: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_g705-review-301.php

Permalänk
Medlem

haha vad skumt. Ena sidan står det 3,6 och där 7,2.
På den här sidan står det också 3,6:
http://www.mobilefans.com/index.php?page=shop.product_details...

och här med:
http://www.pricecheck.co.za/products/6461960/Sony+Ericsson+G7...

här med:
http://www.mobile.am/?lang=en&brand=Sony%20Ericsson&series=G7...

Det kanske menas med 3,6 i den amerikanska versionen? Jag tror säkert den stödjer upp till 7,2 men varför skriver vissa 3,6? Har tittat på den telefonen tidigare så det var därför jag kom ihåg det där med 3,6.

Permalänk
Medlem

Vill bara informera alla med 3 att de har en tjänst "3Mobil Surf Turbo 5.00 sek/dag" där surfar ni med upp till 7.2mbit/s första månaden gratis. Dock är det 30 dagars uppsägningstid.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
iPhone?

iPhone 3G är på 3,6 mbit. Antagligen på grund av att AT&T enbart kan köra 1,4 mbit ungefär i sitt nät hur som helst.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

Men man måste alltså betala 199:-/månad om man vill surfa med sin mobil som modem?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Men man måste alltså betala 199:-/månad om man vill surfa med sin mobil som modem?

Nja, du kan surfa utan något "datapaket" men då får du betala per MB, vilket är svindyrt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vill bara informera alla med 3 att de har en tjänst "3Mobil Surf Turbo 5.00 sek/dag" där surfar ni med upp till 7.2mbit/s första månaden gratis. Dock är det 30 dagars uppsägningstid.

Jo men det gäller inte då du har telefonen som modem utan då du använder telefonen och surfar på.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Hur vet dom om den används som modem eller inte??

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Hur vet dom om den används som modem eller inte??

Förmodligen på samma vis som du kan läsa av vilka webbläsare med mera som används. Du kan ju läsa av OS, webbläsare och sådant.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Lånar tråden. Jag har en samsung touchwiz som har 7.2 mbit HSPDA. Jag har nu gjort anslutningar med den i min acer one för att kunna kolla tex mail o internet korta stunder om man nån gång är i stugan tex. Smidigast är ju genom bluetoothen men då ligger man på futtiga 115.2 kbit. Väljer jag usb kabel anslutningen så blir det 230.4 kbit vilket inte heller imponerar.. Går det på nåt vis att få det snabbare eller fungerar det bara i mobilen med HSPDA?? Mvh Matte

Permalänk

För 3 och Telenor kan man än så länge bara få 7.2Mbit i Stockholm, göteborg och malmö, samt ngn "teststad" vara uppgraderad också.
I övriga landet 3.6Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweglider
För 3 och Telenor kan man än så länge bara få 7.2Mbit i Stockholm, göteborg och malmö, samt ngn "teststad" vara uppgraderad också.
I övriga landet 3.6Mbit

Tänkte också påpeka det precis. Bara för att mobilen i sig stödjer 7.2Mbps så betyder det inte att 3g-nätet i området stödjer det. Man kan för tillfället oftast förvänta sig runt 3Mbps max så länge man inte befinner sig i de stora städerna.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

HP ipac 614c klarar 7.2mbit/s

Permalänk

Som sagt, 614c fixar't.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag pratade med 3 om detta tidigare vill man kunna ha mobilen som modem måste man ta mobilt bredband det för 199:- / månaden, mobil surf dom har gäller bara för det man surfar på telefonen men inte som modem.

Ville själv ha 7.2 b i telefonen till min laptop men 199:- + abonnemang för telefon blev för mycket betalar redan nu 337 / månaden inkl telefon pris och försäkring jag tyvärr tog(det ångrar jag nu) då det alltid är garanti på grejerna vi köper i Sverige.

Skulle iof kunna byta till 299:- men då blir min kostand 437 i månaden iof då med 7.2 i telefonen men nä itne värt det iom.

PS var en held el OT i mitt meddelande. DS

Det låter ju konstigt, hur ska dom se om man surfar via mobilen eller datorn? Jag använder t.ex Opera 9,5 på mobilen.. så dom kan ju inte gå på vilken webläsare man kör.

På deras sida står det ju dessutom:

"3Bredband/3Mobilsurf
Det finns två olika tillval som du kan lägga till ditt ordninarie abonnemang för garanterad hastighet. Du använder helt enkelt din mobil som modem och kopplar den till din dator med hjälp av USB porten. Utan tillvalet kan du använda tjänsterna och betala per MB du använder, det är alltid mer fördelaktigt att köpa tillvalet om du använder mycket data. "

http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=29759

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p