Bättre prestanda med Windows 7

Permalänk
Avstängd

Jag tror att det kommer att suga.

De har tagit bort Windows Sidebar, Windows Mail, Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, etc.

Och måste använda den där nya start menyn. Man kan inte använda den gamla klassiska start menyn, för den har de också tagit bort!

"PUMA also incorporates stricter enforcement of "Copy Never" bits when using Serial Copy Management System (SCMS) copy protection over a S/PDIF connection, as well as with High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) over HDMI connections."
Windows 7, nu med ännu mer DRM!

Aja, väldigt trevligt med ODF stöd i WordPad iaf. Även trevligt att man numera kan bränna ISO filer till skivor. Bra att de har stöd för DNSSEC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag tror att det kommer att suga.

De har tagit bort Windows Sidebar

Alla gadgets finns kvar och du kan placera dom precis var du vill på skrivbordet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Windows Mail

Aldrig använt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Windows Photo Gallery

Visste inte om att det fanns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Windows Movie Maker

Äntligen! Mindre blå bakgrunder och dåligt redigerade filmer på youtube till folket!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak

Och måste använda den där nya start menyn. Man kan inte använda den gamla klassiska start menyn.

Det har du rätt i.

Permalänk
Avstängd

Aff, de har lagt in stöd för transcoding. Fan vad detta kommer att missbrukas av korkade noobs som inte fattar att det medför förlust av kvalité vid konvertering.

Sen ska de lägga de filerna i sin share, och så kommer man tanka och sprida musik i kass kvalité.

Jävla noobs. Noobs som transcodar bör fan bli skjutna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag tror att det kommer att suga.

De har tagit bort Windows Sidebar, Windows Mail, Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, etc.

Och måste använda den där nya start menyn. Man kan inte använda den gamla klassiska start menyn, för den har de också tagit bort!

Det är en beta bara så att du vet. En del av dom programmen kommer nog finnas i den skarpa versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
De har tagit bort Windows Sidebar, Windows Mail, Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, etc.

Mail, Photo Gallery och Movie Maker ingår väl i Windows Live nu. Har för mig att jag kunde välja att installera dem när jag installerade Live Messenger 9 iaf.
Sidebar är borta ja, men Gadgets finns kvar.

Permalänk
Medlem

windows 7 är säkert jätte bra - känns bara dumt att nu har man varit å köpt vista för ett tag sedan - å nu kommer windows 7 bara ett typ år efter....

känns som att Vista var waste of money.....

fungerar vista drivrutiner på win 7 betan?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
windows 7 är säkert jätte bra - känns bara dumt att nu har man varit å köpt vista för ett tag sedan - å nu kommer windows 7 bara ett typ år efter....

känns som att Vista var waste of money.....

fungerar vista drivrutiner på win 7 betan?

Inte alla drivrutiner funkar men vissa drivrutiner körs i kompabilitets läge för vista jag har inte haft några problem alls med drivrutiner. Bästa OS jag haft går aldrig tillbaks varken till xp eller vista, blir ett självklart köp när det släpps. Angående processer så har jag bara 38 igång idle spelen flyter mycket bättre likaså hela windows.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem

ok.. hur får man tag på betan? hade varit skoj att testa.

dock använder jag laptop - bara att hoppas att des drivrutiner fungerar.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Hur blir det med drivrutienra på betan? Funkar vista drivrutiner till win 7?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Mycket minne är samma sak som att säga att varje person måste ha 7 bilar så att man kan byta bil varje dag i veckan.

Är den här snubben helt nerrökt eller vad är det frågan om?

Permalänk
Medlem

Alcohol 120% och Deamon Tools fungerar inte i windows 7..Det är stenkört.. p.g.a att de har satte stop för vissa typer av cdrom emulering.. Kan bero på att de används till mycket av den olagliga kopiering....Jag vet..Jag har provat....

Express Rip Och TMPGEnc 4.0 är det kört med också.. Ska försöka hinna med att prova mer under veckan....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Alcohol 120% och Deamon Tools fungerar inte i windows 7..Det är stenkört.. p.g.a att de har satte stop för vissa typer av cdrom emulering.. Kan bero på att de används till mycket av den olagliga kopiering....Jag vet..Jag har provat....

Express Rip Och TMPGEnc 4.0 är det kört med också.. Ska försöka hinna med att prova mer under veckan....

fungerar inte Daemon tools.... well that sucks.
fast kommer säkert en bra lösning för det i framtiden.

- hur är win 7 i Idle va det gäller ram osv, kräver 7an mindre ram osv än vista?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Det är en beta bara så att du vet. En del av dom programmen kommer nog finnas i den skarpa versionen.

Har de inte tagit bort det då så att de ska slippa få 1000-tals stämmningar=)?

EDIT: Hoppas vi med X-FI kort inte kommer ha problem vid övergången denna gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
fungerar inte Daemon tools.... well that sucks.
fast kommer säkert en bra lösning för det i framtiden.

- hur är win 7 i Idle va det gäller ram osv, kräver 7an mindre ram osv än vista?

