Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Eller motsvarande i den verkliga världen:
Ponera följande scenario: Lasse och Gurra, ett par gamla hederliga nazister har haft en hätsk diskussion med meningsmotståndare. Ilsknar till och knackar ned meningsmotståndaren.

Finns det någon generell lösning på problemet? Räcker det kanske att uppföra sig ungefär likadant på internet som man gör i vardagslivet?

Så vad du menar är att man skall tiga och knyta handen i byxfickan av rädsla för att bli attackerad och därmed låta extremisters åsikter stå oemotsagda?

Internet har erbjudit ett filter mellan meningsmotståndare som till viss utsträckning garanterat din anonymitet. Det har varit svårt att få fram personen bakom en IP adress utan en polisanmälan och skälig brottsmisstanke. Att föra en diskussion på internet är i sig inte något som genererar en brottsmisstanke. Hets mot folkgrupp eller liknande är ett brott och medför brottsmisstanke, men det har ändå varit svårt att få fram personuppgifter om personen bakom IP-adressen. Polisen måste först utreda och sedan måste åklagaren besluta om det finns grund till åtal.

Det verkar som om du förespråkar en återgång till den starkes rätt, vilket inte hör hemma i ett modernt rättssamhälle. Om du nu inte har kläckt en genialisk plan som får Gurra och Lasse och deras gelikar att bete sig civiliserat?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Så vad du menar är att man skall tiga och knyta handen i byxfickan av rädsla för att bli attackerad och därmed låta extremisters åsikter stå oemotsagda?

Ja, i princip. Man får väl, liksom i det vanliga livet, avgöra om man tycker det är värt att eventuellt hamna i konflikt med någon eller om det är bättre att avstå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Det verkar som om du förespråkar en återgång till den starkes rätt, vilket inte hör hemma i ett modernt rättssamhälle. Om du nu inte har kläckt en genialisk plan som får Gurra och Lasse och deras gelikar att bete sig civiliserat?

Det jag är ute efter är att om man normalt låter bli att reta nazister för att man inte vill bli nedslagen bör man kanske tänka sig för innan man gör det på internet. Jag säger däremot inte att folk har rätt att slå ned varandra, men om de gör det är det dem, eller kanske samhällets dåliga förmåga att skydda sina invånare, det är fel på.

Permalänk
Medlem

Nu är jag visserligen partisk men jag måste ändå säga det, kan aldrig stödja pp då de inte bryr sig om andra frågor alltså är det bara mp som finns kvar som alternativ. Gröna liberaler/kapitalister med intresse för teknik och "de svaga i samhället". Lage Rahm och Per Bolund visade att de har kunskap och förståelse i de här frågorna. Nu får vi se om de kan tvinga S att byta åsikt innan valet (arbetsgrupperna).

Permalänk
Medlem

Synd bara att detta står emot de mänskliga rättigheterna samt en del mer lokala lagar sedan många år.

Vad är grejen med att införa lagar som ändå diskriminerar varandra?
Det är ju ändå bara en tidsfråga innan FRA och iPred blir olagliga enligt EU, det kan jag lova - speciellt när det drabbat andra länder t.ex. Norge att vi i Sverige tydligen röstat fram ett par inkompitenta borgare med kommuniststatsambitioner.

Permalänk

får se hur populärt det blir med alla orimliga skadeståndskrav som trillar hem i gemene mans brevlådor i framtiden.. regeringen kan brinna i ******

hur som helst, rösta på pp och använd vpn-tjänster/mixnets tills makthavarna vet bättre än att sälja sin politik till högstbjudande

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Ja regeringen beslutar o regeringen beslutar, vad hände med svenska folkets villja........e som och leva under en tyrani, bara buga o bocka o ta emot.

HUr lnge ska svenska folket bara tacka ja till alla beslut som regeringen fattar, det lustiga i kråksongen e att, går inte ett beslut igenom så skapar vi bara ett annat. E som att till morgonfikan ta fram den magiska hatten o dra en lapp o se vad för jävelskap vi ska besluta idag. Sätt så många regler som möjligt, skit i det svenska folket, o ta in så många invandrare som möjligt så att våra svenska ungdoma inte kan flytta hemifrån samt att vi inte kan få några jobb längre.
Ångest o deprission kommer bara öka som fan nu, kontrollsamhället e här för o stanna sanna mina ord.

Ensam e inte stark, vi måste gå ihopa för att få våra röster hörda.

Permalänk
Medlem

Sossarna så väl som alliansen gillar ipred, det vet vi alla. Kontroll av medborgare, vad de tycker etc. är bara bra når man ska utforma sin politik, snart ska de väl börja censurera hemsidor också och förbjuda webbläsare?

Hellre rösta på ett enfrågeparti som gör något bra för folket, än rösta på ett etablerat som skiter fullständigt i sina väljare...

Jag skulle gärna säga att det fanns ett alternativ till piratpartiet, men i dagsläget för det inte de. Vänster och Miljöpartiet kommer att dansa efter sossarnas pipa så länge de är störst, och med alla etablerade borta har man inget val nästa val, utom pirat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keuz

Ensam e inte stark, vi måste gå ihopa för att få våra röster hörda.

"Money talks, bullshit walks", dags att på allvar visa bolagen vilka som bestämmer. Om alla bojkottade film, spel och musikindustrin (framför allt musikbranschen) eller åtminstone en tillräckligt stor del gjorde det hade de inte haft något val. Då hade de kanske till slut insett att de kan välja att släppa mediet till ett visst pris men det är först när vi (den stora massan) accepterar detta pris dom kommer tjäna några pengar...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Jag röstade på moderaterna o reinfeldt sist.. nästa val blir det piratpartiet utan tvekan. Inte för att jag stödjer speciellt mycket av vad dom har att säga, utan för att det är en direkt motpol mot förslag som dessa.

Piratpartiet är ett enfråge-parti, men om de hade suttit i riksdagen hade regler som dessa aldrig kunnat uppstå.
Det är fan dags att börja slåss tillbaka nu om man vill ha några rättigheter kvar. Hoppas bara att Svensson, dvs du, jag, din granne fattar detta innan det är för sent.

Permalänk
Medlem

http://freenetproject.org/whatis.html
och http://dold.se är att rekommendera i fortsättningen
dold kostar penger, men jag ger hellre mina surt förvärvade småslantar till dessa än de gödsvin som...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Rösta på Klassiskt Liberala Partiet -10.
Att rösta på ett enfrågeparti är ju bara idiotiskt.
Det finns betydligt fler lagar de som går via dator som inkräktar ens personliga intrigitet nå enormt.

Kontrollerar staten ditt liv till 80% så kommer de och vill ha de resterande delarna ur ditt liv inom sin tid.
Staten kommer alltid, och har alltid, velat ha mer makt än vad de har, så därför måste man ha väldigt fasta och tydliga grundlagar som säger vad staten får och inte får göra.
Ungefär som Tenth Amendment till USA's konstitution; "The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people."

Det är kaos i världen atm.
Världsekonomin håller på att kollapsa, politiker är desperata efter en lösning och vad har hänt förut vid liknande tillfällen?
Jo en snubbe med idéer som låter, för tillfället, extremt bra och är lösningen på alla problem tittar fram.
Vi ger upp allt för att han ska fixa våra problem och vi litar blint på att allt går rätt till.
Men vad händer?
Jo, vi har tappat våran frihet.

Hitler någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiaR
Rösta på Klassiskt Liberala Partiet -10.
Att rösta på ett enfrågeparti är ju bara idiotiskt.
Det finns betydligt fler lagar de som går via dator som inkräktar ens personliga intrigitet nå enormt.

Kontrollerar staten ditt liv till 80% så kommer de och vill ha de resterande delarna ur ditt liv inom sin tid.
Staten kommer alltid, och har alltid, velat ha mer makt än vad de har, så därför måste man ha väldigt fasta och tydliga grundlagar som säger vad staten får och inte får göra.
Ungefär som Tenth Amendment till USA's konstitution; "The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people."

Det är kaos i världen atm.
Världsekonomin håller på att kollapsa, politiker är desperata efter en lösning och vad har hänt förut vid liknande tillfällen?
Jo en snubbe med idéer som låter, för tillfället, extremt bra och är lösningen på alla problem tittar fram.
Vi ger upp allt för att han ska fixa våra problem och vi litar blint på att allt går rätt till.
Men vad händer?
Jo, vi har tappat våran frihet.

Hitler någon?

Världsekonomin (alltså produktionen och innovationen) håller väl knappast på att kollapsa, utan det är de finansiella instrumenten; valutor och banker, som stött på svårigheter. Det som hänt är att missplacering av resurser och investeringar (pga av allt för lätt kreditgivning och andra bankutövningar) har lätt till en förvrängning av marknaden, till slut så betalar det ut sitt pris.

Lagramverket för banksektorn gör att de inte spelar med samma marknadsregler som alla andra, de skapar kredit, och oavsett hur oansvariga de är så måste du använda den nationella (eller internationella) transaktionstjänst som tar smällen, alltså valutan. Däför så behöver lagramverket i där ses över, eller så behöver den sektorn göras offentlig, då går åtminstone vinsten till allmännytta istället för privata händer (trots att det alltså inte finns en fullt ut konkurrensfrihet där), och skatter kan sänkas i dess plats. Och resten av marknaden förblir som den är...

Den "ultraliberala" lösningen är att tillåta konkurrerande transaktionstjänster och argumenten för det är desto djupare. Men det är om något bara ett väldigt långsiktigt alternativ eller kanske ett orealistiskt ideal. I vilket fall behöver man gå till roten med problemet istället för att göra samma sak igen och igen, och som i USA, trycka och låna ut och sätta i cirkulation ännu mer pengar så cirkusen fortsätter.

My two cents, som man säger på engelska.

Jag håller med om att den amerikanska konstitutionen var fantastiskt om än dock bevisligen ej i längden optimal (beviset är att den både olagligt förändrats genom tiden genom olaglig borttagning av "amendment" (inte många som vet detta alls! PMa mig om du vill få källor från 1800talet (du kan säkert hitta något exemplar på ebay om du har tur) där du själv kan läsa detta amendment som sedan försvann efter/under inbördeskriget)) samt än viktigare att den på senare tiden inte respekteras som den borde, men den garanterar ändå vissa frihetskoncept som gör USA unikt och på vissa av de punkterna en förebild). Något bättre kan göras idag. Och Sverige har också andra förutsättningar än USA.

Jag anser mig inte veta allt det bästa i det här ämnet, men jag tror att du är inne på ett bra spår där. Alltså, lösningen ska helst komma så lite som möjligt från staten. Snarare behöver dess makt nog begränsas.

Kollade in hemsidan och jag delar en hel del av åsikterna där. Och framförallt själva ideerna och tankarna bakom i sig.

Permalänk
Medlem

seriöst nån som kan svara på den här frågan, om jag ligger bakom en proxy, ex kina, tyskland osv, då kommer upphåvs snubbarna bara se den ipen alltså borde d vara chill? och en annan fråga, borde inte internet leverantören se att jag ligger bakom en annan ip?

Permalänk
Medlem

VI är staten. "Staten" misstolkas nog utav mer är 90% utav Sveriges befolkning.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
VI är staten. "Staten" misstolkas nog utav mer är 90% utav Sveriges befolkning.

Demokrati innebär dock att man, om man skiljer sig för mycket från medelsvensson, ofta inte alls tycker som "staten". När gjorde till exempel staten något för de gamla nazisterna Lasse och Gurra vi tidigare talade om senast? På samma sätt är förmodligen de som skriker högst om ipred och liknande en försvinnande liten och obetydlig del av befolkningen. Det folk bryr sig om är skatt; antingen sänkt (högerblocket) eller höjd (vänster).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
seriöst nån som kan svara på den här frågan, om jag ligger bakom en proxy, ex kina, tyskland osv, då kommer upphåvs snubbarna bara se den ipen alltså borde d vara chill? och en annan fråga, borde inte internet leverantören se att jag ligger bakom en annan ip?

Beror på hur "seriös" proxyn är, om den är "genomskinlig" eller faktiskt visar sin egna adress för sidan. Ja din ISP lär kunna se att du ändrar ditt Ip nr men de lär knappast bry sig. Man kan aldrig vara helt anonym på nätet och så enkelt är det men man kan göra det väldigt svårt och nära inpå helt omöjligt för någon att ta reda på vem som är bakom en viss Ip, det handlar helt enkelt om hur bra kunskap man har om detta.

