Permalänk

Fet Text !

Precis som rubriken lyder har jag konstant fått fet text i firefox, och kursiv stil i explorer.

förstår inte vad detta kan vara, har vart o kollat på DPI:N den är som vanligt, har även kollat storleken i firefox och allt verkar stämma som det ska, detta är jätte irriterande !

TACK PÅ FÖRHAND !

MVH // Johan

Permalänk
Medlem

hade samma fel ett tag sedan, efter ett tag blev hela os:et med fet text... lyckades inte lösa det så jag fick formatera om

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Precis samma sak har hänt för mig !

Hjälp oss grabbar !

Permalänk
Medlem

håll in ctrl och hjulet på musen drar ni up och ner så blir det mindre på upp tror jag

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

har testat det också, men texten är fortfarande fet hur mycket man än " zoomar " med scrollen :S

Permalänk
Medlem

Har också haft detta irriterande felet. Testa med att byta utseende på erat Windows-tema. Funkade för mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det hände mig för ca 15 min sen. Jag avinstalerade left 4 dead som innehöll ett par fonts som windows använde :S så då blev det precis så. så jag gjorde systemåterställning. kopierade fontsen fron L4D till c:/windows/fonts startade om datorn och nu funkar det igen, men ruskigt konstigt är det :S

Permalänk
Medlem

L4D är känt för att ha felet att den drar med sig en massa annat när den avinstalleras.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jävla skitspel, har tillverkarna nån fix på hemsidan som man kan ladda ner efter avinstallation? Har den tagit med sig nå mer än just fontsen som ändras?

Permalänk
Medlem

Testa att köra systemåterställning till någon tidpunkt när ni hade L4D installerat? Är väldigt många på detta forumet som fått detta problem, tyvärr =/

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Installera skiten igen och kopiera fontsen? Eller be nån polare zippa hela sin fonts-katalog, så kan du installera dom fontsen du inte har. Sen äre bara starta om.
Borde funka?

Permalänk

testa att ominstallera fontsen, fixade mitt problem när hälften av all text i datorn blev kursiv.

Permalänk
Medlem

Japp, bara gå in i kontrollpanelen och installera om alla teckensnitt, markera alla och installera. Starta om datorn.

Permalänk

hur installerar man om dem? :/ har samma problem

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Antar att det är skit samma om du går in via Kontrollpanelen > Teckensitt eller Windowsmappen, men högerklicka på mappen Fonts där. Välj Installera nytt teckensnitt. Välj Font-mappen du nyss var i, då kommer alla teckensnitt upp i "Lista över teckensnitt". Ta Markera alla och sen Installera. För att snabba upp det så kan du hålla in N-knappen så säger den nej till alla som redan är installerade. Fick felet efter att jag avinstallerat... nåt. Fonten i Messenger Plus var det som försvunnit. Trots att filen ligger kvar i Font-mappen så är den inte registrerad och windows skiter då i den.

Edit : Efter omstart kan jag konstatera att det hjälpte inte mig. Men jag såg att den faktiskt installerade en hel del teckensnitt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Jag har laddat upp min font-katalog, men kommer ta bort den när jag känner att jag behöver utrymmet för annat. Har använt ZIP då jag inte ids installera WinRAR på denna tillfälliga och undermånliga burk.
http://web.comhem.se/andnewman/sweclockers/fonts.zip

Edit: Katalogen är från Vista Business.
Edit2: Att en bokstav i en URL ska göra så mkt

Permalänk
Medlem

körde TweakUI 's repair Fonts och så bidde det perfekt igen. endast till XP

http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45...

Permalänk
Medlem

jävla skit blivit samma för mig nu när jag avinstallerade left 4 dead! skitspel! Måste greja detta nu hmm hur har ni gjort

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk

Testa mitt arkiv, så vet vi om det fungerar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Antar att det är skit samma om du går in via Kontrollpanelen > Teckensitt eller Windowsmappen, men högerklicka på mappen Fonts där. Välj Installera nytt teckensnitt. Välj Font-mappen du nyss var i, då kommer alla teckensnitt upp i "Lista över teckensnitt". Ta Markera alla och sen Installera. För att snabba upp det så kan du hålla in N-knappen så säger den nej till alla som redan är installerade. Fick felet efter att jag avinstallerat... nåt. Fonten i Messenger Plus var det som försvunnit. Trots att filen ligger kvar i Font-mappen så är den inte registrerad och windows skiter då i den.