Enligt Deamon Tools staff, så är det inga bekymmer...De kommer göra en version som fungerar till windows 7...Men släpper den inte förän Skarpa windows 7 kommer...Alcohol anvönder samma emulering..så det blir nog så det med...Inget att oroa sig för...

Permalänk
Medlem

någon som hört något om Priserna?

kommer det finns home å Pro version - eller massa andra som basic, Ultimate osv?

Betan: är Build 6801 den nyaste?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Windows 7 på en bärbar är inga problem, den hitta och installerade i princip allting automatiskt. Har en sak kvar men den är oviktig.

Det verkar finnas olika versioner, då build 7000 är Windows 7 Ultimate.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

ok så Build 7000 is the way to go?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Har de inte tagit bort det då så att de ska slippa få 1000-tals stämmningar=)?

EDIT: Hoppas vi med X-FI kort inte kommer ha problem vid övergången denna gång.

X-Fi fungerar med vista-drivrutinen om man installerar den i kompabilitetsläge.

Permalänk
Medlem

Har för mig att alla versioner är ultimate. Och det kommer ut nya builds lite då och då. Skillnad mellan 6xxx och 7xxx är ny kärna vad jag hört från några personer. Eller ny, dom har väl gjort något med kärnan snarare sagt.
Jag använder virtual clonedrive i windows 7, fungerar hur bra som helst.
Och daemon tool går att installera, bara de att man hamnar i en fin loop.
Efter restarten på daemon, så börjar installen om

edit:
Har inte behövt sätta något kompatibilitets läge för mina drivrutiner.
Tog vistas ljuddrivrutin för SoundMax, fungerar hur bra som helst med att dubbelklicka och installera.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Build 7000 är den första betan alltså den nyaste dom andra är pre-beta.
Jag kör 6956 den är lite snabbare än build 7000 enligt tester, känns onödigt att testa 7000 då dessutom ingen visuell skillnad.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk

Varför inte rubriken "Sämre prestanda med Windows 7" så att de flesta på sweclockers blir glada och kan fortsätta dregla över sina Linux-distar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Varför inte rubriken "Sämre prestanda med Windows 7" så att de flesta på sweclockers blir glada och kan fortsätta dregla över sina Linux-distar.

Ett-icke-Vista-Wow! Har Linux redan tagit över Sweclockers? Det om något är en världsnyhet i sig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Ett-icke-Vista-Wow! Har Linux redan tagit över Sweclockers? Det om något är en världsnyhet i sig!

hehe jag hoppas att de som läste mitt inlägg insåg att jag skojade även om betydligt fler använder Linux bland sweclockers än utanför swec så är siffran förmodligen under 10%.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag tror att det kommer att suga.

De har tagit bort Windows Sidebar, Windows Mail, Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, etc.

Och måste använda den där nya start menyn. Man kan inte använda den gamla klassiska start menyn, för den har de också tagit bort!

Ingen klassisk startmeny!????

WTF!

Permalänk
Medlem

Jag är grymt imponerad av Seven hittills. Bara hunnit prova ett par timmar men ja, det är snabbt utan tvekan. Fast det är ju bara 36 processer igång så dom har väl kapat bort en massa såna för att få upp prestandan, vilket är riktigt bra!
Finns många nya funktioner och grejjer att pilla med, som barn på julafton igen
Alla vista drivrutiner funkar f.ö. utan problem kommer säkert någon nisse som frågar en 10e gång i tråden för säkerhetsskull igen så är väl lika bra att säga det, igen.

Hur mycket minne de drar är irrelevant, min drar redan 1GB ram, men det är förväntat, har man flertalet GB så ska den ju nyttja det också. Spelar ingen roll om folk säger att det drar 500MB eller 1.5GB det är beroende på systemet helt och hållet och ingen måttstock för någon annan.

Förövrigt skönt att dom skippat den klassiska startmenyn, dags att folk vänjer sig med något nytt, har ju varit samma gamla startmeny i 10tals år snart. Den nya är så mycket enklare och bättre uppbyggd, bara det att folk inte är vana att se det så. Det är lättare att klicka sig fram till det man vill via den nya menyn.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Ne sak jag stör mig på är att bottenfältet är så brett och tar upp så stor del av skärmytan. Går detta att ändra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Ne sak jag stör mig på är att bottenfältet är så brett och tar upp så stor del av skärmytan. Går detta att ändra?

Ta egenskaper och use small icons voila.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem

Vilken version av betan är det som är den nyaste? 6801?

Petter

Visa signatur

E8400 - Intel DG45FC - 4gb DDR2 - 80gb Intel x-25 SSD - Samsung LE46A656 - Samsung 226BW

Permalänk

Finns det några skäl att hålla fast vid XP/Vista istället för att installera betaversionen av 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perrekk
Vilken version av betan är det som är den nyaste? 6801?

Petter

7000, högre nummer nyare beta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Finns det några skäl att hålla fast vid XP/Vista istället för att installera betaversionen av 7?

Nej egentligen inte Jag ser ingen mening iaf. Seven verkar funka alldeles utmärkt för samtliga saker
Men det är ju högst personligt val och bara du själv som kan avgöra.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini