Permalänk

Lenovo N500

Någon som skulle kunna uttala sig om denna burk är värd sitt pris
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=405835

Om inte finns det något annat ni rekommenderar i samma prisklass.
Kommer använda datorn mest till, surfa, filmtittande samt en del mindre krävande spel

Permalänk
Medlem

Nja Den kostade 5000Kr förut

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Nja Den kostade 5000Kr förut

Mja fast det här är den version med medföljande 3 gb, tror den med 1 gb kostar 5000:-

Permalänk

eller är det värt att lägga ca 2000:- mer på en Dell XPS 1530?

Permalänk
Medlem

lägg till 400KR till så får du en HP med 8400GT grafik

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
lägg till 400KR till så får du en HP med 8400GT grafik

ahaa, länk?

Permalänk
Medlem

Maskinen är helt okej.
Dock kostade den 4995:- förut fast med 2GB ram istället för 3GB.
En polare har den och han spelar en del med geforce 9300 kortet som sitter i.
Vissa bärbara har problem med geforce 8400 pga tillverkningsfel från nvidia.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Maskinen är helt okej.
Dock kostade den 4995:- förut fast med 2GB ram istället för 3GB.
En polare har den och han spelar en del med geforce 9300 kortet som sitter i.
Vissa bärbara har problem med geforce 8400 pga tillverkningsfel från nvidia.

ahaa, det va intressant att veta...ska tänka på det

Permalänk

beställde en N500 nu idag, får se hur den är. verkar vara ganska bra bang for the bucks

Permalänk

Jag tycker den ser finfin ut för det priset, kanske inte en dator som man inte bör bära på varje dag, men släpar man runt på den lite då och då e det ett bra val.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Jag tycker den ser finfin ut för det priset, kanske inte en dator som man inte bör bära på varje dag, men släpar man runt på den lite då och då e det ett bra val.

det låter perfekt för mig det

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på en sådan. Undrar hur den fungerar att spela på.
Är där några uppenbara nackdelar med den här?
Jag har aldrig haft bärbar tidigare så jag vet ingenting, ska ut och resa och tänkte den kunde vara bra som underhållning.
Vad bör man köpa till? laddkablar, mus, och annat.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Får se, får min imorrn tydligen, då ordern packades efter 1600 =S.
Jag tänkte dumpa vista som följer med och slänga in Windows 7 istället. Har hört att det är mkt lenovo applikationer som finns i Vistat som följer med, stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Grabben 83, den finns fortfarande för 4995:- med 2 eller 3 Gb minne.
Dock med ett sämre grafikkort och mindre hårddisk.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Grabben 83, den finns fortfarande för 4995:- med 2 eller 3 Gb minne.
Dock med ett sämre grafikkort och mindre hårddisk.

Den fanns dock med 2GB ram 250GB hårddisk och geforce 9300 för 4995:- inte nån sämre variant.
Dock har jue det mesta blivit dyrare nu 2009 mot 2008s slut.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

De hade en också i Mediamarkt Vid År skiftet för 3790KR

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
De hade en också i Mediamarkt Vid År skiftet för 3790KR

'

Den var utan 9300M och bara 160gb hd och 2gb ram(om inte 1!)
Finns fortfarande kvar för runt 4400kr.

Permalänk
Medlem

Själv fick jag min igår ska skicka tillbaka den idag

suggig skärm och konstig pekplatta
tycker inte att de går att ställa in skärmen i rätt läge antingen blir botten för ljus eller för mörkt högst upp, men annars med bluetooth och hdmi o grejjer ja visst bra prestanda

keybordet e väll sådär har lite för mycket dubbel slag på ett tryck men kanske bara e jag som inte är van med lap tops

designen är mycket snyggare än på vissa bilder dock

Permalänk
Medlem

Kan någon lägga bilder på den ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Angående bildkvaliten så märkte jag att den var suddig på den modellen som fanns i mediamarkt. Men för priset och prestandan kanske man kan leva med det?