IPRED lagen är ett skämt och jag är säker på att det inte kommer dröja länge innan media kommer rapportera om varför den är det. Räknar nu med att många oskyldiga kommer bli drabbade och jag hoppas att några av dessa är de som är för lagen. Ska bli kul att se hur de kommer tycka när de själva blir drabbade, om ni står för det ni tror på så ska ni inte kritisera lagen när ni själva kommer hamna inför domstol. Vad kommer ni att välja, att betala eller råka ut för en dyr och långdragen process? Detta är en svart dag för sverige och det verkar inte direkt bli ljusare...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Beror på hur "seriös" proxyn är, om den är "genomskinlig" eller faktiskt visar sin egna adress för sidan. Ja din ISP lär kunna se att du ändrar ditt Ip nr men de lär knappast bry sig. Man kan aldrig vara helt anonym på nätet och så enkelt är det men man kan göra det väldigt svårt och nära inpå helt omöjligt för någon att ta reda på vem som är bakom en viss Ip, det handlar helt enkelt om hur bra kunskap man har om detta.

IPRED lagen är ett skämt och jag är säker på att det inte kommer dröja länge innan media kommer rapportera om varför den är det. Räknar nu med att många oskyldiga kommer bli drabbade och jag hoppas att några av dessa är de som är för lagen. Ska bli kul att se hur de kommer tycka när de själva blir drabbade, om ni står för det ni tror på så ska ni inte kritisera lagen när ni själva kommer hamna inför domstol. Vad kommer ni att välja, att betala eller råka ut för en dyr och långdragen process? Detta är en svart dag för sverige och det verkar inte direkt bli ljusare...

alltså bara lägga sig bakom en "seriös" proxy och tanka ifrån, sen om upphåvssnubbarna ser d så kommer dem ändå inte få min IP, bara proxyn, dock kanske dem kan tvinga proxyn ge ut ip,

Permalänk
Medlem

Skit Land

Typ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Vi får se vad som händer... jag gissar på att det kommer bli kaos och dom blir tvungna att ta bort lagen.

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem

Skit land

Bra sagt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
En sorglig dag för Sverige och integriteten. Inte fan ska man bo kvar i det här skitlandet.

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Avstängd

Nä nu fär ngn faktiskt förklara vad alla dessa förkningar betyder.

Cronauer : Excuse me sir. Seeing as how the VP is such a VIP, shouldn't we keep the PC on the QT, because if it leaks to the VC, you could end up an MIA, and then we'd all be put on KP.

Ok - Drop dead Fred!
You just put a piece of broccoli in your mouth and said, "Mm, what a lovely piece of broccoli."

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.

Permalänk
Avstängd

Fast den Pärsonliga intreligheten läro ryka.

Är du Mobil ?
Vars är du?

Har du Googlat?
Har du vart hos psykdoktorn för att:

Jag har känt mig övervakad. Nähä ?

Bor du på ojämnt portnummer ?

1984 vart nog lite senere (1986 ?)

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.

Permalänk
Inaktiv

Dags att börja fildela via posten! Skicka skivor och andra lagringsmedium och skapa en "filpool"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YellowMan
Gamla gubbar och kärringar som röstar om sånt de inte förstår, det är fin politik det...

HAHA I Second That xD

går inte att förtydliga det mycket mer än så ^_^

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.E.L.S.-78
Nä nu fär ngn faktiskt förklara vad alla dessa förkningar betyder.

Cronauer : Excuse me sir. Seeing as how the VP is such a VIP, shouldn't we keep the PC on the QT, because if it leaks to the VC, you could end up an MIA, and then we'd all be put on KP.

Ok - Drop dead Fred!
You just put a piece of broccoli in your mouth and said, "Mm, what a lovely piece of broccoli."

Tror att de ska tolkas så här:

VIP=Very important person (en mycket viktig person)
MIA=Missing in action (saknad i strid)
VC=Viet Cong
VP=vice president
KP=kitchen patrol
QT=Quality Team

Är inte säker som sagt eftersom det finns en del förkortningar som har andra betydelser beroende på sammanhanget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KesoX
Dags att börja fildela via posten! Skicka skivor och andra lagringsmedium och skapa en "filpool"

Något som var väldigt vanligt innan Internet, att Internet är anledningen till att man nu kan fildela och piratkopiera är ju skrattretande för oss som varit med ett bra tag.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Något som var väldigt vanligt innan Internet, att Internet är anledningen till att man nu kan fildela och piratkopiera är ju skrattretande för oss som varit med ett bra tag.

