Permalänk
Medlem

Drivrutiner Scaleo X!

Hej!

Har en Fujitsu siemens Scaleo X, installerade om operativsystemet igår.
har alla cd skivor till den, men hittar inga drivrutiner på skivorna, eller på hemsidan deras!

Har lyckas installerat Grafikkort, usb portarna(?) Ljudkortet.
På deras hemsida har jag skrivit serienummret och hittat massa drivrutiner, men ingen av dem har haft någon "setup" som har funkat.
har klickat på dem och inget har hänt.

när jag öppnar "Creatix wireless" installations filen så kommer det upp en ruta:
"There are no wireless adapters installed, so the configuration will quit."

Moderkortet heter:"Fujitsu siemens D1826-G".

Alltså.. det jag behöver hjälp med är att fixa det trådlösa internetet...

Hjälp fort, tack!

Permalänk

du får ladda ner filerna, öppna enhetshanteraren, markera den enheten som inte har drivisar, sen välja uppdatera eller installera drivrutiner och sen välja det som finns i mappen du tankade.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

tack, det funkade!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krokas
tack, det funkade!

Så klart, jag har själv en X o ja vet allt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

har en Scaleo X som inte vill funka som den ska efter ha installerat xp från win 7 . kan inte ens spela pinball utan grafiken ballar ur . har kört drivrutinerna som följde med datorn , problemet kvar står i grafiken ? hur fixar man de ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikberglund:

har en Scaleo X som inte vill funka som den ska efter ha installerat xp från win 7 . kan inte ens spela pinball utan grafiken ballar ur . har kört drivrutinerna som följde med datorn , problemet kvar står i grafiken ? hur fixar man de ?

Kolla vad du har för grafikkort och ladda ner nya från antingen AMD eller nVidia beroende på vad du har!

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk

har gjort de, har ett navidia geforce 7800gtx var inte de felet heller ! har verkligen kört fast .!! pratade med micro shop å dom ska att jag skulle gå på hemsidan fujitsu och ladda hem chipsets drivrutiner men dom klickade aldrig in tyckte jag . hände som ingenting när jag packade upp å klickande på pogramet !

Permalänk

att de blir som bättre när man har win 7 , förstår jag inte måste vara nå knasig drivrutin som spöka ,

Permalänk
Medlem

ScaleoX är ett samlingsnamn för en hel drös med olika Fujitsudatorer så man måste veta exakt vad som finns inuti. Jag har träffat på allt från P4 2,4GHz, AMD X2 3800, PentiumD 3,0 och en CoreDual. Detta innebär 4 olika chipset som alla hade nativestöd i Win7 så inga drivrutner behövdes.

Det är inte ens helt säkert att win7 har fullt stöd om det är för gammalt.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"