World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Varför tar "alla" förgivet att en som hämnas på det viset är en liten grabb eller snoris? kan lika gärna vara en kille i 30års åldern? Eller är alla ~10 miljoner som spelar snorisar?

Syftade mest på "he clapped, danced and laughed".. Moget folk brukar inte göra så när dom gankar en lvl 33 när dom själv är lvl 70..

Permalänk
Medlem

Har själv blivit gankad med mina low lvl alts men blir man det bara en gång hämtar jag inte någon lvl 80 för att ge igen. Spelar man på PVP-server får man tåla lite iaf.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har själv blivit gankad med mina low lvl alts men blir man det bara en gång hämtar jag inte någon lvl 80 för att ge igen. Spelar man på PVP-server får man tåla lite iaf.

Brukar ha min main loggad i samma område och countergankar så gott som alltid, gjärna 2-3 cc så de fattar läget.

Jag klappar och dansar inte men countergank är givet.

Permalänk
Medlem

jag lägger gärna ner 1 timme eller så å campa gankers
(:
jag brukar hålla på tills dom lyckats smita eller spiritressar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Nej det ska inte alls bli skönt:(.

Inte för hunters imo.

Läste patch notes nu. Tror inte det är så jädra farligt för mig (Marksman) iaf. Var livrädd att det skulle bli värre. Men nu återstår det att dra en heroic och se skillnaden på DPS:en.

Dock får jag upp denna ruta nu efter patchen

Får hoppas det försvinner vid 11 tiden då maintenance är över.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge en länk till något ställe där man kan tanka hem patchen?
Går så otroligt sakta för mig med blizzards egen..

Permalänk

Skönt att man kommer hem ganska sent i kväll så man förhoppningsvis slipper att köa för att ladda ner patchen.

Är det någon som vet hur mycket nerfad paladin kommer att bli?

Efter som paladins kommer att bli nerfade så håller jag på att rerolla en warlock men efter som jag inte har läst patchnotes så vet jag inte i fall warlock ocskå kommer att bli nerfad.

Någon som vet?

/ T

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se patchnotes från jobbet.. alltså besöka spelsidor där det står.. nån som har lust att kopiera hela patchnotesen och skicka dem i PM till mig här på forumet? Föresten, va heter nya patchen?
Tack.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Någon som kan ge en länk till något ställe där man kan tanka hem patchen?
Går så otroligt sakta för mig med blizzards egen..

Lite sent kanske

Tankade själv härifrån
http://rapidshare.com/files/186877297/WoW-3.0.3.9183-to-3.0.8...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Bra att realmsen var uppe 11:00, hatar när folk sätter deadlines som inte hålls. Jag som lowlevel märker ingen skillnad på paladins ännu

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vad lätt de var å få exalted med sons of hodir nu revered-exalted på nårra klick

Permalänk

Angående sakerna man kan köpa föf wintergrasp marks samt VoA.
På våran server kontrollerar alliance fortress just nu, kommer vi i horde få VoA samt den nya looten tillgänglig?
Eller måste vi vänta på att Blizzard fixar WG helt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
Skönt att man kommer hem ganska sent i kväll så man förhoppningsvis slipper att köa för att ladda ner patchen.

Är det någon som vet hur mycket nerfad paladin kommer att bli?

Efter som paladins kommer att bli nerfade så håller jag på att rerolla en warlock men efter som jag inte har läst patchnotes så vet jag inte i fall warlock ocskå kommer att bli nerfad.

Någon som vet?

/ T

Jäkla FOTM reroller. Spela den klassen som du föredrar och visa lite stake.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Jäkla FOTM reroller. Spela den klassen som du föredrar och visa lite stake.

Om han nu föredrar en lock då? Så jävla onödigt att tracka ner på folk bara för att han byter klass om det nu var därför att han inte vill bli nerfad kvittar ju.

