Permalänk
Medlem

Flasha om BIOS ?

Hehej.

Har precis köpt ny dator, byggt den själv.

Ingenting funkar direkt som det ska verkar det som.. minnen går sakta, GPU ligger i 200 mhz istället för 750mhz osv. försöker man ändra något i BIOS så funkar det tills man stänger av datorn helt och startar den igen, då måste jag ställa in Defuelt settings i bios för att datorn ens ska starta.

De komponenter jag har är: AMD Phenom II 940 x4 ( 3 GHZ ), MSI DKA790GX Platinum, HIS Radeon HD 4870, Crossair 4gig och så vidare..

Så min fråga är om jag behöver Flasha om BIOS'et och hur jag går tillväga för att göra det.

Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort ligger på 200mhz gpu därför att den kör 2d, när du väl kör 3d så klockas allt upp automatiskt.

Vad är det för hastighet på minnena?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Mina minnen ligger på 800 Mhz, eller de ska det i alla fall.
Går inte ändra i BIOS så att de ligger på 400 Mhz, 1.2 minnesdivider( vilket skulle ge 800 mhz ).. utan de kör på auto och går segare.

Sitter nu och försöker uppdatera BIOS och andra saker via MSI Live Monitor men lyckas inte särskilt bra för installationen crashar och uppdateringen failar.

Okay, tack för att du sa det med grafikkortet

Permalänk
Medlem

Har samma problem med MSI Live monitor. Undrar oxå varför den spökar.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S