Permalänk
Medlem

Räcker inte bilderna på Komplett till?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rakio
Angående bildkvaliten så märkte jag att den var suddig på den modellen som fanns i mediamarkt. Men för priset och prestandan kanske man kan leva med det?

ptja själv köpte jag den för 5500kr och suggig mena jag, inte suddig haha,
fast detta var min första laptop, så har inget o jämföra med direkt men jag är missnöjd
pekplattan vill inte följa med ibland heller + om man har handsvett så hackar man fram med fingret

men man kan juh köpa den och lämna tillbaka den om man skulle va osäker, bara man inte tar bort deras recover partitioner, lite osäker om man kan ta bort vista bara också,

tyvär inga bilder men de finns på inwarehouse i olika vinklar bara söka upp den på prisjakt så kommer du dit

Permalänk

Var på mediamarkt bäckebol idag för o kolla på denna dator.
Den kostade 4390kr nu med 1gb ram.
Den var rätt slim o stilren utan massa klarlack o skit, gillar stilrent. Lite för mjuk i locket när man bände lite försiktigt. musplattan kändes 1000 ggr bättre än min acer 5520 som är hur känslig som helst, måste helt enkelt stänga av den för att kunna använda tangentbordet. Funderar på att byta till denna lenovo.
Är det värt för min del, vilken har bäst prestanda helt enkelt?

Acer aspire 5520g eller Lenovo N500? Kommer givetvis ha mer ram i lenovon om jag byter till den.

Permalänk

Finns extremt mycket Lenovo skräp i Vista, tom skrivbordet har lenovo bakgrund där man kan ända klockans tidson med, vet inte om det finns på datorer som leverras med Home Premiun, fast datorerna riktade till framför allt företag har sånt som säljs med Ultimate lr Business

Permalänk

Vad är det för skillnad på det gämfört med acers skit som finns med på deras datorer...hade hur mycket skit som helst på min acer. tror inte det har med vista att göra utan program som olika tillverkare lägger i sina datorer.

Vilken e nu den bättre Acer aspire 5520g lr lenovo n500???

Permalänk

nån som kan säga vart "lenovos care button" sitter, ska installera Win 7 men kommer inte ut i BIOS

EDIT: Hitta

EDIT 2:
Nån som kan säga hur man kommer in i BIOS, känner mig som ett sänke men hittar inte

EDIT 3: Hitta, sorry =D

Permalänk

nån annan än jag som kör Win 7 på denna burk? Har isåfall en fråga, har ni lyckats tanka ned alla drivrutiner och fått bort "utropsteckensmarkeringarna" i device managern? Tycker jag har installerat drivrutinerna för lenovos sida, men de finns fortfarande kvar.
Får även inte att touchpadens scrollfunktion att fungera heller:S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
nån annan än jag som kör Win 7 på denna burk? Har isåfall en fråga, har ni lyckats tanka ned alla drivrutiner och fått bort "utropsteckensmarkeringarna" i device managern? Tycker jag har installerat drivrutinerna för lenovos sida, men de finns fortfarande kvar.
Får även inte att touchpadens scrollfunktion att fungera heller:S

har också ett antal utropsecken kvar bla, Base system device och tre nedanför den och så även jag har inte fått scrollen på touchpaden att funka, stör mig väl inte nämnvärt eftersom har en mus inkopplad och då funkar scrollen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superfjant
har också ett antal utropsecken kvar bla, Base system device och tre nedanför den och så även jag har inte fått scrollen på touchpaden att funka, stör mig väl inte nämnvärt eftersom har en mus inkopplad och då funkar scrollen

precis, har exakt samma som dig, base system device osv. verkar vara att det inte fungerar med Win 7, men som du säger, går väl att klara sig utan. Men då vet ja attt det inte bara är jag som är drabbad

Permalänk

Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg efter att ha använt burken ett par dagar nu.

Måste säga jag är riktigt nöjd för det priset man betalar för den, mkt lattjo för slantarna.
Kör som sagt med Win 7 på den och fungerar klockrent, flyter på bra utan något att anmärka på.
Skärmen tycker håller bra klass, visst det är glossyta så man får räkna med lite reflektioner osv men inget som är störande.
Tangentbordet är ruggigt skönt att skriva på.
Musen är helt ok, gillar inte riktigt ytan det är på, men kommer nog att bli mer "lättgliden" med tiden efter användning
Batteritiden är riktigt bra, körde den i lite mer än 2 hrs i normalanvändning samt lite film i "balanced mode".
Själva konstruktionen känns gedigen och inte alls plastig vilket är skönt.

Om det skulle vara några frågor ang denna burk så får ni gärna fråga