Ursäkta om jag är dum eller något men FOTM, är de Fire On The Mountain med Grateful Dead eller? Ser inget sammanhang där.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Om han nu föredrar en lock då? Så jävla onödigt att tracka ner på folk bara för att han byter klass om det nu var därför att han inte vill bli nerfad kvittar ju.

Ursäkta om jag är dum eller något men FOTM, är de Fire On The Mountain med Grateful Dead eller? Ser inget sammanhang där.

Flavour Of The Month.

AKA det som är "OP" för stunden.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Flavour Of The Month.

AKA det som är "OP" för stunden.

Jaså där ser man. Man lär sig visst något nytt varje dag.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

Paladins är fortfarande grymt op och efter att kört arena en hel dag kan jag säga att 80% av teamen man möter består av minst en paladin.
Dk´s blev nerfade men fortfarande bättre än alla andra vanliga klasser.
Nu känns det som hunters blev nerfade för dom va op men inte andra klasser.

Gick från 19k armor till 29k armor med min druid och mitt arena team är buggat så ja kan knappt få över eller under 1700 rating men snart 2400 personal rating och en massa achievments

Permalänk
Medlem

Någon DK här som kört blood-spec? Har själv inte prövat och undrar om man byter ut Blood Strike mot Heart Strike i sin rotation, antar det men tänkte kolla först :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Någon DK här som kört blood-spec? Har själv inte prövat och undrar om man byter ut Blood Strike mot Heart Strike i sin rotation, antar det men tänkte kolla först :>

Var inte heart strike omgjort till en instant cleave?
Isf borde ju Blood strike göra mer singletarget damage..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

wei.. efter patchen så lyckas jag ta en DK i 1on1 med min fury warrior.. iaf i arena..
Första gången blev det såhär.. 2on2.. båda våra healers dog.. vi båda hade max hp.. tänkte "nu fan är det kört för mig".. började hamra på DK'n och förvånansvärt så förlorade han .. han spelade unholy så fick fly ifrån hans zombies som ressades efter dk'n dog.. vilket är drygt, men gick hem...
Nånting jag fick reda på igår dock om DK är att det är fortf lite OB mot en resto-druid.. de tar nämligen bort alla HoTs hela tiden.. vilket är vad en resto-drood lever på... så min healer dog ju ganska snabbt..
Och snälla snälla blizzard.. ge en warrior en chans att ta en mage.. i 1on1 =/ ... charge, slowed, blink, intercept, slowed, frost nova, heroic fury intercept, slowed.. är man inte död nu som warrior så dröjer det inte länge.. och självklart använder ja macro för spell-reflect vilket inte hjälper mycket.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Inte meningen att warriors ska kunna ta alla 1on1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Inte meningen att warriors ska kunna ta alla 1on1.

kan warriors ta nån i 1on1 egentligen?

Läs whine:et i warr-forumet ang dueller.. mycket få klasser vi warriors har en chans på i 1on1

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Jäkla FOTM reroller. Spela den klassen som du föredrar och visa lite stake.

Hej hej. Tack så mycket, det uppskattas med lite personlig kritik. Jag ska genast börja leva mitt liv annorlunda. "SMILEY"

jag tänker inte kommentera det där..

hmm, det var inte bara för att palas skulle nerfas som jag rerollar en lock, största anledningen var serverbyte, hade dock skapat en pala på den servern först men efter som jag börjar att tröttna på den classen så var det dags för class byte.

Jag är väl relativt ny på wow så jag har ingen ras som jag föredrar mer en någon annan men det sista jag skulle skapa är nog warrior, dom verkar var sega.

En sak som var lyx med den nya patcher är att men slipper mina samma källa flera gånger, man minar en gång och sen får allt som är i källan, det spara ju lite tid.

Men hur är det med mining skillen? kommer det gå långsammar att levla mining nu efter som man bara minar en gång istället för 1-5 gr?

/ T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at

Men hur är det med mining skillen? kommer det gå långsammar att levla mining nu efter som man bara minar en gång istället för 1-5 gr?

/ T

Du får ändå bara en skillpoint per vein, så det är samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
kan warriors ta nån i 1on1 egentligen?

