Permalänk

x-fi titanium

Hej
Har precis köpt ett x-fi titanium ljudkort. Det har funkat helt perfekt nu i 2 veckor tills jag ominnstalerade windows. när jag startar window är det inget ljud då innstalerar jag om drivrutinerna och startar om, då fungerar det tills jag startar datorn nästa gång då måste jag göra samma sak. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Welcome to the Creative way.

iaf,

Avinstallera drivrutinerna igen, använder driver sweeper från guru3d (i felsäkert läge)

var 100% säker på att allt är borta och installera den nyaste från hemsidan.

Funkar det inte testa att göra om proceduren men byta också plats på pci om det är pci varianten om det är pciex varianten har jag hört talas om att de kan kanske funka på vanlig pciex slot. dock är jag tveksam.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

hihi najs drivare som vanligt

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Se till så att du har inaktiverat det inbyggda ljudkortet i BIOS.