Skillnaden är väl att om omfattningen är hyfsat begränsad kan de flesta acceptera att det förekommer, men ju vanligare det blir desto större blir problemen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Skillnaden är väl att om omfattningen är hyfsat begränsad kan de flesta acceptera att det förekommer, men ju vanligare det blir desto större blir problemen.

Alltså piratkopiering har aldrig varit begränsad, på min tid var det inga som helst problem att få tag på spel till C64 (också anledningen till att den sålde så bra som den gjorde) antingen via kompisar eller via brev. Visst det var inte lika lätt som idag då det bara är att söka efter torrents och sedan ladda ner det man vill ha men jag vågar påstå att den bara ändrat form inte omfattning (iaf inte i så stor grad som många verkar tro).

Pc hade aldrig sålt så bra om det inte var piratkopiering och framför allt inte Windows, detta går inte att förneka om man har någon som helst koll på datorbranschen. Piratkopiering är den billigaste form av PR man kan få men det måste vara en balans, kan alla få tag på det gratis så kommer ingen köpa produkterna (vilket jag till viss del kan hålla med om) om inte dessa ger något mervärde. Problemen är inte piratkopieringen som sådan utan sätten att försöka stoppa den, om det är något som folk är vana vid numera är att de bestämmer hur de använder produkten. Här har bolagen verkligen bitit sig själva i armen då skydden får allt fler att sluta köpa deras produkter. Jag själv skulle aldrig betala samma summa pengar för en DRM skyddad sämre produkt, det tiden är förbi.

Jag köper musik för ett pris jag anser vara skäligt och 180 kr för ett album är enligt mig rena ockret. Det är först när priset hamnar under 100 kr som jag iaf kan tänka mig köpa ett album som jag på förhand vet är bra. Har allt för ofta köpt album för att bli grymt besviken, aldrig mer.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Det ska bli roligt att se vilken taktik de använder nu i början när lagen träder i kraft. Om det blir hunting season på Svenskarna med full kraft, utan nåd. Eller små enskilda fall som glider förbi utan att det märks, tills vi vant oss... Som vi makligt brukar kunna göra och accepterar det, för att vi inte orkar/vet hur man skall gå tillväga, för att göra något åt situationen. Vem vill väl stå själv på ett torg och skrika för folk som tycker det är pinsamt när de går förbi? Även om man råkar hålla med eller inte.

Men ännu roligare ska bli att se det gensvar som lagen får när "Evert Grenström" (påhittat namn) får betala en häftig summa när hans 17åriga grabb åker dit. Eller kanske 16åriga dotter som drar ner ny musik till festen. Kanske är det hon som har festen, men någon annan drar ner musiken där.

Jasi... Vi ser väl om det rörs runt i Sveriges makliga gryta en tid frammåt.

PS:
Visst står det jävligt lite om hela grejjen i tex Aftonbladet/Expressen..? Det kan man ju fråga sig varför...
ds.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Den här lagen är verkligen skit tycker jag =(
En fråga bara är det bara det man laddat ner efter 1 april som är olagligt och som man kan bli stämd för? Eller är det allt man laddat ner även innan 1 april?

Permalänk

There is hope!

http://www.p2p-weblog.com/50226711/ifpi_lose_once_more_in_den...

Att den lagen sedan enligt någon här bryter mot PUL (personuppgiftslage) gör ju knappast saken sämre?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det ironiska med den här lagen är att folk kommer spendera pengar på anonymineringstjänster, pengar som kunde kommit upphovsmannen till godo om en ett annat förslag fått gehör...

De enda som kommer åka dit på grund av Ipred är technotards som tror att allt teknikrelaterat sker med automagi™ (fyndigt ord inte sant, använd det utan min tillåtelse och jag bussar kronofogden på dig efter den 1 april)

«Gratis»
OneSwarm
Cubit

«Ej Gratis»
dold.se
perfect-privacy.com
tracker » seedbox » vpn » you
newsgroups

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.