Läs whine:et i warr-forumet ang dueller.. mycket få klasser vi warriors har en chans på i 1on1

Spelet är inte gjort för 1on1, och att ens sitta och läsa på WoW-forum förutom kanske elitistjerks är bara onödigt för om du kollar alla klassers forum så är det alltid whine. Hunters whinar på att de blivit nerfade men ändå blivit buffade så de har en roligare rotation med lika mycket dps som innan. Warriors tror de ska ta varje klass i 1on1 och whinar om att de suger när de inte har en healer med sig. Warlocks whinar för att de inte är bäst i allt längre. Rogues whinar för att de har dålig PvE dps men kan bursta 25k på 4 sekunder i arena. Paladiner, DK's och mages har väl minst att whina om men mages gillar att ta upp att deras dps bara är RNG men ändå ser man dom i topp varje Naxx man kör. Druider och Priests har jag inte ens orkat kolla upp vad de whinar om men kan väl gissa att det är ett jävla liv om att deras AoE-heals har blivit nerfade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du får ändå bara en skillpoint per vein, så det är samma.

Det borde väl till och med gå lite snabbare eftersom man inte behöver stå kvar och hugga samma vein flera gånger utan man kan sticka till nästa vein efter första lyckade hugget. Man kunde i och för sig göra det förrut också men då fick man ju inte alla mineraler från veinen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyflyer
Det borde väl till och med gå lite snabbare eftersom man inte behöver stå kvar och hugga samma vein flera gånger utan man kan sticka till nästa vein efter första lyckade hugget. Man kunde i och för sig göra det förrut också men då fick man ju inte alla mineraler från veinen.

Jo självklart kommer det gå snabbare, en av anledningarna till att dem bytte ju. Varken Skinning eller Herb hade ju detta.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

Miningen är bra nu, när allt plockas på samma gång slipper man idioter som kommer och tar minen man redan håller på att plocka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
Miningen är bra nu, när allt plockas på samma gång slipper man idioter som kommer och tar minen man redan håller på att plocka.

Ja riktigt underbart är det, speciellt för mig som är så paranoid och tror att det alltid ska komma en ond allie och ganka mig när jag hackar.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min dk som började igår. Så det började inte direkt efter patchen. Med 20-30 minuters (vet inte exakt och tror att det varierar) så använder han automatisk Heart stone till dalaran. HS är på cd, men på nåt vänster använder han det ändå, och då startar cd om från 1 timme. Har testat att ta bort wtf mappen, men det hjälper inte, och felet kan väl knappast vara hos mig, eftersom inget addon eller nåt borde kunna använda HS eftersom den är i cd.
På min warrior är det inget problem.
Har även testat att radera min hs och skaffa ny på en annan inn i dalaran, men det hjälpte inte. Första gången jag skrev till GM fick jag bara standard mailen att testa att radera mappen. Sen skrev jag på nytt igår kväll, men har inte kollat om jag fått nåt svar. Men som det är nu, så går det inte att spela min dk, eller möjligen om man raderar hs, fast vet inte om jag skulle ändå bli teleportad.

Edit: Sen vet jag inte hur jag ska kunna öka min dps för min warrior. Den har bra gear, hyfsade vapen. Crit är i berserker stance strax över 30%, hit rating är 364, vet inte om man kan minska den nu, eller om man bör behålla den. Men normalt ligger min dps på 1800 vilket är lite lågt. Som bäst hade jag igår på stratholm 2100, men så högt når jag normalt inte.

Försöker även fundera på något bra dps specc för min dk, men kan inte den klassen så bra, så har lite svårt att välja. Just nu funderar jag på en variant av 50-0-21, men flytta några poäng från blood till unholy, så det blir 45-0-26, så man får pet talent, men vet inte om det egentligen är värd det. Hittils har jag haft 61-0-10, men tänkte minska mycket av healing talents eftersom det ska vara mest som dps i instancer och möjligen i raid.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200