Tips på nytt FPS spel att ta sig igenom!

Permalänk
Medlem

Tips på nytt FPS spel att ta sig igenom!

Hej alla!

Hade skrivit en tråd för ett par månader sedan om tips på spel, då tipsade någon mig om The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.
Tog mig ett par månader innan jag hittade liret men till slut hittade jag det i Extra Price hyllan i det lokala Supermarket.

Så nu söker jag en ny utmaning, gärna ett mycket bra FPS SP spel får oxå vara MP.
Spelet behöver inte vara nytt men lite kräsen med grafiken är jag dock.

En lista på spel jag har spelat och tyckte var OK:

Prey*
Call Of Juarez*
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay*
Far Cry 2*
Bf2 (MP)
Bf 2142
Cod 4,5 (Gillade aldrig SP eller 1:an och 2:an)
Mass Effect
F.E.A.R.
Brothers In Arms:Hell´s Highway
Fall Out 2,3
Crysis
F.E.A.R.
Doom 3
Bioshock

*=Älskade dessa Spel

Har även lirat några mycket äldre lir som jag inte orkar ta upp.

Kom med förslag om ni kommer på nått spel som jag missat eller måste jag bara invänta nya titlar?

Tackar för alla förslag!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Left 4 Dead.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Hedersmedlem

Team Fortress 2.

Permalänk
Medlem

fuel of war

Permalänk
Medlem

counter strike 1.6 ^^

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Jag måste rekommendera spelet Stalker som släpptes 2007 tillsammans med modden "oblivion lost". Spelet i sig är en väldigt annorlunda upplevelse i och med dess mycket täta och läskiga stämning. En av mina favorit spelupplevelser är när man tillsammans med tungt beväpnade allierade sakta men säkert tar sig fram genom en ödslig stad med ett stort parishjul i bakgrunden. Aldrig någonsin har ett spel målat upp ett scenario så väl och så intensivt

Länkar
Till spelets hemsida; http://www.stalker-videogame.com/
Till oblivion lost; http://www.oblivion-lost.net/
En youtube länk som inte gör banan rättvisa http://www.youtube.com/watch?v=C_p1McD62j8

En till länk som visar en "blown out" och varför man inte bör bege sig ner i stadens tunnlar http://www.youtube.com/watch?v=4gqiF0vBMgI&feature=related

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. 2 - Project Origin men den måste du vänta till 13feb då ska den komma ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Halflife, alla spelen.

fear, alla spelen.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Command & Conquer: Renegade

Och Halo kanske?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

[ot]Hur kan man skriva att man älskar Far cry 2 utan att skämmas XD.

Men jag skulle rekommendera stalker: clear sky.
Quake 4 om du gillade prey.
Crysis: Warhead, bättre än crysis och flyter bättre!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
[ot]Hur kan man skriva att man älskar Far cry 2 utan att skämmas XD.

Men jag skulle rekommendera stalker: clear sky.
Quake 4 om du gillade prey.
Crysis: Warhead, bättre än crysis och flyter bättre!

'

Håller med dig på allt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!

Left 4 Dead - prövade jag men gillade inte riktigt.
Team fortress - 2 vet jag inte riktigt skall kolla upp det!
Fuels of war - testade jag betan som dock crashade hela tiden, skall kolla upp.
CS 1.6 - Njaa
Stalker - har jag spelat (Glömde att nämna det)
F.E.A.R. 2 - Väntar jag på!
Half life - njaaa. finns det nått demo att hämta?
Command & Conquer - Aldrig gillat
Halo - Borde kolla upp!
Quake 4 - Borde koll upp

Jag är väll kanske en av de få i världen som fakriskt gillade Far Cry 2 måste jag väll erkänna men jag tyckte spelet var skit kul, speciellt när man började skita i vägspärrarna och tog bussen!

Tackar för alla förslag sakll kolla upp några!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Quake 3 Noghost 1.16n Freezerail

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Quake 4 tyckte jag om. Det får du köpa tycker jag. Kan ju inte kosta mycket nu.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Hur du kan säga "nja" till Half-Life förstår jag inte. Men eftersom du gillar Far Cry 2 har vi antagligen ganska olika spelsmak. Skulle dok kunna rekomendera att du köper Half-life och sedan tankar ned gratismodden "Decay" som släpptes för ett tag sedan. "Decay" är en port av spelet "Decay" som följde med till Half-life PS2-versionen. Konstigt nog släpptes det aldrig en PC-version men nu har några gjort en port på det alltså.

Roliga med "Decay" är att man kan spela i CO-OP två stycken. Inget jag har testat ännu men efter att jag spelat det singelplayer märker jag att CO-OP måste vara roligare.

Alla de andra "Half-Life"-spelen från "Valve" och "Gearbox" är också roliga om man inte räknar med "Half-Life: Episode 1" som var för kort och under förväntningar.

Om "Half-Life" inte är något för dig så hoppas jag att någon annan uppskattar mitt tips om "Half-Life: Decay". Finns att tanka här

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Om du gillar Mp spel ska du testa det här
http://www.americasarmy.com/ helt gratis
kommer en ny version snart

Kolla gärna in sweo.se en klan som lirar spelet
om du har några funderingar kring spelet

Visa signatur

*E8400*Hyper212*Asus Formula Maximus*Hyper X T1 pc2 8500 2x2gig*Asus 9800 GT 1 gb*
*Western Digital Raptor 150GB**Cosmos S*

Permalänk

Jag säger som alltid, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl och Clear Sky, bästa spelen ever.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

fuel of war får du för 9.90 på elgiganten.

att du inte tyckte att cod 1, 2 och half-life var bra förstår jag däremot inte...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
fuel of war får du för 9.90 på elgiganten.

att du inte tyckte att cod 1, 2 och half-life var bra förstår jag däremot inte...

Kan inte säga att jag inte gillar half-life men skulle inte riktigt orka börja satsa på det men måste väll kolla upp nån demo!

Men om vi säger så här, Jag förstår inte heller hur det finns nån som kan gilla WoW

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid fortsätta ditt Crysis äventyr med Warhead om du nu inte spelat det. Lite väl kort spel eftersom man på säkerligen 20min har spelat igenom halva xD (kanske lite väl överdrivet men ändå)

Permalänk
Medlem

Half life 2, fortfarande det bästa fps spelet, snacka om att känna sig jagad hela tiden.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
[ot]Hur kan man skriva att man älskar Far cry 2 utan att skämmas XD.

Men jag skulle rekommendera stalker: clear sky.
Quake 4 om du gillade prey.
Crysis: Warhead, bättre än crysis och flyter bättre!

Hur kan man skriva "Command & Conquer: Renegade" utan att skämmas?

Det är väl mer konstigt.

Permalänk

Red faction (ettan) där man verkligen kan spränga allt. börja på svåraste med direkt är tipset. känns ändå relativt lätt en bit in i spelet.
multiplayer är något av det bästa jag upplevt (om man slipper fuskarna (finns de kvar?))

Annars är ju 2an ett bra spel dessvärre inte enligt mitt tycka lika fritt och man kan spränga allt men det är även bra.

3an kommer nu om någon månad och där är det tillbaka att man verkligen kan spränga allt! då menar jag allt! hus som rasar så som de hade gjrot i verkligheten osv. Finns många bra trailers på tex youtube

Visa signatur

I am Extrazz.