Edit : Efter omstart kan jag konstatera att det hjälpte inte mig. Men jag såg att den faktiskt installerade en hel del teckensnitt.

Ah tack! Hade samma problem jag med som whatkatie och allt blev som vanligt efter jag gjort som du skrev! =D. Fick mitt problem efter jag avinstallerat Left 4 Dead!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Jag har laddat upp min font-katalog, men kommer ta bort den när jag känner att jag behöver utrymmet för annat. Har använt ZIP då jag inte ids installera WinRAR på denna tillfälliga och undermånliga burk.
http://web.comhem.se/andnewman/sweclockers/fonts.zip

Edit: Katalogen är från Vista Business.
Edit2: Att en bokstav i en URL ska göra så mkt

Funkade alldeles utmärkt för mig!

Tack för hjälpen (:

Permalänk

Skit vad bra sweclocker är, ni fixar alla mina problem med en gång

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

JAAA GUDAR! det är vad ni är.. fick också problemet av L4D ... höll på att bli galen ett tag där.

Visa signatur

- AMD Phenom X4 9850BE - Gigabyte GA-MA790GP-DS4H - Radeon HD4850 512mb - 2x2gb Mushkin XP2-8500 @5-5-5-15 / 2,1V - Samsung Spinpoint F1 750gb -

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem, men font-arkivet hjälpte inte...

Några fler idéer?
Störigt med kursiv text i Chrome och fet text lite överallt :/

Vista Home Premium SP1 kör jag med.

Permalänk
Medlem

Förmodar att du redan installerat om alla fonts.
Testa byta Windows tema och sedan tillbaka igen.
Testa samma som ovan fast med Chrome.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Förmodar att du redan installerat om alla fonts.
Testa byta Windows tema och sedan tillbaka igen.
Testa samma som ovan fast med Chrome.

Installerat om alla fonts: check
Byta windowstema: check
Testa samma som ovan fast med Chrome: Va??

EDIT: Installerade om alla teckensnitt igen, det går tydligen inte att bara ta drag/drop från winrar till fonts-mappen, utan jag var tvungen att packa upp, markera alla, högerklicka och välja install.

Permalänk
Medlem

Funkade perfekt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Jag har laddat upp min font-katalog, men kommer ta bort den när jag känner att jag behöver utrymmet för annat. Har använt ZIP då jag inte ids installera WinRAR på denna tillfälliga och undermånliga burk.
http://web.comhem.se/andnewman/sweclockers/fonts.zip

Edit: Katalogen är från Vista Business.
Edit2: Att en bokstav i en URL ska göra så mkt

andnewman, din uppladdade katalog fixade skiten Nu kan man slappna av igen!! Såg riktigt hysteriskt med stora bokstäver lite här och där. Hade dock inte stora "överallt", men det såg inte alls bra ut.

Ni med font problem efter avinstallation av L4D, jag rekommenderar att ni installerar "andnewman"´s font katalog

Tack som 17!!

Permalänk
Medlem

Tack Andnewman din map fixade mitt problem som jag fick efter att ha avinstallerat L4D

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tacka andnewman för fontsen. L4D gjorde min dator helt jädra tokig. Har ominstallerat fontsen och nu ser normalt ut igen. Sweclokers rules

Permalänk
Medlem

Avinstallerade L4D för inte så längesedan och har nu samma problem med fontsen. Jag är rätt kass på datorer så jag förstår inte riktigt hur det är jag ska göra. Har laddat ner andnewmans's fil men vet inte vad jag ska göra sen. Om någon kunde lägga upp en riktigt "noobig" förklaring om hur jag ska göra vore jag väldigt tacksam. Använder Win7.